لجباز و عصبی بودن دختر سه و نیم ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 42 بازدید

با سلام. من یه دختر سه و نیم ساله دارم که فوق العاده لجباز و عصبی هستش از جمع و مکان های شلوغ بیزاره و فقط با من کنار میاد و حتی نزدیکترین فامیل مثل عمه و خاله هاشم نمیتونن بهش نزدیک شن کسی بخواد بوسش کنه یا حتی باهاش سلام میکنن جیغ میزنه و خودشم میزنه جایی میرم همش بغلمه و نق میزنه که بریم هر چی اصرار میکنم که برو با بچه ها بازی کن نمیره مثلا میگم فلانی خیلی دختر مهربونیه بیا باهاش دوست شیم ولی به شدت مقاومت میکنه و اگه هم بره بچه هارو میزنه .همش موهاشو دور انگشتش میپیچه و ناخنهاشو میجوه واقعا دیگه کلافه شدم. ناگفته نماند بیشتر این مشکلات به خاطر مشکلات گوارشی دخترم است و بیش از حد دکتر و آزمایش و دارو دادن بهش به وجود آمده یه مدت طولانی تحت درمان بوده و همین باعث شده خیلی عصبی باشه لطفا راهنماییم کنید .

اطلاعات تکمیلی

سن۲۳جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

 

با عرض سلام و وقت به خیر:

دوست عزیز گذشته از این که سه و نیم سالگی سخت ترین دوره ی تربیتی و اخلاقی کودک است و با توجه به این که فرزند شما تجارب پزشکی و درمانی سختی را پشت سر گذاشته که بی تاثیر نیست. با توضیحاتی که ارایه دادید می توان احتمال داد کودک شما مضطرب است او ابتدا باید به دنیای اطرافش اعتماد کند و این که بپذیرد و باور کند مادر و پدر او را ترک نخواهند کرد. البته این بدین معنا نیست که دایم به او اطمینان خاطر قطعی دهید یا لوسش کنید بلکه کاملا برعکس، شما باید کم کم او را مستقل کنید.از نزدیک ترین فرد به او بعد از خودتان شروع کنید کسی که تا حدودی بودن با او را می پذیرد،کودک را حدود نیم ساعت پیش او بگذارید در این شرایط زمان را برایش معنادار کنید مثلا از ساعت شنی استفاده کنید یا پایان یک برنامه تلویزیونی را برایش علامت بگذارید و به محض رسیدن موعد مقرر خودتان را برسانید تا کودک اعتماد کند ،و بعد یک تشویقی به خاطر تحملش به او دهید کم کم زمان رااضافه تر کنید و بعد فرد جدیدی را جایگزین کنید. هرقدر صمیمیت کودک با فرد منتخب کمتر بود از زمان کوتاه تری شروع کنید.

اگر از اینروش ها نتیجه نگرفتید به صورت حضوری به روان شناس کودک مراجعه کنید.

در مورد ارتباطش با دیگران و خصوصا همسالان و.. سعی کنید بیشتر از ((نهی)) از ((امر)) استفاده کنید مثلا نگویید: بچه ها را نزن...    بلکه بگویید:به بچه ها سلام کن و خوراکی تعارف کن همچنین سعی کنید این اوامر تصویری باشند مثلا نقاشیشان کنید و به درب و دیوار منزل بچسبانید و در صورت کوچکترین موفقیت تشویق را فراموش نکنید.

سربلند باشید مثل شمشاد

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha