نحوه برخورد با بداخلاقی و پرخاشگری همسر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 89 بازدید

باسلام . همسرم فردی بسیار بد دهن و پرخاشگره 4 ساله ازدواج کردیم و یه دختر 3 ساله داریم همه راهی رفتم مهربونی ، قهر و ... ولی جواب نداد بسیار بی منطقه و به شدت منو دخترمو فدای آرامش و رفاه پدر و مادر و برادراش میکنه تمام اموالش به اسمه خانواده شه و اصلا به من توجه نداره صحبت میکنم میگه همینه که هست میخوای بخواه نمیخوای برو ولی من به خاطر دخترم نمیخوام جدا شم از طرفیم تحمل شوهرم برام سخته نمیزاره با پدرو مادرم رفت و آمد کنم توروخدا کمکم کنین

اطلاعات تکمیلی

سن28جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

دوست گرامی سلام
متاسفم بابت شرایطی که دارید
همسر شما پرخاشگر. بدهن. غیر منطق است .همه اموالش به نام خانواده شون زدن  و اجازه رفت وآمد شما رو با خانواده تون نمی دهند...
آیا خصوصیات اخلاقی که مثبت باشد هم دارند ؟
باید بررسی کنید ببینید چه عواملی شما رو دراین زندگی نگه می دارند و چه عواملی باعث می شود از این زندگی بیرون بروید.
یک مورد مهم این است که از کودکتان از موضع ضعفتان استفاده نکنید. اجازه ندهید همسرتان فکر کند شما نسبت به فرزندتان ضعف دارید. زیرا ازاین طریق می توانند شما رو کنترل کنند.
اگر به این نتیجه رسیدید ادامه این زندگی به صلاحتون نیست کودک خود را واسطه قرار ندهید. زیرا ممکن است چندسال دیگر پشیمان بشوید .یا کودکتان در محیط خانواده بیشتر آسیب ببیند و یا حتی به طور ناخوداگاه تمام مشکلات حل نشده با همسرتان را به کودکتان منتقل کنید.

پیشنهاد می کنم روی توانمند سازی خودتان کار کنید. شما جوان هستید و می توانید از نظر روانی و اقتصادی مستقل شوید. ببینید در چه حیطه علاقه دارید مهارت های خودتان را افزایش دهید.
تا به حال در مورد پرخاشگری همسرتان چه واکنش های انجام دادید آیا در شرایطی که آروم هستید در مورد این موضوع باهم صحبت کردید. آیا تمایل به توافق برای زندگی بهتر هستند. یا علاقه برای ادامه زندگی مشترک دارند؟ اگر بله در زمانهای که هردو آروم هستید با هم صحبت کنید. ببینید چه چیزی در ذهنشان است. موردی هست که داره اذیتشون می کند و چیزی نمی گویند. از شما به عنوان همسرشون چه توقعاتی دارند. چی می تونه کمی کمکشون کنه... شما در مورد آسیب های که منجر به خودتان وکودکتان می شود صحبت کنید. 
کمکشان کنید کمی پرخاشگریشان را کنترل کنند.( مثلا موقعیتی که منجر به عصبانیتش می شود را برای چند دقیقه ترک کنند. به خودشان یاد آوری کنند به عزیزانم اجازه ندارم بی احترامی کنم. قبل ازهراقدامی شروع به شمردن اعداد بکنند. تنفس های عمیق بکشند)

در نهایت قبل از هرتصمیمی به یک زوج درمانگر مراجعه کنید. بسیاری از زندگی های مشترک است که با مراجعه به روانشناس توانستند مسائلشان را حل کنند.

پایدار باشید 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha