اختلاف با خواهرشوهر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 134 بازدید

سلام، من ۱۴ ساله که ازدواج کردم ۳ تا خواهر شوهردارم دوتاشون تقریبا خوبن و مشکلی باهاشون ندارم،اما یکی شون یک ماه بعد از عقدم سر مسائلی که اصلابه ایشون ربطی نداشت گیردادن و دشمنی هاشو شروع کرد و تا الانم این کاراش ادامه داره ،ازکارها و آزار و اذیتهاش بخوام بگم زیاد میشه. مسئله ای که الان هست اینه که من۳تا بچه دارم و سرهیچکدوم از بچه هام ایشون کادو به من ندادن و فقط اذیت کردن این توو دلم مونده، الان دختر ایشون قراره یه ماهه دیگه زایمان کنه و این برام خیلی زوره که بخوام کادو براش ببرم نمیدونم چیکار کنم غرورم و یادآوری دشمنی های خواهرشوهرم به من اجازه رفتن نمیده و از طرفی نرفتنم هم باعث کدورت بیشتر میشه چون ایشون خیلی طلبکار و بوده همیشه دخترشونم هم در رفتار تفاوتی زیاد با مادرش نداشته، من آدم آرومی هستم از خشونت و داد و بیداد متنفرم . اکثر اوقات جواب شو نمیدم، همسرم هم همیشه بسیار ضعیف عمل کرده ، دیگه نمیدونم چیکار کنم؟ این روزها خیلی عصبی و افسرده هستم و رفتارم به خاطر این افکار با همسرم سرد شده، لطفا کمکم کنید.

اطلاعات تکمیلی

سن۳۵جنسیتزنشغلخانه داروضعیت تاهلمتاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام.
دوست عزیز من کامل درکتون می کنم به خطر اتفاقات گذشته احساس بدی دارید.
من نمی دونم دقیقا این آقا چه مشکلاتی را برای شما و خانواده تون به وجود آوردند. و اینکه به چه علت اجازه داده شده تا این حد پیش روی کنند و شما و همسرتون جلوی او نایستید.
اما چیزی که الان بتونه به ما کمک کنه علت رفتارهایی او نیست.
همه ما در زندگی گذشته مون مسائلی رو داشتیم و داریم مهم نیست اون مشکلات چی هست مهم اینه بتونیم از اونها درس و تجربه بگیریم.
ببینید چقدر شما و همسرتون در به وجود آمدن اون اتفاقها نقش دارید. کجاها کمی مقصر بودید. کار منطقی چی بوده. اگر برای کسی دیگری این اتفاق می افتاد شما چه پیشنهادی بهش میدادید.و..
کمی به گذشته برگردید و از منظر دیگری به ماجرا نگاه کنید تا بتوانید ضعفهای خود را پیدا کنید.
و اما همه ما در روابط با دیگران به سبک های متفاوتی رفتار میکنیم. بعضی حالت کوسه وار مدام در حال حمله کردن به دیگران هستند. بعضی حالت لاک پشت. اجتناب می کنند در رابط خود و اجازه میدهند دیگران آنها را تحت سلطه خودشان قرار دهند. اما بهترین ارتباط، از نوع جراتمند است. که نمادی از یک جغد را بهش می دهند ...فرد جراتمند نه خودش به دیگران توهین  می کند و نه اجازه میدهد کسی به او توهین کند. نه خودش در زندگی کسی دخالت می کند و نه اجازه می دهد کسی برای او تصمیم بگیرد . احساس و صحبت خود را بیان می کند اما نه با خشم و عصبانیت.
شما وهمسرتان باید از این روش برای ارتباطات خود استفاده کنید. شما می توانید حرفتان را بزنید بدون اینکه دلخوری به وجود بیاید. و تصمیم بگیرید برای ادامه زندگی و رابطه تون با این خانواده تغییرات مثبتی رو به وجود بیاورید.
اما در حال حاضر چند انتخاب دارید. یا شما و همسرتان بروید به طور منطقی در مورد گذشته و اینکه چه مشکلاتی رو برای شما به وجود آوردند صحبت کنید سپس در ذهن  خودتان هم این موضوع را حل و فصل کنید. (نه به خاطر که دیگران لایق بخشش هستند به خاطر اینکه شما لایق آرامش هستید) و یا می توانید یک نامه بنویسید که هیچ وقت به دستشان نرسد. در آن نامه همه حرفهایی که توی دلتون هست را بنویسید سپس پاره اش کنید. یا می توانید رفت و آمدتان را خیلی محدود کنید.
در مورد اینکه به دیدن دخترشان بروید یا نه واقعا بستگی به خودتان دارد چه انتخابی داشته باشید.
می توانید با در نظر گرفتن شرایط موجود و در نظر گرفتن خودتان بهترین تصمیم را بگیرید.
سعی کنید مشکلاتی که با افراد خانواده همسرتان دارید به ایشون تعمیم ندهید. هرکسی مسئول رفتار خود است. اجازه ندهید این موضوع روابط و زندگی مشترک شما رو تحت تاثیر قرار دهد. یاد بگیرید با هم در مورد مشکلاتتان صحبت کنید و به یک توافق مشترک برسید

پایدار باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha