سلام 

پسرم دو سال و ده ماهشه و خیلی بهم وابسته ایم هم من و هم خودش به دلیل کار و درس مجبورم که پیشم ساعاتی رو نباشه اما هر چی بهش میگم میگه من مهد نمیرم دوست ندارم چطور می تونم علاقمند کنم که ضربه هم نخوره اگر مهد بره مشکلی بعدا براش از نظر محبت پیش نمیاد؟ پیش مادربزرگش هم زیاد دوست ندارم بمونه چون ازش سوال می پرسه و بنظرم شاید مشکل تربیتی پیدا کنه

ممنون از شما

پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

مادر عزیز سلام
 از نظر علمی مناسب‌ترین سن برای جدا شدن کودک از مادر بین 2.5 تا 3 سالگی است و بهترین راه این است که دراین سن به مهد کودک فرستاده شود. برای این که کودک شما به این موضوع عادت کند که شما همیشه در کنارش نیستید باید مدت زمانی، مثلا چند ساعت، پیش کس دیگه ایی بماند. برای کودک خود باید ساده توضیح بدید که وقتی در کنار او نیستید چه کارهایی قرار است انجام دهد و شما چه کارهایی انجام خواهید داد. مثلا به او بگویید: " توی مهد کودک با خاله ها بازی میکنی، نقاشی میکنی و ... و بعد من میام دنبالت با هم برمی گردیم خونه".
 به شما توصیه میکنم که حتما کودک خود را به مهد بفرستید ، مهم‌ترین تاثیر حضور کودک در مهدکودک، اجتماعی شدن است. در مهدکودک، زیر نظر روان‌شناسان و کارشناسان کودک، آموزش‌های استاندارد به کودک ارایه می‌شود و روند رشد اجتماعی به درستی شکل می‌گیرد. نکته‌ی مهم دیگری که در مهدکودک آموزش داده می‌شود این است که کودک میفهمد دیگران هم مثل اون دارای حق و حقوقی هستند و همه‌چیز برای او نیست. بهتر است در سنین پایین، به کودک آموزش داده شود که به حقوق دیگران احترام بذارد.از طرفی امکان بازی‌های دسته جمعی، معمولا در فضای خونه پیش نمی آید بنابراین کودکانی که به مهدکودک نمی‌روند نمی‌توانند به بلوغ اجتماعی لازم برسند؛ علاوه بر این، قدرت مسئولیت‌پذیری و قانون‌مداری هم از طریق بازی‌های گروهی به بچه‌ها آموزش داده می‌شود و کودکانی که به مهد نمی‌روند از این جنبه‌های رشد اجتماعی هم تا حد زیادی، محروم می‌مانند. نتایج مثبت دیگری که مهدکودک برای کودکان دارد پرورش توانایی هماهنگی بین اندام بدن، افزایش قدرت حافظه‌ی دیداری و شنیداری، تمرکز حواس و دقت در انجام کارها است. نکته‌ی بعدی در خصوص ضرورت فرستادن کودک به مهدکودک، این است که بچه‌ها باید جدایی از خانواده را یاد بگیرند و تجربه کنند که البته باید به طور تدریجی و در زمان‌های مشخص انجام شود تا کودک ضربه نخورد.
 شاد و موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha