اعتماد مجدد به همسر بعد از خیانت

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 118 بازدید

سلام

همسر من بعد از ده سال زندگی مشترک و بعد از تولد پسرم، به من بی وفايی كرده، ارتباط تلفنی و حضوری بدون س ک س ولی با حرفهای عاشقانه و محبت آميز به شخصی داشته و من كه فهميدم بسيار ناراحت شدم و قول دادند تكرار نشود و ابراز پشيمانی و اشتباه كردند. و بعد از دو سال با شخص ديگری كه آشنای سالهای مجرديشان بود ارتباط تلفنی داشتند كه آن را بدون اشكال ميدانستند چون به قول خودشان رابطه عاطفی نبوده و تنها مثل دو دوست صحبت ميكردن، قول دادند آن هم تكرار نشود ولی آن هم بعد از يكسال باز تكرار شد و در مقابل ناراحتی من گفتند كه با اينكه فكر نميكنن كار اشتباهی بوده ولی به خاطر من قطع ميكنند. 

حال مشكل من اينجاست كه هم از دستشون خشمگينم و هم بی اعتمادم بهشون. دوستشون هم دارم. و دخترم هم چهار ماه پيش دنيا آمده. براي برگردوندن حس اعتماد و از بين بردن اون حس خشم چه بايد بكنم؟

ممنونم

من چهل ساله و همسرم چهل و سه ساله است. 


پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

سلام

ابعاد مختلف موضوع شما رو به اتفاق هم مرور می کنیم.

1- ایشون اعتقادی ندارن که کاری که می کنند غلط هستش و عنوان می کنند که من بخاطر ناراحتی تو این کار رو تکرار نمی کنم. وقتی فردی دلیل اشتباه بودن کارش رو نمی دونه یا باید به نقطه ای برسد که قانع شود و یا تا زمانی که خودش به این نقطه نرسه تکرار ماجرا رو خواهیم داشت.

برای این کار در یک فضای صمیمی همراه با محبت با ایشان صحبت کنید و عنوان کنید که اگر شما هم با فردی بصورت صمیمانه و دوستی ارتباط بگیرید آیا برای ایشون قابل قبول هست یا خیر ؟ رابطه یک جاده دو طرفه است.

عنوان کنید که چقدر دوستش دارید و رابطه برای شما اهمیت داره و حاضر هستید برای ایجاد ارتباط صمیمانه و دوستانه تر هر اقدامی که لازم هست انجام بدید.


2- با توجه به این که فرزند شما 4 ماه هست به دنیا آمده باید بدونیم که این اتفاق ها کاملا در بیشتر موارد طبیعی هستند به این علت که نمودار رابطه زن ومرد مثل حرف U  است. به این شکل که روی یک خط راست حرکت می کنه با اقدام به بارداری و 9 ماه بارداری خانم این رابطه و فاصله به  سمت پایین حرکت میکنه با به دنیا آمدن بچه و درگیر شدن مادر این رابطه با فاصله بیشتری رو برو می شه و به سمت پایین در حرکت است  تا این که حدود 1 الی 2 سالگی مادر بایستی به مرور نقش همسری رو از سر بگیره و در کنار وظایف مادری نقش همسری رو هم شروع کنه تا دوباره نمودار به سمت بالا و خط راست هدایت بشه


این بازه زمانی و فاصله بین زن و مرد معمولا باعث می شه مادر که توجه بیشتری به بچه داره از همسر دور بشه و این نوع اتفاق ها رخ می دهند.


بهترین راهکار این است که توجه کلامی و جسمی خودتون رو با همسر به مرور بیشتر کنید بدون تاکید زیاد روی فاصه ای که افتاده سعی کنید نقش های همسری رو هرچند سخت و در بازه های کوتاه از سر بگیرید و امیدوارم این مشکلات حل بشه .


3- این آگاهی را داشته باشید شما هم بخشی از این فاصله هستید و کمبود هایی رو حس میکنید و از طرفی تغییرات شدید هورمونی در زمان بارداری و مخصوصا بعد از اون روی خلق و فیزیک خانم ها اثر مستقیم داره سعی کنید همراه با نوزاد خود پیاده روی های روزانه داشته باشید ورزش پس از زایمان به خلق و حال و هوای شما کمک  میکنه و مخصوصا روی ارتباط شما هم تاثیر مستقیم داره


از نشستن در خانه و کم تحرک بودن جدا بپرهیزید.


شاد و پیروز باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha