بارداری مجدد باوجود انحراف لگن

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 717 بازدید

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما مشاورین محترم

من خانمی ۲۶ ساله هستم و در زمان بارداریم کمر دردهای زیادی داشتم و زایمان طبیعی داشتم 

حدود ۱۷ ساعت درد زایمانم طول کشید

بعد از زایمان حالم حالم کاملا خوب بود تا بعد ازچند روز کم کم پای راستم درد گرفت به مرور این درد بیشتر میشد

دیگه یواش یواش با عصا را میرفتم 

پیش پزشک ارتوپد رفتم و برام ام آر ای نوشت

بعد از انجام ام آر ای بهم گفتن که دیسک کمر خفیف دارم که مقداری دارو بهم دادن

البته این رو هم بگم که در حدود ۵ ماه اول بارداریم هیچ اضافه وزنی نداشتم ولی بعد از اون هر هفته حدود ۴۰۰گرم وزنم بالا میرفت تا آخر ۸ ماهگی که شروع کردم هرشب یک ساعت پیاده روی کردم و دیگه وزنم بالا نرفت

خلاصه دارو ها رو خوردم ولی هیچ فایده ای نداشت روز به روز بدتر شدم تا شب چهلم بعداز زایمان که دیگه نتونستم پام رو تکون بدم ودرد وحشتناکی داشتم که بعد از زدن ۲ تا آمپول خیلی قوی درد برای چند روز آروم شد

به پیشنهاد پزشک فیزیوتراپی رفتم که پزشک فیزیوتراپ تشخیص داد که این دردها بخاطر انحراف لگن هست که این رو چندتا دکتر دیگه هم تایید کردن

وبعد از انجام فیزیوتراپی و ماساژ درمانی حالم به مرور بهتر شد

ولی مثل قبل خوب خوب نیست هنوزم نمیتونم درست کارهامو انجام بدم چون یه موقع های درد دوباره به سراغم میاد

سوال من از شما این هست که دلیل این انحراف لگنی که برای من پیش اومده چیه آیا فقط بخاطر زایمان طبیعی بوده یا اگر سزارین هم میکردم بازم این اتفاق برام می افتاد و اصلا علت اصلی این اتفاق چی بوده؟

واین که الان پسرم ۲سال و ۳ماهشه میتونم دوباره اقدام به بارداری کنم و مشکلی برام پیش نمیاد؟

و اگر دوباره باردار شدم اینبار زایمان طبیعی داشته باشم ویا سزارین کنم؟

واقعا ازتون ممنون میشم که جواب سوالات و ابهامات من رو بدین

مرسی

پاسخ مشاور

فیزیوتراپیست

سلام
وقتتون بخير
كمر درد در دوران بارداري و بعد از زايمان معمولا به علت افزايش گودي كمر و همچنين ضعف عضلات كمر به وجود مي ايد، طبيعي است اما بايد اصلاح و رفع شود. اگر طاقباز مي خوابيد زير زانو ها بالش بگذاريد، اگر پهلو مي خوابيد بين دو زانو بالش بگذاريد. روزانه طاقباز بخوابيد زانو ها را خم كنيد و گودي كمرتان را به تخت فشار دهيد تا كامل گودي كمر پر شود و به تخت بچسبد. سي بار روزانه حركت را انجام دهيد.
احتمالل دردي كه داشتيد همان بيرون زدگي ديسكتان بوده كه با انجام فيزيوتراپي اصلاح شده، اما اگر تمريني برايتان داده اند همچنان انجام دهيد وقطع نكنيد.
مشكل چرخش و انحراف در لگن هر زمان و به هر علت ممكن است رخ بدهد، الزاما نميتوان نوع زايمانتان را مقصر دانست.
براي درمان باز هم ميتوانيد به فيزيوتراپي مراجعه كنيد، اما به علت حساسيت بيشتر حتما به جاي معتبر و با درمان مناسب برويد،چون تكنيك هاي خاص دستي بايد برايتان انجام شود.
براي اقدام به بارداري در صورتي كه از نظر مسائل داخلي مشكلي نداريد مي توانيد اقدام كنيد، اما در مورد نوع زايمان به خودتون بستگي داره ، من ميتونم اين توصيه رو به شما داشته باشم كه در طول دوران بارداري به خصوص سه ماه اول و سه ماه اخر از تمرينات اصلاحي مخصوص اين دوران كه براي خانم هاي باردار توصيه ميكنند استفاده كنيد و به مقدار حداقل روزانه ده دقيقه پياده روي را داشته باشيد، تا حدالمقدور از ايجاد مشكلات و عوارض بعد از زايمان و بارداري جلوگيري كنيم. 
از الان شروع كنيد و تمرينات تقويتي كمر، شكم، عضلات كف لگن و همچنين تمرينات كششي مخصوص عضلات داخل ران ، پشت ران را انجام دهيد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha