مشکل پاسخ دهی و رفتاری پسر 4 ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 32 بازدید

سلام. پسرم چهارسال و نیمشه و از اجتماع دور بوده. خانواده ما دور از ما هستن و من و پسرم بیشتر بیشتراوقات در منزل تنها هستیم. در تمام این مدت به دلیل یه سری مسایل و مشکلات نتونستم بچمو مهد بفرستم و یا برای اینکه امادگی لازم برای دراجتماع بودن و بین همسن و سالانش باشه پیش دبستانی یک بفرستم.

مشکلم اینه که پسرم از لحاط تکامل گفتاری یک ساله که رشد کرده یعنی سه سال و نیمگی اما هرسوالی ازش میپرسم فقط با همون سوال جوابمو میده ممکنه حتی جواب سوال هم بدونه وقتی میگم جواب سوالم رو بده اصن نمیدونه چی میگم. وقتی میگم قصه ای که تعریف کردم برام تعریف کن میگه برام تعریف کن یا فقط نگاه میکنه بدون پاسخ. و یا میپرسم ادرس خونمون کجاست با اینکه بارها بهش یاد دادم اما اما فقط با سوال جوابمو میده ادرس خونمون کجاست

میترسم از اینکه بچم سال بعد که بره پیش دبستانی، همکلاسی ها مسخره اش کنن تحقیرش کنن، از مدرسه و معلم زده بشه.پسرم هرکاری که اگر بچه ای انجام بده همون کار رو چه خوب چه بد تکرار میکنه بدونه اینکه فکر کنه شاید کارش زشت و بد باشه. خیلی خسته ام کرده از بقیه بچه ها کارهایی که نباید رو یاد میگیره و بره مدرسه میدونم بدتر میشه چیکار کنم از حرکاتش رفتارش و اینکه تمرکز اصن نداره یادگیریش ضعیفه و نمیتونه درست پاسخ دهی داشته باشه. 

نمیتونم به مهد یا جایی بفرستمش. پارک هم فقط هفته ای یکبار

پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

 با عرض سلام:
دوست عزیز من برای بررسی مسئله کودک شما به اطلاعات بیشتری نیاز دارم، اما در حال حاضر پیشنهاد می کنم بدون از دست دادن وقت به روانشناس متخصص کودک مراجعه کنید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha