حساسیت نسبت به جاری

593 بازدید 2 تبادل تجربه

سلام مجدد خانم مجلسی عزیز.خیلی خیلی متشکرم از وقتی که برای جواب سوالم دادین.ومعذرت میخوام که دیر جواب میدم.جواب سوالایی که پرسیده بودین رو میفرستم.


سن من24 و همسرم 32 وجاریم 36.


جاریم عروس اول خانوادس و12ساله که ازدواج کرده .6تابرادرشوهر دارم که همسر این خانوم پسر اول وفرزند دوم خانواده ست و نقش بزرگتر خانواده رو دارن.


من عروس چهارم و فعلا عروس آخرم.درضمن قبل از من عروسای قبلی هم نسبت به رفتارای جاری بزرگم واکنش نشان دادن وهنوزم همینطوره.


رابطه من با خانواده همسرم معمولیه نه زیاد صمیمی نه زیاد سرد.


من سه ساله ازدواج کردم و یه دختر 1ساله دارم.


تحصیلات من و شوهرم و برادرشوهرم دیپلم و جاریم سوم راهنماییه.همسرامون بازاری هستن و ما خانه دار.


خودم فرزند اول خانوادم .یک خواهر و یه برادرکوچکتر دارم .رابطم باهاشون خوبه.


احساس خوبی نسبت به خودم ندارم. البته حس بد من نسبت به جاریم بخاطر ظاهرش نیست. ناراحتی من از اینه که .همسرم همه ی مشکلاتشو با اونا درمیون میذاره و من همیشه مشکلات همسرم چه کاری چه غیر کاری از زبون جاریم میشنوم و عذابم میده که همسرم اونو نزدیکتر از من به خودش میدونه.


من قبلا بارها با ملایمت هم به همسرم  گفتم که میخوام تو زندگیت منو محرم تر از همه بدونی  و ناراحت میشم مشکلات همسرمو از زبون بقیه بشنوم.


ولی همسرم اصلا قبول نمیکنه که منو غریبه میدونه.


در اخر واقعا واقعا ممنونم که وقت میذارین.


خسته نباشین


پاسخ مشاور

مشاور پیش از ازدواج و زوج درمانی

دوست گرامی در مورد پیام شما چند نکته وجود دارد، ابتدا تصور می‌کنم ممکنست شما پیامتان را واضح و طوریکه برای همسرتان قابل درک و ملموس باشد، انتقال نداده‌اید، و در این میان خواسته شما با برخی پیشداوریها، قضاوتها یا سوء‌تفاهم‌ها همراه شده باشد و لاجرم همسرتان واکنش دفاعی به صحبت شما نشان داده باشند.
اینکه گفتید همسرم اصلا قبول نمی‌کنه و منو محرم نمی‌دونه.... یک جور حالت لجبازی یا بسته شدن درش وجود داره که می‌تونه از طرف خود شما یا همسرتان یا هردو باهم ایجاد شده باشه.....
شما ابتدا باید برای تقویت اعتماد به نفس و احساس دوست داشتنی بودن و مقبول و موثر بودن گامهای سازنده و جدیدی بردارید و این به شما کمک می‌کند که حساسیت نسبت به جاری رفع شود.....در قدمهایی که به موازات آن بر می‌دارید به جای اینکه عقب نشینی کنید، دفاعی شوید، قهر کنید، فاصله بگیرید، نشخوار فکری کنید، ذهن خوانی کنید، ... لازمست برای تقویت ارتباط با همسر و غنی سازی صمیمیت اقدامات عملی و سازنده تری انجام دهید، از این میان مراجعه به یک مشاور خانواده و دریافت کمک حرفه‌ای خیلی اثر بخش خواهد بود.
 

تجربه شما

login captcha

خیلی سخته به شوهرت محبت کن حتی شده الکی ،سعی کن هميشه با اون باشی، سوال ازش کن امروز چکار کردی چی شد، بذار ياد بگيره برات تعريف کنه ، وقتی برات موضوعی رو تعريف ميکنه ،حتی پيش پا افتاده ،بهش بگو حق با تو هست ،سر تا پا گوش شو نگاش کن ،بهش بگو چه خوشگل شدی ،شايد آدم شد

بله