2723

شکستگی پا و کوتاهی بعد از آن

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 1550 بازدید

سلام من 7ماه پیش تصادف کردم و پام از رون و گردن استخوان ران شکست، و دوماه فیکساتور خارجی داشتم و بعد عمل دوم کردم وپلاتین(نیل) داخل پام گذاشتم از زانو تا گردن استخوان ران، الان بعد از 7ماه هنوز موقع راه رفتن پام خیلی درد داره و عصارو یک ماه و نیمه ک تو خونه کنار گذاشتم ولی بیرون حتما برمیدارم همراهم،چون نمیتونم پام درد داره و بدون عصا میلنگم ،قبلا45جلسه هم فیزیوتراپی رفتم،بنظرتون این لنگش از بین میره؟دیروز فیزیو رفتم با متر اندازه گرفت گفت که دوسانت پات کوتاه شده ولی اسکنوگرافی نوشت ک انجام بدم و گفت باید همیشه کفی بسازی واستفاده کنی ،بنظرتون الان باید چیکارکنم،ایا میلنگم؟چیکارگنم که نلنگم؟ و الان تو این مرحله پزشک بهتره برام چیکارکنه؟

پاسخ مشاور

فیزیوتراپیست

سلام،
شما تا اينجا عملكرد خوبي داشتيد، كوتاهي پا بعد از شكستگي در تنه استخوان هاي بلند مثل ران و يا ساق شايع است، فيزيوتراپي درد هايتان را كم ميكند، ولي در كنار ان بايد تقويت عضلات را هم داشته باشيد، از فيزيوتراپتان در اين رابطه كمك بخواهيد.
از كوتاهي پا مطمئن شويد و سپس اورتز ( كفي پا كه در كفش قرار ميگيرد و يا كفش مخصوص با ارتفاع لژ خاص )مناسب را تهيه كنيد. و حتما استفاده كنيد.
بسياري از لنگش ها بخاطر درد يا ضعف هم هست، پس با تقويت و رفع درد حتما كمتر خواهد شد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha