2723

تنبلی تخمدان و اقدام به بارداری

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 85 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام

۳۳ سالمه و دوساله متاهلم

تنبلی تخمدان دارم( همه بررسی ها و آزمابشات لازم انجام شده و مشکل دیگه ای ندارم) و تقریبا یک سال دیان خوردم و بعد ب خاطر تصمیم به بارداری دوماه دوفاستون مصرف کردم که باردار نشدم و این ماه از ۵پریودی کلومیفن ۵۰ خوردم و روز ۱۳ سونو انجام دادم که اندومترم ۶ mm و یه کیست ساده تو تخمدان چپ (mm 45*31) دارم... و تو جواب سونو در مورد فولیکول چیزی ننوشته.امروز ۱۴ دوره هستم.

حالا سوالم اینه که آمپول رو باید تزریق میکردم روز ۱۴؟؟

ممکنه فولیکول داشتم و روز ۹_۱۲ آزاد شده باشه؟

سوال بعدی قرص دوفاستون رو مصرف کنم کیستم از بین میره؟؟ یا قرص دیگه ای بخورم؟


پاسخ مشاور

مشاور مامایی و زنان

سلام
جهت درمان تنبلي تخمدان بايد تحت نظر يك پزشك يا ماما باشيد و با پيگيري درمان و مراجعات منظم بيماري بهبود يابد.
در صورتيكه از پايه اين بيماري درمان نشود احتمال عدم تخمك گذاري وجود دارد.در نتيجه مصرف كلوميفن فايده اي نخواهد داشت.
تزريق آمپول هاي تحريك تخمك گذاري و رهاسازي تخمك حتما و بطور قطع بايد توسط پزشك صورت گيرد و البته با توجه به وضعيت بيمار و با تنظيم دوز مناسب.
 

تجربه شما

login captcha

جالبه که ۳تا سوال پرسیده شد و به هیچ کدوم جواب مشخص داده نشد و فقط دوتا جمله درمورد شرح حال گفتین (قطعا داروهای مصرفی زیر نظر پزشک بوده)

@تبسم۸۳

کاربر گرامی سلام.

در لینک زیر، 

http://www.ninisite.com/search/clinic?q=%D8%AA%D9%86%D8%A8%D9%84%DB%8C+%D8%AA%D8%AE%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86+%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85+%D8%A8%D9%87+%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C

در رابطه با عنوان "تنبلی تخمدان" سوالاتی هست که اکثرا توسط متخصصین ما پاسخ داده شده اند و با توجه به اطلاعاتی که از طرف کاربر سوال کننده ارائه شده، پاسخ قابل قبولی دریافت شده است. ممنون از شما و موفق باشید.