2723

انسداد مجرای اشکی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 97 بازدید
انسداد مجرای اشکی چیست و چه باید کرد؟
پاسخ مشاور

عفونت خفیف پلکها که در ماه های اول تولد دربسیاری از بچه ها دیده می شود و معمولا در یک چشم به وجود می آید می تواندنشان دهنده انسداد مجرای اشکی باشد.

چشمها بخصوص در هوای سرد و توفانی، خیس و اشک آلود می شوند. ماده سفید رنگی در گوشه چشم و لبه پلکها جمع می شود. این ترشحات ممکن است موقعی که کودک می خواهد از خواب بیدار شود، پلکها را به هم بچسبانند.

مجرای مسدود اشک باعث نمی شود که سفیدی چشم ورم کند. مجرای اشک در گوشه داخلی پلک قرار دارد و ترشحات را به حدقه چشم و داخل بینی هدایت می کند. موقعی که این مجرا بسته است، اشک جمع می شود و روی گونه راه میافتد. از آنجا که هنگام انسداد مجاری اشکی، چشم توسط اشک شسته نمی شود، دچار عفون تخفیف می شود. در این صورت پزشک باید چشم را معاینه و درمان کند. معمولا با ترکیبی از پماد و قطره چشمی و ماساژ ملایم مجرای اشکی، این عارضه درمان می شود.

پزشک به شما نشان خواهد داد که چگونه این کاررا انجام دهید. عارضه انسداد مجرای اشکی شایع است، اما جدی نیست و به چشم آسیب نمیرساند. ممکن است این وضع تا ماهها ادامه پیدا کند و در اغلب موارد اگر کاری همنکنید، درمان می شود. اگر بعد از یک سال باز هم این وضع ادامه داشت، چشم پزشک باعمل ساده ای عارضه را درمان می کند.

هنگامی که مژه ها به هم می چسبند، می توانیدبا کمی آب گرم و پنبه و یا با دست تمیزی که خیس می کنید مژه های کودک را از هم بازکنید. مراقب باشید که آب خیلی داغ نباشد، چون پوست پلکها به حرارت بسیار حساس هستند.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

انسداد روده و سزارین

پاسخ سلام جراحی آپانديس و روده هيچ گونه مداخله ای با سزارين ندارن نگران نباشيد

درمان آزواسپرمی غیرانسدادی

پاسخ سلام.طبق شرحی که میفرمایید بعیید است کاری امکان پذیر باشد.

لاپاراسکوپی و رفع انسداد لوله

پاسخ سلام بله امکان بارداری وحود دارد ولی صبر بیشتری لازم است

علائم انسداد لوله های رحم

پاسخ حتما باید نتیجه بررسیها دیده شود.اگر فولیکول۱۱ هست قطعا برای بارداری کوچک هست و مناسب نیست. همچنین عکس رنگی هم باید بگیرید.