2723

وضعیت بریچ چیست؟

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 3655 بازدید
سونوگرافی جنین را در وضعیت بریچ نشان داده و دکترم می گوید جنین بسیار پائین و به پا قرار گرفته است. این وضعیت چرا ایجاد می شود و چه مسائلی را به دنبال خواهد داشت؟
پاسخ مشاور

در وضعیت بریچ که در حدود 3 درصد مواردبارداریها را تشکیل می دهد، سر بر عکس حالت طبیعی در بالای رحم واقع می شود و تنهو یا پاها در پایین؛ و در موقع وضع حمل ابتدا تنه و یا پاها، و سپس سر خارج میشود.

وضعیت ته، بیشتر در مادرانی دیده می شود کهلگنشان تنگ است و یا جنین آنها زیاد بزرگ شده است. مادرانی که زایمانهای متعددداشته و جدار شکم و رحمشان به همین علت متسع و شل شده است نیز ممکن است نوزادشانرا با وضعیت پا به دنیا بیاورند، ولی اگر زایمانهای قبلی طبیعی بوده است این بارهم ممکن است به راحتی وضع حمل کنند.

 گاهیاز اوقات که مادر دوقلو باردار است، یک و یا هر دو جنین به علت کوچکی جثه و یازیادی آب داخل رحم به این وضعیت قرار می گیرند.

پیش بینی وضع حمل مادرانی که برای بار اولحامله شده اند و جنین آنان به وضعیت غیر طبیعی قرار گرفته است تا حدی مشکل است ولیآسانی و سختی زایمان ارتباط مستقیم با اندازه لگن مادر و وزن نوزاد دارد. در صورتیکه لگن مادر به اندازه طبیعی و نوزاد داخل شکم از حد معمول بزرگتر نشده باشدزایمان راحت و بدون خطر خواهد بود، در غیراین صورت زایمان مشکل و طولانی می شود ویا منجر به عمل سزارین می گردد.

کیفیت زایمان نوزادی که به وضعیت ته قرارگرفته است بر حسب این که با ته و یا با دو پا خارج شود تفاوت می کند، در هر حالبرای جلوگیری از هرگونه خطر، زایمان بایستی با بیهوشی کامل و توسط پزشک متخصص زنانو زایمان انجام گیرد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

جنین بریچ و زایمان

پاسخ سلام اگر جنین تا یک دو هفته دیگر تغییر وضعیت ندهد امکان زایمان طبیعی فقط با انجام چرخش های مخصوصی ممکن میشود و چون این کار عوارض زیادی دارد اصلا توصیه نمیشود. بهتر است با پزشکتان مشورت کنید. شب خوش

تغییر حالت بریچ

پاسخ سلام تا حدود هفته ۳۶، ۳۷ بارداری به مادر فرصت میدهند البته میتوانند از مانورهای مخصوص هم استفاده کنند ولی به دلیل عوارضی که دارد خیلی پیشنهاد نمیشود و بعد از این تاریخ سزارین را پیشنهاد میدهند. روز خو...

باردارم و هفته ۳۶بچه م بریچه امکان چرخش داره؟

پاسخ باسلام بله تا پایان هفته ۳۷ امکان چرخش داخلی برای جنین وجود داره