اختلال اضطراب اجتماعی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 178 بازدید

سلام.

من ۱۹ سالمه و از حرف زدن در جمع خیلی میترسم طوری که ضربان قلبم بالا میره و عرق میکنم و از همه آزار دهنده تر این که صدام می لرزه.از نشستن در جمع نمیترسم فقط از حرف زدن و این که مرکز توجه همه بشم خیلی خیلی میترسم.قبلا اینجوری نبودم ۲ سالی میشه این مشکلو دارم و نمیخوام از این که هست بیشتر بشه.

دلیل این مشکلم هم ارثی نیست خودم میدونم به این خاطره که تو جمع و مهمانی شرکت نکردم. خواهشا کمکم کنید قبل از این که وضعیتم بدتر بشه.

به کمکتون خیلی نیازمندم 

اطلاعات تکمیلی

سن ۱۹ جنسیت مرد شغل دانشجو ترم ۲ وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام همراه عزيز ✋🏻
ممنون از اينكه مارا انتخاب كرديد 
اضطراب از حرف زدن در جمع تا حدودي طبيعي است و علت هاي متفاوتي ميتواند داشته باشد :
انتظارات غير واقعي فرد از خويش  
داشتن تفكر كمال گرايانه ،زماني كه فرد احساس ميكند به قدر كافي خوب نيست ترس اورا فرا ميگيرد 
ترس از مورد تمسخر قرار گرفتن ديگران 
اين ترس زماني شروع ميشود كه فرد به قضاوت و داوري خود ميپردازد و به خود نمره ميدهد .
كم خجالتي بودن 
نداشتن اعتماد به نفس 
و........
اولين قدم اين است كه علت اين رفتار را پيدا كنيد .تعيين دقيق عامل اين مسئله بسيار مهم است .
بهبود مهارت كلامي كاري قدم به قدم است ،پس بهتر است در ابتدا از جمع هاي كوچك و خودماني شروع كنيد و كم كم با تعداد نفرات بيشتري روبه رو شويد تا صحبت در جمع برايتان عادي شود .
ذهن آگاهي براي شما بسيار كمك كننده است تا به مرور زمان بر اضطراب خود غلبه كنيد و ترس تان را ازبين ببريد .ذهن آگاهي به معناي تمركز بر زمان حال است ،زماني كه اضطراب به سراغتان مي آيد تنها به موضوعات منفي فكر ميكنيد ،تمركز بر افكار منفي اضطرابتان را افزايش ميدهد ،تمام تلاش خود را بكار بگيريد تا به چيزهاي مثبت فكر كنيد .انجام روزانه مديتيشن به شما كمك ميكند تا به ذهن آگاهي برسيد. 
يكي از بهترين كارهاي ديگر براي كاهش اضطراب تان اين است كه مثبت فكر كنيد .در هر رويداد كه پشت سر ميگذاريد چند ويژگي  خاص و مثبت پيدا كنيد و آنهارا بنويسيد .
تفكر مثبت به تلاش و تمرين فراوان نياز دارد .شكر گزاري از هر چيز كوچكي افكار مثبت را در شما تقويت ميكند .
ورزش منظم داشته باشيد ،تمرينات ورزشي علاوه بر اينكه براي آرامش ذهني مفيد است ،اعتماد به نفس را نيز افزايش ميدهد و احساس اضطراب را كاهش ميدهد .يوگا و مراقبه انجام دهيد .
تمرين زياد كنيد ،انقدر تمرين كنيد تا موضوع صحبت ملكه ذهن تان شود و به موضوع مورد صحبت مسلط شويد .
اگر پس از تمرين احساس كنيد كه به طور كامل به موضوع مسلط نيستيد و نگران فراموش كردن مطالب باشيد ،همين نگراني در هنگام صحبت كردن اضطراب تان را تشديد ميكند .
افكار منفي در مورد خودتان نداشته باشيد .اهداف واقعي داشته باشيد و آرزوهاي دست نيافتني را كنار بگذاريد .وقتي اضطراب داريد در فعاليت هاي لذت بخش و سرگرمي هاي مورد علاقه شركت كنيد .روي  خصوصيات شخصيتي خودتان كه به آنها علاقه داريد بيشتر متمركز كنيد ،اطلاعات خودرا با مطالعه روزنامه و سايز مطبوعات افزايش دهيد تا حرفي براي گفتن داشته باشيد .
از مضطرب بودن نترسيد و به خودتان اجازه بدهيد كه بابت قرار گرفتن در برابر جمع مضطرب باشيد و از خود انتظار نداشته باشيد اين تجربه را بدون اضطراب و ترس به پايان برسانيد .

                         شاد و موفق باشيد 🌷🙏🏻

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha