سوالات رایج مامایی و زنان

برای اینکه بارداری خوبی را سپری کنید بهتر است از چند ماه قبل برنامه‌ریزی کنید حتی اگر هیچ مشکلی نداشته‌ باشید بهتر است چکاپ کامل انجام دهید.

 قبل از بارداری به نکات زیر توجه نمایید:

  1. مراجعه به مشاور قبل از بارداری
  2. معاینه داخلی و معاینه پستان
  3. مراجعه به دندانپزشک
  4. تست دهانه رحم
  5. معاینه کامل بالینی
  6. آزمایش‌های لازم پیش از بارداری که عبارتند از

گروه خونی، شمارش کامل خون، قند خون ناشتا، آنالیز کامل و کشت ادرار، HIV، VDRL ( آزمایش‌های منتقله از راه جنسی)، تیتر آنتی‌بادی ضد سرخچه Rub، هپاتیت، تیروئید

 واکسن سرخچه: در صورت منفی بودن تیتر آنتی‌بادی ضد سرخچه تزریق می‌شود و چون واکسن ویروسی زنده است بهتر است 3 ماه از بارداری جلوگیری شود و بعد از 3 ماه اقدام به بارداری کرد.

لازم به توضیح است که یکسری از آزمایش‌ها مانند شمارش کامل خون CBC، قند خون ناشتا، آنالیز ادرار، در طول بارداری هم نیاز به چک مجدد دارد.

در این فایل صوتی خانم زهرا علوی، کارشناس مامایی و کارشناس ارشد طب ورزشی در مورد اقدامات لازم قبل از بارداری توضیحاتی ارائه داده اند.

  حتما بشنوید  همورویید و درمان آن در بارداری  

با توجه به این که  پرسش ها و ابهامات بسیاری توسط کاربران نی نی سایت در بخش کلینیک و تبادل نظر در مورد اقدام برای بارداری، دوران بارداری و پس از آن مطرح می شود، بر آن شدیم تا با تکیه بر دانش و تجریه متخصصین کلینیک به مهم ترین سوالات شما بصورت ویس و در قالب فایل های صوتی آموزشی پاسخ دهیم.

فهرست عناوین این دوره : 
زنان و مامایی 1    غربالگری اول و زمان انجام آن 
زنان و مامایی 2    غربالگری دوم و زمان انجام آن 
زنان و مامایی 3    اقدامات لازم قبل از بارداری < شما اینجا هستید
زنان و مامایی 4    برای زایمان چه زمانی به بیمارستان مراجعه کنیم؟