2737
2739
عنوان

من و 1 دنیا کاکتوس

| مشاهده متن کامل بحث + 80623 بازدید | 1891 پست
سلام میشه در مورد این گل بهم اطلاعات بدین یه یکسالی هست خریدمش خیلی کوچیک بود بزرگ شده از اوایل پایی ...

فکرکنم درمورد این گل مطلب گذاشتم میتونی از صفحه اول تولیست اسم کاکتوسایکی یکی صفحه هارونگاه کنی تابه مطلبت برسی


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

یاسمین جان ممنون از اطلاعات رسانیت از کاکتوسا بیشترشونو خوندم بعضی از گلارو داشتم که حتی اسمشونم نمیدونستم با اینکه عکسایه ارسالی وجود ندارن هر اطلاعاتی که میدادینو سرچ میکردم عکسشو پیدا میکردم اونایم که داشتمو اسمشو مینوشتم که شاید یادم بمونه اما خداییش سخت به یاد داشتن اسماشون و یه مدلم که دوسشون داشتم که شما معرفی کردی رو حتما تهیه میکنم تا به جمع گلام اضافه کنم که کاکتوس پیرمرد و کریسمسه،اطلاعتت در مورد کود دهی نورو آبو خاک و آفاتو از بین بردنشون قلمه زدن و کاشتنش خیلی به دردم خورد از این به بعد بیشتر مراقب گلایه عزیزم هستم منم 5ساله علاقه به کاتوس پیدا کردم هر چند وقت یکبار یا خودم یا همسرم یه نمونه گل میخریم حالا چه کاکتوس باشه چه نوع برگ گوشتیش واقعا ممنون بابت همه چی و سوالایی که میکنم و بهم جواب میدی منم بیشتر کاکتوسام گل دادن که برام خوشایندتره نگه داریش

من عاشقم  عاشق این دنیایه دیوانه  
2731
یاسمین جان ممنون از اطلاعات رسانیت از کاکتوسا بیشترشونو خوندم بعضی از گلارو داشتم که حتی اسمشونم نمی ...

خیلی خوشحالم عزیزم که انقدعلاقه نندهستید عکساهم بودن مشکل ارنی نی سایته که دیگه نشونشت نمیده بایدببینم نی نی یارمیتونه کاری بکنه شماهم برای نی نی یارارسال کن شایدزودترجواب داد

🌺همه چیز درباره نگهداری گیاهان در زمستان🌺

(بخش دوم)



⭕ دغدغه بیشتر علاقمندان به پرورش و نگهداری بوته های گل در فصل پاییز و زمستان مراقبت از گلدان های خود از گزند سرما است.


🌺 زمستان فصل استراحت و خواب بسیاری از گیاهان بوده و همچنین اماده شدن برای شکوفایی در فصل بهار است. این طبیعی است که در شرایط عادی ( غیر گلخانه ای ) در فصل زمستان گل های شما رشد چندانی نداشته باشند برگهایشان بریزد یا گاها خشک شوند . اما امر مهم این است که ما برای فصل بهار گل های زیبای خود را داشته باشیم .


🌺 بعضی از گل ها مثل شمعدانی ، و کالانکوئه تا حدودی در مقابل سرما مقاوم هستند اما باید انها را از جریانات سرد محفوظ داریم . گوشه های حیاط یا زیر درختان می تواند جای مناسبی برای نگه داشتن این قبیل گیاهان باشد.گل هایی مثل کالانکوئه برای انکه در فصل بهار گلدهی داشته باشند باید در فصل زمستان به اندازه کافی از نور خورشید بهره مند گردند.


🌺 گل هایی مثل حسن یوسف در سرمای شدید خشک می شوند و باید در جایی مناسب نگه داری شوند. داخل منزل و فضای سبز داخل منزل جایگاه مناسبی می باشد . دقت داشته باشید ممکن است در این دوره از جذابیت برگ های حسن یوسف کاسته شود . جای نگرانی نیست با رسیدن فصل بهار و انتقال گلدان به مکان مناسب دوباره جذابیت خود را به دست می اورند.


🌵 مواظب باشید کاکتوس هایتان را در زمستان بیش از اندازه ابیاری نکنید. اگر در محل اقامت شما باران زیاد می بارد . کاکتوس های خود را از باران محفوظ بدارید . زیاد مرطوب بودن خاک گلدان کاکتوس ها در زمستان باعث پوسیدگی و از بین رفتن کاکتوس شما می شود.


🌺 ساقه های گل هایی مثل برگ بیدی بنفش نخل مرداب گل قلم زن ( در فضای باز ) در زمستان کاملا خشک می شود . نیاز به تلاش برای جلوگیری از این اتفاق نیست زیرا ریشه های این گیاهان زنده اند و این خواب زمستانی برا ی گیاهان شما مناسب می باشد تا در فصل بهار زیبایی کمال خود را به نمایش بگذارند. از ریشه های این قبیل گیاهان مراقبت کنید و مواظب باشید محل ریشه های این گیاهان عمل شخم زنی انجام نشود.


🌺 گل هایی مثل گل ناز افتابی و پریوش در زمستان کاملا خشک می شوند و برای داشتن گلدان این گل ها در سال جدید باید بذر انها را جمع اوری کنید . یا اینکه از گلدان خشک شده انها تا فصل بهار مراقبت کنید. بذر های به جا مانده در گلدان در فرصت مناسب رشد می کنند . شما باید به این گلدان ها در نزدیک های بهار منظم اب دهید.


⭕ چند نکته مهم :


✅ از هرس کردن گل های خود تا اواخر زمستان بپرهیزید .


✅ از ابیاری زیاد گلدان های خود اجتناب کنید این امر سبب پوسیده و از بین رفتن گیاه شما در بعضی موارد می شود.


✅ گل های خود را از جریانات سر د محفوظ بدارید انها را در ارتفاعات حیاط ( مثل روی دیوار )  نگذارید .


✅ از کاشت ، تعویض گلدا و یا خاک گلدان در بیشتر موارد دوری کنید.


✅ مراقب ابیاری گل های فضای داخل منزل نیز باشید . از ابیاری زیاد انها نیز بپرهیزید.


✅ مواظب گلدان های نزذیک بخاری باشید هوای گرم و نزدیک بودن به بخاری برای بعضی از گل های اپارتمانی خطرناک می باشد.


✅ در دوره یخبندان مواظب باشید اب میان ساقه ها و برگ های گیاه شما جمع نشود


⭕ اگر شما در مورد مراقبت و نگهداری گلدان گل خود اطلاعاتی نیاز دارید می توانید از ادمين كانال دنياي گل و كاكتوس سوال نموده و راهنمایي بگيريد.



#موارد_استفاده_از_کود_حیوانی


1️⃣زماني که خاک فقيروفرسوده است

2️⃣براي بهبودکيفيت خاکهای سنگين

3️⃣اصلاح خاک اي سبک

4️⃣ تقويت گياهان باغچه اي


✅بهترین کودحیوانی برای گلها کودگوسفندی اس

🌺همه چیز درباره نگهداری گیاهان در زمستان🌺

(بخش اول)


⭕چگونه می توان از گیاهان خود در زمستان در خانه نگهداری کرد و حتی چند گلدان تازه به آنها افزود.


✅بسیاری از ما به گیاهان خانگی علاقمندیم، به خصوص در فصل زمستان که نمی توان در هوای آزاد درختان سبز را دید یا به باغبانی پرداخت. در این ماه های سرد می توانید گلدان های خود را به خانه بیاورید تا آنها علاوه بر آنکه هوای خانه را تمیز کنند، روحیه شما را نیز ارتقا بدهند. حال ببینیم چگونه می توان از گیاهان خود در زمستان در خانه نگهداری کرد و حتی چند گلدان تازه به آنها افزود.


❌چه گیاهانی را می توان در خانه نگهداری کرد؟


✅در آب و هوای سرد می توانید درختچه مرکبات، سرخس و گیاهان پایا مانند روزماری را در خانه خود نگه دارید و حتی فقط شب ها به خانه بیاورید. بعضی از گیاهان بیشتر از سایرین در هوای سرد دوام می آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه از افرادی که با گیاهان آشنایی دارند، مشورت کنید.


✅اتاق آفتاب گیری برای گل ها در نظر بگیرید


✅تا جایی که می توانید نور آفتاب زمستانی را به خانه راه بدهید و در صورت لزوم یک یا چند چراغ دیگر در اتاقی که گیاه وجود دارد، اضافه کنید.


🌸چند گیاه تابستانی به خانه بیاورید


✅اگر با فکر کردن به زمستان، احساس سرما می کنید، چند گلدان سرخس یا درختچه مرکبات یا گیاهان گرمسیری را به خانه بیاورید تا زمستان را از یاد ببرید. با گرم شدن هوا می توانید آنها را از خانه بیرون ببرید تا رشد آنها افزایش بیابد.


✅تغییر مکان را برای گیاهان راحت تر کنید


✅اگر به اندازه کافی وقت دارید، یک یا دو هفته قبل از آنکه گلدان ها را به خانه بیاورید، آنها را به مکان سایه داری منتقل کنید. این کار به گیاهان فرصت می دهد تا قبل از آمدن به خانه با وجود نور کم تطبیق بیابند. اگر گیاهان شما در گلدان های بزرگ هستند سعی کنید آنها را روی پایه چرخدار قرار بدهید تا جابجا کردن آنها راحت تر بشود.


🌺فضای داخلی را آماده کنید


✅گیاهانی که به نور فراوان نیاز دارند، مشکل می توان در خانه شاداب نگه داشت. برای این نوع از گیاهان، مکانی در کنار پنجره ای که آفتاب گیر یا جنوبی است، آماده کنید. گیاهانی را که به نور کمتر نیاز دارند می توان کنار پنجره های رو به شرق یا غرب قرار داد. اگر در خانه جایی ندارید که به اندازه کافی نورگیر باشد می توانند در زمستان از چراغ مخصوص گیاهان استفاده کنید. همه گیاهان خانگی را باید از در و پنجره های سرد و همین طور رادیاتورها و منابع گرمایشی دور نگه دارید.


🌺گلدان هایتان را برای انتقال به خانه آماده کنید


✅پیش از آنکه گلدان ها را به خانه بیاورید، آنها را کنترل کنید که عاری از هر گونه حشره باشند. بهترین روش برای آنکه بدانید گلدانی به نوعی آفت دارد یا نه این است که آن را کاملاً در تشت آب فرو کنید. اگر در خاک گلدان حشره زندگی کند، پس از چند دقیقه به روی آب می آید. اگر چنین اتفاقی افتاد، می توانید گلدان و خاک آن را قبل از آوردن به خانه اصلاح و مداوا کنید.


🌺گیاهانی را که به خانه می آورید چند روزی از سایر گیاهان دور نگه دارید


✅وقتی گیاهان فضای باز را به خانه می آورید، سعی کنید حداقل به مدت چند روز آنها را دور از سایر گیاهان خانگی نگه دارید. با این کار، می توانید دوباره وجود هر گونه آفت را کنترل کنید. اگر حتماً باید آنها را در یک اتاق قرار دهید، پس در دو سوی مخالف یک اتاق بگذارید. در صورت لزوم از مواد ضدعفونی کننده و آفت کش تحت نظر کارشناسان گل و گیاه به گیاهان تازه وارد بزنید.


🌺گیاهان را به صورت گروهی کنار هم قرار بدهید


✅وقتی گیاهان در کنار هم قرار می گیرند، نه تنها در فصل زمستان روحیه شما را بالا می برند بلکه نسبت به زمانی که از هم دور هستند خودشان هم سالم تر باقی می مانند و کمتر خشک می شوند.


🌺مراقبت از گیاهان در زمستان


✅گیاهانی را که از بیرون به خانه می آورید، در زمستان به آب کمتری نیاز دارند. قبل از آب دادن به آنها، خاک شان را لمس کنید و فقط موقعی که احساس می کنید خاک خشک است به آنها آب بدهید. اگر سیستم گرمایشی خانه شما هوا را خشک یا بسیار گرم می کند، هوای اطراف گیاهان را مرطوب نگه دارید، به خوصص درختچه مرکبات و سرخس ها را. به این منظور می توانید از بخور یا اسپری آب استفاده کنید

2740

#برخی_ازمشکلات_گیاهان_زینتی


زرد شدن ناگهانی برگ ها:افراط در آبیاری-کم آبی-تغییر ناگهانی دمای محیط گیاه-کمبود ازت در برگ های مسن



لاغر و باریک شدن ساقه ها و کوچک شدن برگ ها و سبز شدن برگ های رنگ:کمبود نور محیط گیاه-عدم تغذیه مناسب



جمع شدن لبه ی برگ ها به داخل:آفت زیر برگ ها جمع شده و مشغول تغذیه از برگ هستند



قهوه ای شدن نوک برگ ها:کمبود رطوبت محیط و پتاسیم و منیزیم

استفادهاز آب کلردار



پوسیدگی ریشه:افراط در آبیاری - مسدود شدن سوراخ زهکش گلدان - جمع شدن آب در زیرگلدان - برخی از افات مانند شپشک ارد الود و ....


رنگ پریدگی برگ ها یا کم رنگ شدن آن ها:تغذیه ی ناکافی


پژمردگی گیاه:کم آبی -غرقابی - تغییر مکان محیط گیاه -نور زیاد بیش از نیاز


پوسیدگی:آبیاری زیاد در زمستان

بیماریهای قارچی و...


زرد شدن فاصله ی میان رگبرگ ها:کمبود اهن


✍برای بهتر تفس کشیدن گیاهان برگ گیاهان را تمیز کنید

👌این عمل به رشد گیاه و تنفس آن کمک میکند🌱


✅یک چهارم پیمانه آب گرم را با کمی شیر بدون چربی مخلوط کنیدوبا دستمال برگ گلهارو تمیزکنید

علت پژمرده شدن وریزش برگهای سیکلامن چیه⁉️


🌱این گیاه چون درمناطق سردرشدمیکنه وگل میده وقتی شمابداخل خونه میبریدش گرمش میشه نورم کم بهش میرسه پژمرده میشه ❌


پس جای خنک وپرنوربزاریدش 🌞👌

سلام شرمنده زیاد سوال میکنم یادتون هست بهم کود 3بیستو معرفی کردین برایه گلام که تو خونه ان و رشدشون کمه بعد استفاده این کود گل پتوسم جوانه زده فقط برگ قبلیش زرد میشه یعنی وقتی برگ جدید میزنه قبلیا که قبلا بودن زرد میشن که قسمت انتهایه گلمه گل پتوسم تو اتاقه آبو خاکش مناسبه عکسشو فکر کنم قبلا براتون ارسال کردم رو خزشو هر 2یا 3روز در میون خیس میکنم با آب جوشیده سرد ،دلیل زرد شدن برگه انتهاییش ؟

و چیز دیگه گل سانسویامو هم از اون کود دادمش که متاسفانه یکی از برگایه بزرگش از پایین شروع به زرد شدن کرده با اینکه جوانه جدیدم زد من دیگه بهش اون کودو ندادم  شرایط نگه داری اونم تو اتاق با خاکو آب مناسبه

من عاشقم  عاشق این دنیایه دیوانه  
دوستان من خونمون حدود 70-80 نمونه کاکتوس دارم و میشه گفت 1 کلکسیونر شدم واسه خودم و این تاپیکو زدم ت ...

ای بدجنس دوستت ندارم.منم عاشق کاکتوسم چنتادارم اسماشونوبلدنیستم دوستدارم خودم پرورش بدم

جایی هست که جز من هیچ کس نمیتواند آن را پر کند.کاری هست که جز من هیچ کس قادر به انجامش نیست.💪💪💪💪💪
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

تک نیت میگیرم

khode_dark | 46 ثانیه پیش

کمکککک

mno90766 | 1 دقیقه پیش
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز
توسط   niهانیتاha  |  11 ساعت پیش
توسط   mahsa_ch_82  |  12 ساعت پیش