2777
2789
عنوان

🍁📜 بحار حدیث 📜🍁

| مشاهده متن کامل بحث + 3938 بازدید | 647 پست

بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.



امام محمدباقر (علیه‌السلام)»:
«اذا خَرَجَ أَسنَدَ ظَهْرهُ اِلَی الكَعبةِ وَ اجتَمع له ثلاثُمِأَةٍ وَ ثَلاثَةَ عَشَرَ رجَلاً. فَأَوَّلُ ما ینطِقُ بِهِ هذِهِ الإیة «بَقِیةُ‌الله خیرٌلكُم اِنْ كُنتُم مؤمنین.»
زمانی که حضرت ظهور می‌کند به خانة کعبه تکیه می‌دهد و در خدمتش سیصد و سیزده نفر (یاران به تعداد لشکریان بدر) حضور پیدا می‌کنند. اول سخن حضرت آیه شریفه است: «بَقِیةُ‌اللهِ خیرٌلکُم اِنْ کُنتُم مُؤمنین». (اِعلام الوری، ص ٤٣٣)

السلام علیک یا ربیع الانام و نضرة الایام                              سلام بر تو ای بهار خلایق و خرمی روزگاران                               بهار۱۴۰۲   

مکیال_المکارم#   



✅ تکالیف بندگان نسبت به آن حضرت علیه‌السلام


💠 تحصیل شناخت صفات و آداب و ویژگی های آن حضرت ....


شناخت علائم حتمیه ظهور آن حضرت به دلیل عقل و نقل لازم میباشد .

دلیل عقل : چون آن حضرت امامی است که اطاعتش فرض و واجب میباشد ،و هر کس که اطاعتش واجب است باید صفاتش را شناخت .بنابراین بر هر مومنی واجب است که امام زمانش رابا صفات خاص و آداب مخصوصش بشناسد تا با ادعای شخص ملحدی که لایق آن مقام نیست به شبهه نیفتد ،و در دلش تردیدی راه نیابد .

دلیل نقل :شیخ صدوق از حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام روایت آورده که فرمودند : هر کس در چهار چیز شک کند به تمام آنچه خدای تبارک و تعالی نازل فرموده کفر ورزیده است ...یکی از آنها شناختن امام در هر زمان از جهت شخص و صفات او میباشد .

و نیز امام محمد باقر علیه السلام فرمودند : هر کس بمیرد در حالی که امامی نداشته باشد، مردنش مردن جاهلیت است ، و هر کس بمیرد در حالی که امامش را شناخته، چنان است که در خیمه قائم علیه السلام با آن حضرت باشد .

شناخت امام جز به دو امر حاصل نمیشود،

 1⃣ شناختن امام علیه السلام به نام و نسب.

 2⃣ شناخت صفات و ویژگی های ایشان .


   

💠 رعایت ادب نسبت به یاد ایشان ....


مومن آن حضرت را با القاب مبارکشان یاد میکند مانند : حجت ،قائم و مهدی ،و صاحب الزمان و غیر اینها و ترک تصریح به نام شریف آن حضرت که اسم رسول خدا علیه السلام است .« م ح م د » .

  حضرت علی بن موسی بن رضا علیه السلام فرمودند :قائم مهدی فرزند پسرم حسن است که بدنش دیده نمیشود و کسی او را در زمان غیبتش به اسمش نام نبرد تا اینکه او را ببیند و اسمش را اعلان کند پس ( در آن هنگام ) هر کس از خلایق بخواهد اسم او را ببرد ...


📚منبع: مکیال المکارم


🌱کنار نام تو لنگر گرفت کشتی عشق

🌱بیا که نام تو آرامشی است طوفانی...


📍با مرور کتاب مکیال‌المکارم با ما همراه‌باشید.


اللهم‌عجـل‌لولیڪ‌الفـرج#   

ک#  لاس_مهدویت 



السلام علیک یا ربیع الانام و نضرة الایام                              سلام بر تو ای بهار خلایق و خرمی روزگاران                               بهار۱۴۰۲   

@ظهور_313 سلام دوست عزیزم دو روز هست ندیدمتون حالتون خوبه ان شاء الله؟

@خانمحاجآقا سلام عزیزم بچه تون بهتر شد؟ 

یا صاحب الزمان آقاجانم ادرکنا و لاتهلکنا این مرده دل ...💔این خسته جان.... 😔 دارد تمنای تو را یا صاحب الزمان عج الله ❤ اللهم عجل الولیک الفرج به حق زینب کبری سلام الله علیها🤲🏻🥀درد بی درمان شنیدی؟! حال من یعنی همین 💔بی تو بودن درد دارد... میزند من را زمین 😭

تا کی در انتظار گذاری به زاريم  

باز آی بعد از اينهمه چشم انتظاريم

شرمم کشد که بی تو نفس ميکشم هنوز  

تا زنده ام بس است همين شرمساريم

 

 ان شاءالله ظهور حضرت مهدی صاحب الزّمان عج الله تعالی فرجه 

السلام علیک یا ربیع الانام و نضرة الایام                              سلام بر تو ای بهار خلایق و خرمی روزگاران                               بهار۱۴۰۲


«امام جعفرصادق (علیه‌السلام)»:
لایبقی مُؤمنٌ مَیتٌ اِلاّ دَخَلتْ عَلیهِ الفَرحةُ فی ‌قَبرِه.
در وقت ظهور حضرتش، هیچ مؤمن از دنیا رفته باقی نمی‌ماند مگر آن که سرور و شادمانی قبر او را فرا می‌گیرد. (بحار، ج ٥٢، ص ٣٢٨)

السلام علیک یا ربیع الانام و نضرة الایام                              سلام بر تو ای بهار خلایق و خرمی روزگاران                               بهار۱۴۰۲   
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز