2777
2789
عنوان

🍁📜 بحار حدیث 📜🍁

| مشاهده متن کامل بحث + 3938 بازدید | 647 پست

چند نفر از دوستام وقتی خونمون اومدن اولین چیزی که پرسیدن فرشمون بود! 😂

طرحش خیلی خاصه و اصلاً شبیه فرش‌های معمول بازار نیست. من از فرش زانیس خریدم، قبل از خرید هم با پرو مجازی، فرش‌ها رو داخل خونه خودمون دیدم و خیلی راحت‌تر تونستم انتخاب کنم.

راستی خرید قسطی با اسنپ‌پی و دیجی‌پی هم دارن.

اینجا کلیک کن تا سایتشون رو ببینی.


مکیال_المکارم#  



🔴مطالعه ی کتاب شریف مکیال المکارم؛ 

کتابی که به سفارش امام زمان ارواحنافداه نوشته شد ...‌


✅یک دقیقه به یاد  حضرت مهدی علیه السلام



✅ تکالیف بندگان نسبت به آن حضرت علیه السلام


💠انتظار فرج و ظهور آن حضرت....


آنچه بر وجوب انتظار حضرت قائم علیه السلام بر همه افراد دلالت میکند ،روایتی است که شیخ صدوق در کتاب کمال الدین آورده به سند خود از عبدالعظیم حسنی: بر سرور و حضرت محمد بن علی بن موسی بن جعفر، وارد شدم و میخواستم که درباره حضرت قائم علیه السلام از آن حضرت سوال کنم که آیا همان مهدی است یا غیر او؟

پس خود آن حضرت سخن آغاز کرد و به من فرمودند :ای ابوالقاسم! به درستی که قائم از ماست و اوست مهدی که واجب است در زمان غیبتش انتظار کشیده شود و در ظهورش اطاعت گردد او سومین از فرزندان من است.

 

💠معنی انتظاری که در این اخبار به آن امر گردیده است....


انتظار حالتی است نفسانی که آمادگی برای آنچه انتظارش را میکشیم می باشد و ضدّ آن یأس و ناامیدی است ،پس هر قدر که انتظار شدیدتر باشد، آمادگی و مهیّا شدن قوی تر خواهد بود. از جهت محبت نسبت به کسی که در انتظارش هستی، نیز مراتب متفاوتی دارد، پس هر چه محبت شدیدتر و دوستی بیشتر باشد، مهیّا شدن برای محبوب زیادتر میشود و فراقش دردناکتر میگردد، به طوری که منتظر، از تمام اموری که مربوط به حفظ خودش هست، غافل می ماند و دردهای بزرگ و محنت های شدید را احساس نمی کند.

بنابراین مومنی که منتظر آمدن مولایش می باشد ،هر قدر که انتظارش شدیدتر است، تلاشش در آمادگی برای آن به وسیله پرهیز از گناه و کوشش در راه تهذیب نفس و پاکیزه کردن درون از صفات نکوهیده و به دست آوردن خوی های پسندیده بیشتر میگردد.


📚منبع: مکیال المکارم


🌱وقتــی که در خانه تو باز شود

از برکت تو به خلق اعجاز شود


🌱شیرینی زندگی به ایـن است که‌ صبح

با نام دلارای تو آغـاز شــود


📍با مرور کتاب مکیال‌المکارم با ما همراه‌باشید.


اللهم‌عجـل‌لولیڪ‌الفـرج#   

کلاس_مهدویت#   



السلام علیک یا ربیع الانام و نضرة الایام                              سلام بر تو ای بهار خلایق و خرمی روزگاران                               بهار۱۴۰۲   

حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف):

وَ أنـَا أعُوذُ بِاللّه ِ مِنَ الْعَمى بَعْدَ الْجَلاء، وَمِنَ الضَّلالَةِ بَعْدَ الهُدى وَ مِنْ مُوبِقاتِ الْأعْمالِ، وَ مُرْدیـاتِ الْفِـتَنِ فَإنـَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ: الم أحَسِبَ النّاسُ أنْ یُتْرَکُوا أنْ یَقُولُوا آمَنّا وَهُمْ لا یُفْتَنُون. »
 به خدا پناه مى برم از کورى بعد از روشنایى و روشن بینى و از گمراهى بعد از هدایت، و از چیزهایى که موجب نابودى اعمال مى شود و به او پناه مى برم از آزمایشهاى هلاک کننده. زیرا خداوند متعال فرماید: آیا مردم تصور مى کنند همین که گفتند ایمان آوردیم رها مى شوند و مورد آزمایش قرار نمى گیرند؟

تردید مکن تصورش هم زیباست 

ایوان حسن علیه السلام عجب صفایی دارد 💚😭

اللهم عجل الولیک الفرج به حق زینب کبری 🤲🏻💚🤲🏻🤲🏻🤲🏻

یا صاحب الزمان آقاجانم ادرکنا و لاتهلکنا این مرده دل ...💔این خسته جان.... 😔 دارد تمنای تو را یا صاحب الزمان عج الله ❤ اللهم عجل الولیک الفرج به حق زینب کبری سلام الله علیها🤲🏻🥀درد بی درمان شنیدی؟! حال من یعنی همین 💔بی تو بودن درد دارد... میزند من را زمین 😭

✅چرا هنگام ذکر لقب خاص حضرت صاحب الزمان(عج) از جا برمی خیزیم؟

✍از امام صادق عليه السلام  پرسیده شد: چرا هنگام شنیدن نام«قائم»باید برخیزیم؟حضرت فرمود: «برای او، غیبتی طولانی هست و این لقب،
یادآور دولت حق آن حضرت و ابراز
تاسف بر غربت او است؛ لذا آنحضرت،
از شدت محبت و مرحمتی که به دوستانش دارد، به هرکس که حضرتش را با این لقب یاد کند، نگاه محبت آمیز می‌کند. از تجلیل و تعظیم آن حضرت است که هربنده خاضعی مقابل صاحب عصر خود- هنگامی که مولای بزرگوارش بسوی او بنگرد ازجای برخیزد؛
پس باید برخیزد و تعجیل در امر فرج
مولایش را از خداوند سبحانه و تعالی
بخواهد.🤲🏻

📚عوالم العلوم، ج۲۶/۱، ص۱۶۸


آقا جااااانم بیا که برای ۴ امام معصوم مان حرم بسازیم 😭😭😭

یا صاحب الزمان آقاجانم ادرکنا و لاتهلکنا این مرده دل ...💔این خسته جان.... 😔 دارد تمنای تو را یا صاحب الزمان عج الله ❤ اللهم عجل الولیک الفرج به حق زینب کبری سلام الله علیها🤲🏻🥀درد بی درمان شنیدی؟! حال من یعنی همین 💔بی تو بودن درد دارد... میزند من را زمین 😭

امام علی علیه السلام:

فَیُریکُمْ کَیْفَ عَدْلُ السّیرَةِ وَ یُحْیى مَیِّتَ الْکِتابِ وَ السُّنَةِ؛

(مهدى) شیوه عدالت را به شما نشان مى ‏دهد و احکام از بین رفته کتاب و سنّت را زنده می سازد.

نهج البلاغه، خطبه ۱۳۸

السلام علیک یا ربیع الانام و نضرة الایام                              سلام بر تو ای بهار خلایق و خرمی روزگاران                               بهار۱۴۰۲

حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف):

إِنَّ اللّهَ تَعالی هُوَ الَّذی خَلَقَ الاَْجْسامَ وَ قَسَّمَ الاَْرْزاقَ لاَِنَّهُ لَیْسَ بِجِسْم وَلا حالّ فیجِسْم«لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیءٌ وَ هُوَالسَّمیعُ الْعَلیمُ».
همانا خداوند متعال، کسی است که اجسام را آفریده و ارزاق را تقسیم فرموده، او جسم نیست و در جسمی هم حلول نکرده، «چیزی مثل او نیست و شنوا و داناست».


«پیامبرگرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم)»:
یخرُجُ المَهدی و علی رَأسِه غَمامَةٌ فیها مُنادٍ ینادی «هذا المَهدی خَلیفةُ اللهِ فَاتَّبِعوهُ»
زمانی که حضرت مهدی(ع) ظهور می‌کند ابری بالای سر دارد که در آن منادی ندا می‌کند «این مهدی خلیفة‌الله است، از او متابعت و پیروی کنید.» (بحار، ج ٥١، ص ٨١)

السلام علیک یا ربیع الانام و نضرة الایام                              سلام بر تو ای بهار خلایق و خرمی روزگاران                               بهار۱۴۰۲   
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز