ببین هر مردی عیب داره حسن هم داره
مردی که وضعش اکی نیست ولی بگی پول بده از زیر سنگم شده جور میکنه میده دو حالت داره..یا زیادی ولخرج و دست و دلباز..که اینم در آینده معضلات خودشو داره..نمیدونه چطور پول پس انداز کنه چطور ملک بخره چون هر وقت پول دستش بوده راحت خرج کرده و فکر آینده نبوده..
یا از اوناست که هدفی نداره..بعضیا هیچ هدفی ندارن..اگر ۱۰۰هزار تومن در بیارن..همون روز میخورن و میگن فردا خدا بزرگه و بیخیالن..نمیگن شاید فردا پول یه دونه نون رو هم پیدا نکنم..چیکار میکنم اون وقت..درلحظه زندگی میکنن و تا اخر عمر هم میبینی مستاجرن و..
بعضیا اجازه میدن زنشون آزاد باشه گیر نمیدن..اما خودشون هر غلطی بکنن اجازه نمیدن زن دخالت کنه غر بزنه.. ما یه آشنا داریم چون شوهر من عین خاستگار اولی تو بود دنبال پسری میگشت که بهش آزادی کامل بده درس بخونه کار کنه با دوستاش باشه و..
من اولش خیلی حسودیم میشد تو دلم نه اینکه حرفی بزنم و..که شوهر من چرا اینجوریه و ته خونه و..گاهی هم دلم میگرفت و با شوهرمم دعوام میشد..بعد یه بار یکی بهم گفت تو ظاهر ماجرا رو میبینی.. فلانی داره کار میکنه چون میخواد برای خودش خونه بخره..از این شوهر بی آر تا قیامت یه سقف بالای سر در نمیاد..فلانی با دوستاش میره بیرون درس میخونه.. ولی میگفت شوهرش یواشکی پارتی میره دختر بازی میکنه آب شنگولی میخوره..شبها هم اخر وقت میره خونه که مستی پریده باشه زن نفهمه.. زنش هم فکر میکنه این پول درست حسابی خونه نمیاره به خاطر اینه که وضع کار و بازار خرابه..انقدرم پسره زبون بازه که حد و حساب نداره..قشنگ بلده گوه کاریاشو ماست مالی کنه فامیل مارو خر کنه..ولی شوهر من زبون باز نیست..میاد یه چیزو ماست مالی کنه بدتر تابلو میشه میفهمم..
من الان خونه و زندگی و بچه هامو دارم..ولی اون التماس شوهرش میکنه یه بچه بیارن..مرده نمیخواد..نمیخواد دست و پاش با بچه بسته شه..اگرم روزی با فامیل ما نتونست ادامه بده و یکی بهتر پیدا کرد بدون بچه راحت تر میتونه تموم کنه..
گاهی تو ظاهر یه چیز رو میبینی ولی وارد زندگی واقعی با این فرد میشی میبینی درسته یه آزادی هایی داری ولی یه سری چیزای مهم رو نداری..
بازم خودت خوب فکر کن.. سنت کم نیست..۲۸ سالته..