2737
2734

💜💜💜💜 سلام به شمایی که سلامتیت برات مهمه 💜💜💜💜


چالش_ورزشی_بامدادخمار#  ‍


برای اولین چالش 8 حرکت در نظر گرفتم حرکاتی بسیار ساده که همه بتونن انجام بدن. به مرور حرکات پیشرفته میشن.

❌ چالش از شنبه 27 آذر 1400 آغاز میشه.

⭕ مدت چالش 4 هفته است.

❌ مدت اجرای هر حرکت 1 دقیقه. پس بهانه وقت ندارم و بچم نمیذاره و شوهرم خونه است و هر چیزی که ذهن تنبلتون گفت نداریم. محکم بگو من میتونم و انجام میدم💪🏻💪🏻

⭕برای نتیجه بهتر، همراه با هوازی انجام بدید (مثلا بعد از پیاده روی، رقص،...)

❌ سعی کنید 5 یا 6 روز در هفته انجام بدید.

⭕ برای افراد حرفه ای که این حرکات ساده است حتما با کش یا دمبل انجام بدید و یا مدت اجرا رو بیشتر کنید. بدنتون رو به چالش بکشید.

❌ برای افرادی هم که تازه شروع به ورزش کردند اگه سخت بود مدت اجرا رو کاهش بدن یا برای هر حرکت 3 ست 10 تایی برن، هر هفته که تواناییشون بالا رفت از کش، دمبل سبک استفاده کنن و یا مدت زمان اجرا رو بالا ببرن. 

⭕ (به جای دمبل از بطری آب معدنی ووو استفاده کنید و به جای کش بدنسازی از کش خیاطی 10 سانتی)

❌ بین ستها 60 تا نهایت 90 ثانیه استراحت کنید.

⭕ لطفا هر روز به سرگروهتون، انجام چالش رو اطلاع بدید.

❌کسانی که زانودرد دارن، زانوشونو زیاد بالا نیارن یا خوابیده انجام بدن (برای مثال حرکت شماره هشت رو خوابیده انجام بدید که فوق العاده برای کاهش درد زانوتون خوبه و باعث کالری سوزی هم میشه) در هر صورت با پزشکتون هم مشورت کنید.


🟡 1. زانو بلند: مستقیم بایستید، دستها را کاملا صاف در روبروی خود نگهدارید طوری که کف دستها به سمت پایین باشند. با حفظ تعادل یکی از زانوها را خم کنید و به سمت قفسه سینه بیاورید. سپس زانوی بعدی را خم کنید. اینکار را با سرعت تکرار کنید.

🟠2. زانو بلند مورب: وزن خود را روی پای راست خود بیاندازید و پای چپ خود را مستقیماً به پهلو برسید، انگشتان پا به آرامی روی زمین قرار گیرند. دست های خود را به سمت بالا و سمت راست بدن خود دراز کنید. سپس، زانوی چپ خود را به سمت بالا و در سراسر بدن خود بلند کنید، در حالی که بازوهای خود را پایین و به سمت چپ با بالاتنه چرخانده اید. پای چپ خود را به حالت اولیه برگردانید، قبل از اینکه دوباره آن را بالا بیاورید به زمین ضربه بزنید و تا جایی که می توانید سریع حرکت کنید.این کار را به مدت 1 دقیقه از هر طرف تکرار کنید.

🔵 3. ضربه جلو ایستاده: بایستید. یک پا را از زمین بالا بیاورید. دست مخالف را به پای بالا برده برسانید. در بالاترین نقطه یک ثانیه مکث کرده و به حالت اول برگردید. برای هر پا این حرکت را تکرار کنید.

🔴 4. کرانچ ایستاده مورب: بایستید و دستان خود را پشت سر خود قرار دهید و آرنج های خود را باز کنید. در حالی که به سمت راست می پیچید، زانوی راست خود را به سمت بالا بلند کنید و شکم خود را به سمت ستون فقرات خود بکشید.برای تکمیل یک تکرار، پای راست خود را پایین بیاورید. دو طرف را عوض کنید تا زانوی چپ خود را بالا بیاورید و به سمت چپ بچرخانید.

🟢 5. دست روی پای مخالف ایستاده: صاف بایستید با پاها بازتر از عرض شانه، بازوها افقی. بالاتنه از لگن 90 درجه به سمت چپ بچرخید و بازوهای خود را صاف نگه دارید. از سمت راست به جلو خم شوید و پای چپ خود را لمس کنید.  به حالت اولیه برگردید و همین کار را در سمت دیگر تکرار کنید.

 🟣 6. آرنج به زانو: بایستید و شانه های خود را در یک راستا با باسن خود قرار دهید و بازوی چپ خود را به سمت بالا و پای راست خود را به طرفین دراز کنید، انگشتان پا به سمت راست قرار گیرند. سپس، آرنج چپ خود را پایین بیاورید و زانوی راست خود را بالا بیاورید و آنها را روی یک خط مورب به هم فشار دهید. به موقعیت شروع بازگردید.

🟤 7. صبح به خیر ایستاده: بایستید و پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید و دست‌ها را در پشت سر قرار دهید و آرنج‌ها را باز کنید. شکم خود را به سمت ستون فقرات خود بکشید و پشت خود را خنثی نگه دارید در حالی که باسن خود را به سمت عقب فشار دهید و به باسن لولا کنید، تا زمانی که پشت شما تقریباً موازی با زمین باشد.  در حین خم شدن به جلو، زانوهای خود را کمی خم کنید. به حالت ایستاده برگردید، زمانی که عمود هستید عضلات باسن خود را فشار دهید.  این یک تکرار را کامل می کند.

⚫ 8. بلند کردن پا ایستاده: بایستید. پای چپ خود را بدون خم کردن زانو از سمت چپ بالا ببرید. کمی مکث کنید. عصلات منقبض نگهدارید. به حالت اول بازگردید. این حرکت را برای هر دو پا تکرار کنید.

@الیhassan   💚

@النازییئییییی   💙

@بادکنکناز   🧡

@فندق_فسقلی   💛


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731

        💜💜💜سلام به روی ماه تک تکتون💜💜💜


چالش_ورزشی_بامدادخمار#  


دومین چالش به درخواست شما عزیزان، حرکات مربوط به بازو، شکم و پهلو رو انجام میدیم.

❌ چالش از شنبه 25 دی 1400 آغاز میشه.

⭕ مدت چالش 4 هفته است.

❌ لطفا توضیحات ابتدایی اولین پست رو مطالعه کنید.

⭕🔴 خبر خوش اینکه، حرکات این چالش فوق العاده چربی سوزی بالایی داره، شامل تمام بدن میشه (فول بادی)، بسیار مفید برای سلامتی قلب، بهبود خلق و خو...

❌ هر حرکتی نیاز به ویدیو یا آموزش دارید، در گوگل جستجو کنید.

⭕ 6 حرکت هر کدام 3 ست تکرار کنید.


🟡 1. حرکت پروانه: صاف بایستید، پاها کنار هم، دستها پایین و کنار بدن قرار دهید. زانوها کمی خم.

یک جهش کوچک و پاها را به اندازه نصف عرض شانه باز کنید (یابیشتر، بسته به توان شما). همزمان با پرش، دستها را بالا برده یا حتی کف بزنید، آرنج کمی خم باشد.

3 ست 50 تکرار

🔴🔴🔴 خبر محشر، افرادی رو دیدم که فقط با انجام این حرکت لاغر کردن

⭕⭕⭕جایگزین برای افرادی که زانوی آسیب دیده دارن و قادر به پریدن نیستن، پاها اندازه عرض شانه باز، صاف بایستید، از سمت پهلو به راست خم شوید، دستها در کنار بدن. دوباره صاف بایستید سپس برای سمت چپ تکرار کنید. از دمبل استفاده کنید.

🟢 2. حرکت چرخش بازو: بایستید و پاها به اندازه عرض شانه باز کنید. دستها کاملا باز و شروع به کشیدن دایره فرضی کنید. در ابتدا دایره کوچک و مدام دایره فرضی را بزرگتر رسم کنید. برای کالری سوزی بیشتر در دستهایتان دمبل نگه دارید.

3 ست 10 تکرار

🔵 3. حرکت شنا روی زانو: به شکم روی زمین دراز بکشید. زانوها روی زمین، دستها برابر عرض شانه باز، با استفاده از بازوها بدن خود را بلند کنید. کمر صاف، باسن خیلی بالا یا پایین نباشد، با خم کردن آرنج ها به سمت زمین بروید، پایین آمدن در حد توانتان.

شما که حرفه ای هستی برو روی پنجه پا

3 ست 10 تکرار

❌ ادامه پست قبل


🟠 4. حرکت کوهنورد: در وضعیت پلانک قرار بگیرید یعنی دستها به اندازه عرض شانه باز، پاها صاف به سمت عقب. سپس پای راست به سمت شکم خم کنید. پای راست به حالت اولیه پلانک بازگردانید و این حرکت رو برای پای چپ تکرار کنید.

3 ست 10 تکرار

🟣 5. حرکت شنا هندی: پاها بیشتر از عرض شانه باز، باسن بالا، به شکل V قرار بگیرید. سپس کل بدن رو پایین ببرید و حرکت شنا رو تا جایی که کل بدن نزدیک زمین بشه انجام بدید. موقع پایین اومدن نفس رو بیرون بدید و موقع بالا رفتن نفس بگیرید.

3 ست 10 تکرار

🟤 6. حرکت برف پاک کن: بر روی زمین دراز بکشید. پاها بالا، افراد مبتدی زانو خم (90 درجه)، افراد حرفه ای پا صاف. باسن حتما روی زمین قرار داشته باشه، دستها در دو طرف، برای تکیه گاه استفاده کنید. پاها رو به آرامی از سمت چپ به راست ببرید، مثل برف پاک کن ماشین. این حرکت باید آرام انجام بدید و پاها کاملا در کنترل شما باشه.

3 ست 10 تکرار


موفق باشید🌷🌷🌷

سومین چالش به خواست شما مهربونا، حرکات مربوط به با سن رو انجام میدیم.

❌ چالش از شنبه 23 بهمن 1400 آغاز میشه.

⭕ مدت چالش 4 هفته است.

❌❌ لطفا توضیحات ابتدایی اولین پست رو مطالعه کنید.

🟢 1. حرکت کیک بک: روی زمین زانو بزنید، دستها به اندازه عرض شانه باز. همونطور که زانو نود درجه است، پاتون رو هم راستای کمر بالا ببرید. حتما ماهیچه های باسن در حین تمرین منقبض باشه و در بالاترین نقطه چند ثانیه مکث کنید. پا رو به حالت اولیه برگردونید و دوباره حرکت رو تکرار کنید.

❌ برای افرادی که زانو درد دارند این حرکت رو ایستاده انجام بدن. به اینصورت که با یک دست یک تکیه گاه مثل صندلی رو نگه دارید و یک پا رو بدون خم کردن زانو بالا بیارید و مثل حرکت معمولی باسن منقبض و مکث در بالاترین نقطه

3 ست 10 تا 20 تایی

🟡 2. حرکت پل با سن: روی زمین دراز بکشید. دستها کنار بدن. زانوها خم. با سن رو از زمین بلند کنید. کمر صاف. چند ثانیه مکث کنید. به حالت اولیه بگردید و باز تکرار کنید.

این حرکت هیچ آسیب و فشاری روی زانو نداره

2 ست 10 تا 20 تایی

🟣 3. حرکت اسکوات: بایستید، پاها به اندازه عرض شانه باز. دستها جلوی بدن. یک صندلی فرضی تصور کنید و روی اون بشینید. تا حدی پایین بیاید که رانها موازی زمین باشند. زانوها نباید از پنجه پا جلوتر باشن. چند ثانیه مکث. به حالت اول برگردید و تکرار کنید

اگه تازه کار هستید، روبروی دیوار انجام بدید تا حرفه ای بشید

یا چند حرکت اول رو، روی صندلی بشینید تا متوجه انجام حرکت بشید

حتما فیلم انجام این حرکت رو بارها نگاه کنید تا کامل یاد بگیرید

اگه زانو درد دارید انجام ندید

 3 ست 15 تا 20 تایی

🔵 4. حرکت پل با سن تک پا: روی زمین دراز بکشید. زانوها خم. یک پا رو بلند کنید و زانو کمی خم. با فشار روی پاشنه پایی که روی زمین قرار داره با سن خود رو بلند کنید. تا جایی که میتونید بالا بیاد و چند ثانیه مکث کنید. به حالت قبل برگردید و باز تکرار کنید

توجه کنید که هرگز کمر قوس نشه

فشار رو روی باسن حس کنید

3 ست 10 تا 20 تایی

چهارمین چالش با تقاضای بسیار زیاااد، حرکات مربوط به زیر شکم رو انجام میدیم.

❌ چالش از شنبه 21 اسفند 1400 آغاز میشه.

⭕ مدت چالش 4 هفته است.

❌❌ لطفا توضیحات ابتدایی اولین پست رو مطالعه کنید.

  

🟠 1. حرکت حشره مرده: به پشت روی زمین دراز بکشید. دستها کشیده روبروی صورت. پاها با زاویه نود درجه خم کنید. یکی از پاها صاف و موازی زمین. دقیقا دست مخالف همون پا رو صاف بالای سر ببرید.کمی مکث و برای دست و پای دیگر تکرار کنید

این حرکت ساده تاثیر چشمگیری روی شکم داره

3 ست 20 تایی

🟣 2. حرکت قیچی: روی زمین دراز بکشید. کف دستها زیر باسن. پای چپ رو بالا ببرید. کمی مکث کنید و پایین بیارید. قبل از اینکه پای چپ به زمین برسه پای راست رو بالا ببرید.(مثل قیچی) تکرار کنید

یادتون باشه سریع انجام ندید و نفستون رو حبس نکنید

3 ست 20 تایی

🟡 3. کرانچ وی: به پشت دراز بکشید. دستها دو طرف بدن. پاها کشیده. بدون درگیر کردن گردن، بالاتنه رو بلند کنید. همزمان پاها رو خم کرده و بلند کنید. این حرکت بسیار موثره برای رفع چربی شکم. در این حرکت تعادل و هماهنگی خیلی مهمه.

نگاهتون به سقف باشه تا به اشتباه، فشاری روی گردن نیارید

3 ست 20 تایی

🔴 حرکت دوچرخه: یک حرکت قدرتی عالی. به پشت دراز بکشید. دستها رو پشت سرتون یا کنار گوشتون بذارید. پای چپ رو بالا ببرید. زانو رو خم کنید به سمت قفسه سینه. همزمان آرنج دست راست رو به زانوی چپ نزدیک کنید. کمی مکث. برای دست و پای مخالف تکرار کنید

❌با دستها گردن رو بالا نبرید. اصلا نباید به گردن فشار بیاد. دستها فقط کمی فشار حرکت رو کم میکنن

مثل بقیه حرکات نفستون رو حبس نکنید

حرکت رو سریع انجام ندید و هر بار مکث کنید

3 ست 20 تایی

2740
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز