2733
2739
عنوان

انواع تصفیه آب آشامیدنی …

95 بازدید | 1 پست

همه ما می دانیم که نوشیدن مستقیم از رودخانه ایده خوبی نیست، اما به شما کمک می کند که بدانید چگونه این آب قبل از رسیدن به شیر آب تصفیه می شود. آبی که فرآیند تصفیه آب را طی نکرده باشد مملو از آلاینده هایی مانند باکتری ها، ویروس ها، خاک، آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی است. نوشیدن چنین آبی می تواند باعث اسهال و استفراغ یا حتی خطرات جدی تری برای سلامتی شود.

قبل از نوشیدن آب، باید یک یا چند روش تصفیه آب را طی کرده باشد. این روش ها که آب ما را برای نوشیدن سالم می کند و چگونه آلاینده های خطرناک را حذف می کنند تا آب ما تمیز و سالم شود؟

برای پاسخ به این سؤالات و بسیاری سؤالات دیگر، انواع مختلف تصفیه آب از جمله جوشاندن، تقطیر و اسمز معکوس را بررسی می کنیم. ما در مورد تفاوت های مهم بین این روش های محبوب تصفیه آب آشامیدنی و نحوه استفاده مردم از آنها برای ایجاد انواع مختلف آب آشامیدنی بحث خواهیم کرد. برای یک دوره تصادف در هر چیزی که می خواهید در مورد روش های تصفیه آب بدانید، آماده شوید.

روش تصفیه آب 1: جوشاندن

یکی از راه های تصفیه آب جوشاندن آن است. این یک روش ساده است که می تواند میکروب ها و انگل ها را از بین ببرد. قرن هاست که مردم برای تولید آب سالم و بهداشتی برای پخت و پز و آشامیدن به این روش اعتماد کرده اند. می توانید آن را به عنوان یک روش آزمایش شده و واقعی برای تصفیه آب در نظر بگیرید.

چه زمانی آب را تصفیه کنیم

آب تصفیه نشده و غیربهداشتی می تواند از منابع آب طبیعی مانند دریاچه ها، رودخانه ها و نهرها تامین شود. همچنین اگر به درستی درمان نشده باشد یا در معرض آلودگی مواد شیمیایی یا فاضلاب قرار گرفته باشد، می تواند مستقیماً از شیر آب بیرون بیاید. حتی آبی که تمیز و شفاف به نظر می رسد همچنان می تواند حاوی باکتری هایی باشد که برای سلامتی خطرات ایجاد می کنند. به همین دلیل، تصفیه کردن هر آبی که تصفیه نشده است یا در معرض آلاینده ها قرار گرفته است بسیار مهم است.

جوشاندن آب به عنوان نوعی تصفیه می تواند در چندین موقعیت که آب بطری ندارید، گزینه ای عالی باشد. می توانید این کار را زمانی انجام دهید که در کمپینگ هستید و برای نوشیدن یا آشپزی به آب نیاز دارید. زمانی که در کشوری هستید که آب آشامیدنی غیربهداشتی دارد، توصیه می شود. همچنین اگر منبع آب محلی شما به دلیل طوفان، سیل یا قطع شدن اصلی آب آلوده شده است، باید از آب جوشیده استفاده کنید.

چگونه آب را بجوشانید تا بی خطر باشد؟

وقتی صحبت از جوشاندن آب به عنوان وسیله ای برای تصفیه می شود، باید بدانید که چه مدت باید آن را انجام دهید. اگر به مدت کافی این کار را انجام ندهید، این روش می‌تواند کاملاً بی‌اثر باشد، که می‌تواند شما و خانواده‌تان را از آلودگی آب بیمار کند.

برای جوشاندن صحیح آب، به یک منبع حرارتی مانند اجاق گاز و چیزی برای نگه داشتن آب مانند یک قابلمه نیاز دارید. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) توصیه می کند که آب را به جوش بیاورید و حداقل یک دقیقه در آنجا نگه دارید. اگر در ارتفاع بیش از یک مایلی هستید، باید آب را حداقل به مدت سه دقیقه در حالت جوش قرار دهید.

اگر متوجه شدید آب شما کدر است، باید قبل از جوشاندن آن را کنید. این کار از نوشیدن هرگونه کثیفی یا زباله جلوگیری می کند. می توانید از قهوه، دستمال پارچه ای یا کاغذی به عنوان استفاده کنید. به سادگی، هر چند بار که طول می کشد تا آب شفاف شود، آب را در بریزید. به خاطر داشته باشید، برای حذف پاتوژن های میکروسکوپی همچنان باید آن را بجوشانید.

روش 2 تصفیه آب:

یک روش عالی برای تصفیه آب است. اگر به نوشیدن آب لوله کشی عادت دارید، بهتر است بدانید آب قبل از رسیدن به شیر آب چگونه می شود. یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌ها است و امروزه بسیاری از سیستم‌های آب عمومی شهری برای تصفیه آب آشامیدنی قبل از رسیدن به شیر آب به آن متکی هستند. این فرآیند به سادگی شامل جداسازی زباله های جامد از آب با دور زدن مایع از طریق یک است.

مبانی تصفیه آب

همانطور که در بالا ذکر شد، مفهوم ساده است. شما به آرامی اجازه می دهید آب از عبور کند تا هرگونه ناخالصی جامد مانند خاک، گرد و غبار یا سایر زباله ها را از بین ببرد. معمولاً از مواد متخلخل مانند پنبه یا پشم شیشه، پارچه، کاغذ، شن یا ماسه تشکیل شده است. اندازه منافذ اندازه ذرات قابل عبور را تعیین می کند.

اجازه می دهد تا آب از عبور کند و مواد جامد را پشت سر بگذارد. برای بهترین نتیجه، فرآیند کردن معمولاً چندین بار انجام می شود. این تضمین می کند که ذرات ناخواسته را از آب حذف می کند.

تصفیه آب مدرن تکنیک

سیستم‌های تصفیه مدرن در تصفیه خانه‌های آب شهری بر اساس شنی آهسته ساخته می‌شوند و با استفاده از چندرسانه‌ای آن را تقویت می‌کنند. این عمدتاً از کربن ساخته شده است که یک بلوک جامد ایجاد می کند

آب یک بخش ضروری از یک رژیم غذایی متعادل  سالم است زیرا بدن برای عملکرد صحیح به آن متکی است. بین 50 تا 80 درصد بدن  انسان از آب تشکیل شده است. تمام فرآیندهای شیمیایی بدن در آب انجام می  شود. ما برای هضم، جذب مواد مغذی، کمک به حرکت، دفع مواد زائد و تنظیم دمای  بدن به آب نیاز داریم.

اگر بدن آب کافی نداشته باشد (که به عنوان  کم آبی شناخته می شود)، به خوبی عمل نمی کند. افرادی که هر روز به اندازه  کافی آب نمی نوشند بیشتر در معرض خطر سنگ کلیه، مشکلات دریچه های قلب و  برخی انواع سرطان هستند. حتی کم آبی جزئی می تواند بر عملکرد فیزیکی و ذهنی  تأثیر بگذارد.

نوشیدن آب نیز برای سلامت دهان ضروری است.  آب آشامیدنی در اکثر مناطق حاوی فلوراید است که به محافظت در برابر  پوسیدگی دندان کمک می کند. آب برای تولید بزاق نیز برای بدن لازم است که  برای شستن غذا از دندان ها و کمک به جویدن، چشیدن، قورت دادن و هضم غذا  بسیار مهم است. خرید آب آشامیدنی سالم همیشه می تواند شما را از آسیب های جدی در امان نگه دارد.

بسیاری از عملکردهای بدن انسان برای عملکرد صحیح به آب متکی هستند

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز