@مهرنوش6868  
.
خوب این داستان بازی سازی
در مورد بازی سازی اصلی ترین چیزی که مهمه ایده هستش.
اینکه بدونی چی بسازی مسأله اینه
از نظر من ساخت یه ایده جدید خیلی برای اکثر بازی سازان سخته فوق سخته خوب مسأله اینه همه ایده های تولید شده یه زمانی اولین سبک داشتن یعنی چی یعنی اینکه یه زمانی اون چیزی که الان میبینم اولین ساخته رو داسته که اون موقع خیلی ریسک بوده مثلا اولین باری که کسی ایده بازی استراتژیک رو مطرح کرد خیلی ها صدرصد مخالفت کردن ولی وقتی ساخته شد بعدش کم کم بازی بعدی از قبلی الهام گیری شد و ساخته شد و رفت جلو و رسیدم به امروز که یکی از مهم ترین سبک بازی هاست مسأله اینه وقتی بخوای یه سبک یه ایده یه چیزی رو ارائه بدی باید عالی بشازیش خوب میدونیم قرارع استرانژیک باشه ولی اینکه چی در اون جریان داره دلایلی بر موفق بودن یا نبودن اون هست که عالی پیاده بشه خوب مسأله اینه بازی ساز های که تازه دارن شروع می کنند خیلی وحشتناک عمل می کنند اینطور که میان یه جورایی یه چیزی رو میخوان اجرا کنند که کمتر کسی کرده خوب سخته واقعا ساخت از اونا مثل این ایده که بازی شوتر آفلاین برای اندروید عمرا بگیره مگر اینکه مثل زمانی که استراتئژیک ساخته شد گفتن ساختار اینطور هست ولی در درون بازی چیز عالی ای کاشتند تا اون سبک ساختار برای خودش شائن پیدا کرد و معلوم شد میشه چیزای جذابی باهاش ساخت خوب اکه یه نوع جدید میخوای پیاده کنی باید بدونی اگه نتونی درون عالی ای بسازی با کله میخوری زمین
کل حرفم اینه سراغ این ایده های خودتون نرید حداقل وقتی که دارید تازه شروع می کنید نرید
بهترین کار اینه که یه ساختار امتحان پس داده شده رو در نظر بگیرید و سعی کنید روی اون کار کنید تا تعغیراتی زیادی بهش داده بشه تا از بازی ای که ساختار موفقی رو یدک می کشید فرق کنه با این حال که ساختار همون ساختاره ولی حدود ۴۰درصد یا حتی بیشتر درون ساختار درون سبک فرق ایجاد شده
من خودم وقتی میخوام شروع کنم خودم ایده صفر کیلومتر شروع می کنم اما میگم اکثر افراد خوبه برای شروع اینطور شروع کنند. از ساختار امتحان پس داده بعدش بیان درون اون یه ایده خالی کنند مثلا اوروواچ با بازی آنلاین کارتونی استیم ولوو ساختار یکی آند اما شیوه و کاراکتر و چیزای زیادی فرق داره خوب مسأله اینه یا ساختار رو در نظر بگیرید ساختار امتحان پس داده مثل جی تی ای بعدش خوب کلی ایده درش بکارید
خوب ساختار جی تی ای معلوم هست بخوای بازی ای با اون ساختار بسازی معلومه همونا فقط فرق داشته باشند و کلی چیز جدید اضافه کردن همین
یا اینکه کلا یه بازی رو کپی کنید وقتی ساختید عوض کنید یعنی چی یعنی اینکه اول یه بازی عالی از نظر بازخورد پیدا کنید بعد ببنید چه پتانسیل های پیاده شده ای داره اما اونا روش نگذاشتند خوب تا اینجای کار دو کار کردید یک انتخاب بازی عالی دو سنجش پتانسیل های پیاده نشده یعنی وقتی سنجش رو رد کنی بعدش موقع انتخاب کدوم پتانسیل برای پیاده سازی روی بازی کنی در اصل ده درصد بازی رو تعغیر دادی و خوب دیگه کپی نیست الهام گیری هست و همینطور پتانسیل های بیشتری برسی و اضافه کردن و درنتیجه هی درصد خلوص بازی بیشتر بسه و اینکه کپی کردید کمتر معمولا وقتی میخوان خودرو بسازن اول یه بیس رو از یه خودرو دیگه میارن بعد یه چیزای حذف و اضافه می کنند تا خودرو جدید بیاد بیرون
حرفم با اون خانم هست که ساختار رو بازی شوتر آفلاین اندروید در نظر گرفته بود. اصلا این درست نیست واقعا بده
......
.
آیا بازی کپی موفق میشه ؟ خوب بازی کپی هم همینطور اما اگه خوب پیاده بشه و ارزش افزوده داشته باشه زمانی که کلش آف کلنز اومد کلی آدم اومدن ایده های نابی باهاش ترکیب کردن عرضه کردن اونا هم به دانلود میلوینی رسیدن چرا خود سوپرسل اینکارو نکرد چونکه اون یک بازی داره و خیلی براش حساس هست هزار ایده نمیتونه توش بکاره و این ریسک رو نمیکنه مثلا کلش آف کلنز تمام تم ابر قهرمانی خوب اون حاضر نبود بکنه اما چون بازی ساز ها کلش آف کلنز رو یه بیس در نظر گرفتن اومدن کلی پتانسیل هنوز پیاده نشده رو برسی کردن که کدوم رو روش اجرا کنند و کردن و چون پتانسیل اضافع کردن خوبی رو انتخاب کردن موفق شدن مثل اون بازی ای که عکسشو گذاشتم کلش آف کلنز رو ابر قهرمانی کرده بود همین و این شد ارزش افزوده و یعنی جذب مخاطب بلخره باید بازی از نخسه اصلی یه فرقی بکنه که ارزش افزوده خطاب بشه
آیا ارزش افزوده ها همیشه پتانسیل های کیم پلی و اتمسفر کاراکتر و گرافیک هستن که در . نخسه اصلی نیست و بقیه روش میگذارند و اون رو عرضه می کنند مثل اون بازی ابر قهرمانی کلش آف کلنز ؟ نه مثلا وقتی اوروواچ عرضه شد سریع یه شرکت اومد کپی اون رو زد با این فرق که رایگان بود و برای در آمد زایی فقط داخلش قابلیت خرید جم گذاشت فرض کنید جی تی ای بیاد فرداش نخسه رایگان خوب معمولا کلی مخاطب جذب میشه
.....
.