2789

خبرت هست که بی روی تو آرامم نیست


طاقت بار فراق این همه ایامم نیست


خالی از ذکر تو عضوی چه حکایت باشد


سر مویی به غلط در همه اندامم نیست


میل آن دانه خالم نظری بیش نبود


چون بدیدم ره بیرون شدن از دامم نیست


شب بر آنم که مگر روز نخواهد بودن


بامدادت که نبینم طمع شامم نیست


چشم از آن روز که برکردم و رویت دیدم


به همین دیده سر دیدن اقوامم نیست


نازنینا مکن آن جور که کافر نکند


ور جهودی بکنم بهره در اسلامم نیست


گو همه شهر به جنگم به درآیند و خلاف


من که در خلوت خاصم خبر از عامم نیست


نه به زرق آمده‌ام تا به ملامت بروم


بندگی لازم اگر عزت و اکرامم نیست


به خدا و به سراپای تو کز دوستیت


خبر از دشمن و اندیشه ز دشنامم نیست


دوستت دارم اگر لطف کنی ور نکنی


به دو چشم تو که چشم از تو به انعامم نیست


سعدیا نامتناسب حیوانی باشد


هر که گوید که دلم هست و دلارامم نیست


من خودم اینو دوست دارم 🥰🍒

بعضی وقتا باید سریع خودتو جمع و جور کنی... یکی بزنی تو گوش خودتو بگی به داد خودت برس لعنتی... تو دیگه به دنیا نمیای!!!  

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

کان سوخته را جان شد و آواز نیامد

این مدعیان در طلبش بی خبرانند

کان را که خبر شد خبری باز نیامد

سعدی#  

❌کاربری غیرفعاله. سایت رو به دلیل مدیریت افتضاح، تبعیض بین کاربران و نبودن آزادی بیان بایکوت میکنم.❌

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز کان سوخته را جان شد و آواز نیامد این مدعیان در طلبش بی خبرانند کان ...

🍒🍒🥰

بعضی وقتا باید سریع خودتو جمع و جور کنی... یکی بزنی تو گوش خودتو بگی به داد خودت برس لعنتی... تو دیگه به دنیا نمیای!!!  
یعنی خدایی نمیدونستین لقب سعدی شیخ اجله؟🔫😐💔

تفنگ آب پاشت منو کشت اخه🤣

بعضی وقتا باید سریع خودتو جمع و جور کنی... یکی بزنی تو گوش خودتو بگی به داد خودت برس لعنتی... تو دیگه به دنیا نمیای!!!  
سعدی خودمونو میگه🙁😆🚶‍♀️🤦

😂😂😂

بعضی وقتا باید سریع خودتو جمع و جور کنی... یکی بزنی تو گوش خودتو بگی به داد خودت برس لعنتی... تو دیگه به دنیا نمیای!!!  

این بیت رو به هم شدت میپسندم:

هیچ نقاشت نمیبیند که نقشی برکشد

هر که دید از حیرتش کلک از بنان افکنده ای

❌کاربری غیرفعاله. سایت رو به دلیل مدیریت افتضاح، تبعیض بین کاربران و نبودن آزادی بیان بایکوت میکنم.❌

این بیت رو به هم شدت میپسندم: هیچ نقاشت نمیبیند که نقشی برکشد هر که دید از حیرتش کلک از بنان افکند ...

خیلی قشنگه💗😍

بعضی وقتا باید سریع خودتو جمع و جور کنی... یکی بزنی تو گوش خودتو بگی به داد خودت برس لعنتی... تو دیگه به دنیا نمیای!!!  
اره ظاهرا😂  نظرت چیه دربریم ابرومون رفت😂😂🏃🏼‍♀️🏃🏼‍♀️

بودین حالا😅

بعضی وقتا باید سریع خودتو جمع و جور کنی... یکی بزنی تو گوش خودتو بگی به داد خودت برس لعنتی... تو دیگه به دنیا نمیای!!!  

من هر وقت این اشعار رو میخونم ناخوداگاه لبخندم شکوفه میکنه نمیدونم چی توشه 😍🥰

بعضی وقتا باید سریع خودتو جمع و جور کنی... یکی بزنی تو گوش خودتو بگی به داد خودت برس لعنتی... تو دیگه به دنیا نمیای!!!  
من پستامو پاک کردم کسی نبینه این مایه ی ننگ رو😂😂

😂😂😂😅

بعضی وقتا باید سریع خودتو جمع و جور کنی... یکی بزنی تو گوش خودتو بگی به داد خودت برس لعنتی... تو دیگه به دنیا نمیای!!!  

ای کاروان آهسته ران کارام جانم میرود 

وان دل که با خود داشتم با دلستانم میرود 

من مانده ام مهجور ازو بیجاره و رنجور ازو

گویی که نیشی دور ازو در استخوانم میرود

فرزند ایران و جان فدای میهن 🥀💔 جمله ای که اندوهی سخت به قلبم می آورد.... بله من منطقی تصمیم میگیرم و با احساساتم برای تصمیمی که گرفتم عزاداری میکنم🙂😕 کتاب، شعر، موزیک و فیلم حالمو خوب میکنن🌿

 من این شعرش رو خیلی دوست دارم😍😍


از در درآمدي و من از خود به درشدم

گفتي کز اين جهان به جهان دگر شدم

گوشم به راه تا که خبر مي دهد ز دوست

صاحب خبر بيامد و من بي خبر شدم

چون شبنم اوفتاده بدم پيش آفتاب

مهرم به جان رسيد و به عيوق برشدم

گفتم ببينمش مگرم درد اشتياق

ساکن شود بديدم و مشتاقتر شدم

دستم نداد قوت رفتن به پيش يار

چندي به پاي رفتم و چندي به سر شدم

تا رفتنش ببينم و گفتنش بشنوم

از پاي تا به سر همه سمع و بصر شدم

من چشم از او چگونه توانم نگاه داشت

کاول نظر به ديدن او ديده ور شدم

بيزارم از وفاي تو يک روز و يک زمان

مجموع اگر نشستم و خرسند اگر شدم

او را خود التفات نبودش به صيد من

من خويشتن اسير کمند نظر شدم

گويند روي سرخ تو سعدي چه زرد کرد

اکسير عشق بر مسم افتاد و زر شدم

نور خواهی مستعد نور شو.... 
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز