2733
2734

آیا میدانید لهجه داوطلبان آزمون آیلتس در بخش Speaking چه تاثیری در نمره دریافتی از داوران دارد؟ در این متن می خواهیم به اهمیت لهجه و تلفظ در آزمون آیلتس بپردازیم.

از آنجا که آزمون آیلتس آزمونی هست که توسط شورای فرهنگی بریتانیا (British Council) و بخش ارزیابی زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج انگلستان مدیریت می شود،  دلوطلبان گمان میکنند که صحبت کردن با لهجه بریتیش در مصاحبه یا همون بخش گفتاری (speaking) این آزمون بر لهجه آمریکایی مزیت بیشتر و امتیاز بهتری دارد و منجر به کسب نمره بالاتر در بخش speaking آزمون آیلتس می شود که باید قاطعانه بگویم خیر! هیچ تفاوتی بین لهجه بریتیش و امریکن وجود ندارد و اهمیت لهجه و تلقظ  در آزمون آیلتس بدین معنا نیست و آنها بارها اعلام کرده اند که آزمون آیلتس به گونه ای طراحی شده که بین المللی باشد از این رو ترکیبی از لهجه های آمریکایی، کانادایی ،استرالیایی و نیوزلندی میباشد.

در میان عوامل تعیین کننده نمره اسپیکینگ در آزمون آیلتس معمولا زبان آموزان میان تاثیر “تلفظ” و تاثیر “لهجه” دچار اشتباه می‌شوند.پس از مشخص شدن تفاوت لهجه و تلفظ میتوان گفت اهمیت لهجه در آزمون آیلتس وجود ندارد و نکته حائز اهمیت تلفظ صحیح و درست کلمات میباشد.ایرانلتس


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز