2789

یه کیک ساده هم درست میکنم خراب میشه 

یا# پف نمیکنه 

یا# خوشمزه نیس

یا# گلو گیر وخشکه

یا# نرم و یکم خمیر میشه

من هیچی بلد نیستم عاقا 

کدبانوم نیستم 😐

تا حالا چن تا مدل کیک درست کردم 

کیک خیس شکلاتی که خیلی سنگین بود و یه تیکه ی کوچولوش خیلی آدمو سیر میکرد و دل ادمو میزد 

کیک شربتی که پفش کم شد 

کیک زبرا که هیچ مزه ی خاصی نمیدادد

کیک شکلاتی که بازم کم پف شد

برای سلامتی آقا امام زمان صلوات

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

#کیک شیفون



کیک ساده ولی خیلی نرم که برای روکش خامه شدن بسیار مناسب است ( منسجم تر از کیک اسفنجی است ) : 


دستور خانم طوروسیان 


مواد لازم برای یک عدد قالب گرد به قطر 25 سانتی متر و ارتفاع 7 سانتی متر ( قالب کوچکتر باشد ، حتماً سرریز می شود ) .


تخم مرغ خنک 6 عدد 

 وانیل خالص یک پنسه 

شکر یک و یک چهارم پیمانه 

شیر سه چهارم پیمانه 

 روغن مایع سه چهارم پیمانه 

 آرد قنادی دو پیمانه 

 بیکینگ پودر 2 قاشق چای خوری زیاد سر صاف نباشد 

نمک یک پنسه 

 


طرز تهیه : کف قالب کاغذ روغنی انداخته شده ، سپس با مقدار کمی روغن چرب کنید ( زاویه ی قالب را با دقت چرب کنید تا بعداً برای تزیین دچار مشکل نشوید ؛ دیواره را کمتر چرب کنید تا کیک خوب بالا بیاید ) .


* آرد + بیکینگ پودر + نمک سه بار الک شوند .

* زرده و سفیده جدا شود.

* سفیده به همراه نوک قاشق چای خوری کرم یا پودر تارتار پفکی شده سپس نصف شکر کم کم با آن مخلوط شود. کاسه داخل یخچال گذاشته شود .

* زرده ها + وانیل + باقیمانده ی شکر زده شود تا کرم رنگ و کشدار شود .

* زرده ها و  کمی از شیر و کمی از مخلوط آرد و بکین پودر را در دو مرحله با هم مخلوط میکنیم تا این دو ماده هم کامل مخلوط شوند .

* روغن مایع سریع به خورد خمیر داده شود .

* همزن خاموش و سفیده با لیسک به خورد خمیر برود به صورت آرام و دورانی.

* مایه در قالب ریخته شود. چند ضربه تا حبابهای هوا خارج شوند .

🔴🔴🔴نکته: برای کیک شیفون کف قالب رو با کاغذ روغنی پوشش بدید و دیواره قالب به هیچ وجه چرب نشه.چون باعث میشه کیک پف نکنه.فقط زاویه ها تا یک سانت بالاتر از کف قالب.این نکته رو حتما رعایت کنید.

* قالب درون فر از پیش گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد .


* کیک زیاد پف می کند و رویش سرخ می شود ، ولی چون پف کیک زیاد است داخلش با یک ساعت نمی پزد . بعد از یک ساعت و ده دقیقه پخت کیک را خیلی سریع با خلال چوبی بلند یا ابزار مخصوص امتحان کرده ، درب فر را ببندید .

* وقتی تصمیم گرفتید فر را خاموش کنید ، بگذارید کیک 5 دقیقه ی دیگر درون آن بماند و سپس آنرا خارج نمائید .

ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829
2791
2779
2792
پربازدیدترین تاپیک های امروز