2737
2734

مامان سلام؛

منم با یک مجموعه به نام آموزشگاه صداقت آشنا شدم که در زمینه آموزش چرتکه فعالیت دارند. طبق گفته خودشون آموزش چرتکه و حالا یادگیری چرتکه برای کودکان میتونه تاثیر زیادی روی افزایش هوش کودک داشته باشه. بنظر شما این ادعاشون حقیقت داره؟ یعنی من بچما ببرم برای آموزش چرتکه بعد ها توی یادگیریش تاثیر مثبت داره یا نه صرفا اینها شوآف هستش؟  

این لینک سایت آموزش چرتکه هستش: https://sedaghat-edu.com/

سلام اساسا آموزش چرتکه عالیه و تاثیرات بسیار زیاد و مثبتی داره ولی نه روی هوش بچه ها. بلکه روی سرعت دقت و تمرکز بچه ها.

هوش یک توانایی خیلی کلی است و به چندین بخش تقسیم میشه

هوش کلامی، ریاضی منطقی، موسیقیایی، جسمی حرکتی و ...

روی تقویت حافظه بلند مدت و کوتاه مدت بچه ها تاثیر داره و خیلی موارد دیگه. اما نکته مهم نوع و شیوه آموزش چرتکه است. هر آموزشی از راه و شیوه درستش تاثیر گذاره.

برای مثال. غذا خوردن خوبه و مفیده ولی آیا خوردن مواد غذایی خام مثل مرغ یخ زده هم مفیده؟

پس روش و شیوه خیلی مهمه.

من در پاسخ یکی دیگه از دوستان بزرگوار که سئوال کرده بودند، این توضیحات کلی رو نوشتم و برای شما هم ارسال میکنم. امیدوارم مفید باشه.


در مورد سئوالی که پرسیدن در مورد اینکه چرتکه فارسی بهتره یا انگلیسی، لازم توضیح بدم که من تخصصی در مورد تمام موسسات چرتکه تحقیق کردم و به جرات میتونم بگم که چرتکه فارسی به مراتب بهتر و تاثیرگذار تر از چرتکه انگلیسی یا لاتین هست.



اول بگم که چرتکه به سه سبک آموزش داده میشه



روش اول: چرتکه انگلیسی که اعداد انگلیسی نوشته میشه و انگلیسی هم خوانده میشه. مثل عدد فایو (پنج انگلیسی) می نویسن و فایو هم میخوانند مثل موسسه یوسی مس و آی سی مس و آی کیو مس و ... 


در این روش متاسفانه از ترم های سه به بالا که اعداد دو رقمی و سه رقمی میشه، برای بچه ها خیلی سخت میشه و به شدت و بالای ۹۰درصد ریزش داریم و بچه ها نمیتونن ادامه بدن. مثالش اینه: عدد ۷۴۸ رو انگلیسی بخوانید (سون هاندرد فورتی اِیت). دیدید چقدر سخته. بخاطر همین هست که در ترم های سه به بالا شدیدا ریزش دارند و اشکال دیگرش هم اینه که چون بچه ها هیچ کجا در کتابهای درسی با اعداد لاتین برخورد نمیکنند، این آموزش به مرور فراموش میشه چون تکرار و تمرین اتفاق نمیکنه.



روش دوم:


چرتکه هایی که ادعا میکنند چرتکه فارسی هستند ولی در واقع ترکیبی اند یعنی اعداد رو لاتین می نویسند و فارسی میخونن. یعنی می نویسند فایو و میخوانند پنج. دوستان این دیگه فاجعه است و از اولی هم بدتره. 


این روش خصوصا در سنین پایینِ کودک به شدت باعث ایجاد تناقض های آموزشی شده و بچه ها در دوران مدرسه اعداد را قاطی میکنند. این بچه وقتی میره مدرسه و میخواد اعداد رو بنویسه دائم در رسم الخط عدد قاطی میکنه و پنج رو با نماد فایو بنویسه و پنج فارسی که شکل گلابی یا قلب هست رو نمی شناسه و الی آخر. این موسسات زیاد هستند مثل کودکان هوشمند، همراه مدرسه، سوریاس مهر، و اینقدر زیاده که اسماشون یادم نیست.



روش سوم:


این روش اولین و تنها چرتکه فارسی در کل ایران هست که در اکثر شهرهای ایران نمایندگی داره.


تنها موسسه ای که تمام کتابهاش فارسی است، فارسی می نویسن و فارسی هم میخونن و دقیقا منطبق با کتابهای ریاضی مدرسه است.


تاییدیه وزارت آموزش و پرورش رو داره که روی تمام کتابها کد تاییدیه درج شده.


سرعت آموزش و کیفیت آموزش بخاطر فارسی بودن اون دهها برابر بهتر هست و بچه ها خیلی خوب و راحت و روان یاد میگیرن.


اسم موسسه شون نخبگان هوشمند هست و شما در هر شهری که باشی، احتمالا در اون شهر نمایندگی دارند چون بیش از ۱۹۰ نمایندگی در کل ایران دارند.


پسر خود من الان ترم ۹ چرتکه فارسی نخبگان هوشمند قزوین هست و خیلی خیلی از این موسسه راضی هستم و به شدت روی دقت و تمرکز و توجه و محاسبات ریاضی اش تاثیر مثبت گذاشته.



در مورد مسابقات هم بگم این موسسه هر سال مسابقات کشوری برگزار میکنه و اگر هم کسی بخواد به مسابقات جهانی بره، راه داره ولی من شخصا دنبال این موضوع نیستم و اون نتایج و تاثیرات روی پسرم به مراتب ارزشمند تره.



اگر هم کسی دوست داشت اطلاعات بهتر و کاملتری دریافت کنه توی سایت همین موسسه همه چیز هست. اگر در گوگل سرچ کنید نخبگان هوشمند قزوین سایتشون میاد و می تونید هر سئوالی دارید در سایت بهش برسید.


امیدوارم اطلاعات من براتون مفید واقع بشه


موفق باشید



ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687