اسپری بینی سدیم کلراید
برای بینی نوزاد حتما حتما اسپری بخرید امیشه ام استفاده کنید اصلا فکر قطره رو نکنید خیلی عذابه بحتما هر دوروز یوبار هم برا نوزاد برا هر سوراخ بینی یک پاف بزنید اصلا کار به کیپ شدن نمیرسه که مشکل شیر نخوردنو عفونتو بیقراری درست بشه
همین سدیم کلراید که هم داروخانه ها دارن و خیلی هم ارزونه اوکی هست
یه نوع خارجیشو هم من داشتم عکسشو میزارم عالی بود حتا التهاب دماغ رو هم از بین میبرد
داروی های کولیک ببینید بچه ها داروهای کولیک دو نوع هستند یکی پروبیوتیک هستند که با کمک به رشد میکروبهای مفید روده باعث میشن گوارش بهبود پیدا کنه این پروبیوتیک ها حداقل دوهفته زمان لازم دارن تا توی سبستم گوارش جا بیفتن پس زودتر از دوهفته روشون حساب نکنید این پروبیوتیکها رو مقطعی به نوزاد بدین تا بزرگسالی مثلا سالی دو دوره سه دوره و از هفته دوم تولد اوکی هست دادنش اینا کمک میکنن ایمنی بدن نوزاد هم بالا بره
بهترین پروبیوتیک در سرتاسر دنیا بایوگایا هست چون از کشت باکتری های شیر انسان تشکیل شده بسیار گرونه ولی بصرفه اس حدودا قیمت تو ایران اگر پیدا بشه ۴۰۰ تومنه چون فقط یک قطره در روز باید به نوزاد بدین باقی پروبیوتزکها نیم سی سی یا یک سب سی دز مناسبشونه برا همین میگم بصرفه هم هست و اثر گذاریش بهترینه
توی ایران قطره پروبیوتیک پدی لاکت فروش میرع که اونم بدک نیست
آها یه چیزی راجع به پروبیوتیکها اینوه اوایل شکمو سفت میکنن و ممکنه نوزاد زور زدنش بیشتر بشه ولی دوهفته که گذشت کلا روده تنظیم میشه این پروبیوتیکها درمان اسهال هم هستند برای نوزادهای بزرگتر انواع مختلفشون تو داروخونه ها هست
یه پروبیوتیک خارجی هم هیت که عالیه اونم اسمش گوداستارت هست
داروهای دیگه علایم درمانی میکنن و درجا درد کولیکو و از بین میبرن داروهای شیمیایی هستند که در اصل دو تا بیس دارن
دایمیتیکون
و
سایمیتیکون
اینا ضد نفخ هستند و بمحض خوردن نفخ و متعاقب با اون درد و دلپیجه رو از بین میبرن
داروهایی که بیسشون سایمیتیکون هست بهتره و اثرشون بیشتر
ورژن های خارجی این داروها اینفاکول هست که بیشتر اروپا هست و اوول ورژن امریکایی کانادایش هست
گریپ واتر و گریپ میکسچر هم ضد کولیکند اگر تونستید برای کولیک حتما داروی خارجی بخرید واقعیت اینکه خیلی با ورژن ایرانی فرق دارن
والا پول ویزیت و داروی اشغال ایرانیو روی هم بزارید از هزینه داروی خارجی بیشتر میشع عذاب نوزاد و مادر بکنار
تجربه من این بوده برای کولیک یا داروی خارجی یا داروی گیاهی
والا من امتحان کردم عرق رازیانه و ... خیلی بهتر و بیشتر از داروی شیمیایی ایرانی جواب میده
در کل که کولیک درمان نداره و باید دوره اش طی بشه ولی این داروها خیلی کمک میکنند به گذشت دوره حالا مفصل راحعبه کولیک میگم
عکس داروها رو براتون میزارم
داروی رفلاکس رانیتدین هست که چه خارجیش چه داخلیش اصولا فایده ای برا رفلاکس نداره و ندین بهتره رفع مشکل رفلاکس قلق داره که مفصلا بعدا میگم
برای سوختگی پا و جای ادرار و قرمزی پوست بهترین کرم سودوکرم هست
پمادهای کالاندولا هم عالین برا جوش و زخم های دیگه فوق العاده ان
بچه ها کالاندولا عصاره گیاه همیشه بهاره خواصشو تو نت بخونین عالی همیشه همراه داشته باشین
کرم زینک اکساید هم برای رفع قرمزی عالیه
برای جای نیش حشرات پمادضد التهاب کالامین
قوی ترین داروی موضعی هست ولی مصرف این پماد باید با احتیاط باشه نباید سطح زیادی از پوست بزنید حتنا بروشورشو بخونید
خدای نکرده سوختگی در اثر اب جوش یا هرچیز داغی پیش اومد پماد فلامکسین خیلی خوبه بهمراه پماد کالاندولا که گفتم
اینجور سوختگی ها باید سطحشون با این پمادها یکسره مرطوب بشه چون اگه خشک بشه پوست کشبده میشه هم پاره میشه خونریزی داره هم بعدها جاش میمونه دردناکم میشه پس خدای ناکرده پیش اومده یکسره با این پمادها چرب بشه تا التیام پیدا کنه میتوتید از گازهای استریل وازلینه هم برای موشوندنش استفاده کنید که الودگی جذب نکنه
گاز استریلی هستند که به وازلین آغشته شدن همه داروخونه ها دارن