2737
2734
اره خیلی سخته معمولا سرطانی ها مغز و استخوان پیوند بهشون میزنن...سرطان. خون

نگوو تروخدا 

نن نوبت عمل پیوند استخوان دارم 

فکر کنم اینی که شما میگید مغز استخوانه

یعنی خیلی سخته 

این گوگل لعنتی وصل نیست که

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

نگوو تروخدا  نن نوبت عمل پیوند استخوان دارم  فکر کنم اینی که شما میگید مغز استخوانه یعن ...

شایدم من اشتباه میکنم ...

یه حاجت خیلی مهم دارم برام صلوات بفرست تا مشکلم حل شه... ممنونم عزیزم 
2731

انواع پیوند استخوان

پیوند استخوان یا پودر استخوان ارتوپدی با ایجاد استخوان جدید به بهبود کامل استخوان ها کمک می کند. فن آوری های متفاوتی برای پیوند استخوان وجود دارد که از نظر مواد و کاربرد متفاوت است.


به طور کلی پیوند استخوان به صورت بیولوژیکی (طبیعی) یا مصنوعی انجام می شود.


پیوندهای بیولوژیکی

سه روش متداول برای پیوند طبیعی وجود دارد. پیوند خودکار ، آلوگرافت و زنوگرافت.


پیوند خودکار

در پیوند خودکار ، جراحان از استخوان خود فرد برای پیوند استفاده می کنند. در این روش ، هیچ عاملی برای واکنش سیستم ایمنی یا انتقال بیماری وجود ندارد و مستندات موفقیت کامل آن را تأیید می کند.


با این حال ، پیوند خودکار دارای اشکالاتی است. درد و خطر عفونت در محل برداشتن پیوند و نیاز به جراحی و بیهوشی در چند مرحله از جمله مشکلات این روش است.


آلوگرفت

در آلوگرافت ها از استخوان دهنده استفاده می شود که معمولاً مرده است. از آنجا که حاوی پروتئین های فعال هستند ، سلول های بدن را برای تشکیل استخوان تحریک می کنند. این روش در جراحی های پیوند استفاده می شود و بر اساس مستندات در اکثر موارد نتایج مثبتی دارد.


با این حال ، در روش آلوگرافت ، احتمال انتقال بیماری به بدن پیوند گیرنده وجود دارد و روند بهبود خود به خود محدود می شود.


زنوگرافت

گزنوگرافت نوعی پودر استخوان است که از استخوان گاو گرفته می شود. معمولاً واکنشهای سیستم ایمنی نسبت به پیوند زنوگرافت شایع تر از سایر پیوندهای معمولی است.



پیوندهای مصنوعی

اگر مواد پیوند ساخته شده باشند ، به آنها پیوند مصنوعی یا استخوان مصنوعی می گویند. این مواد حجم استخوان مورد استفاده در پیوند را افزایش می دهند.


پیوندهای مصنوعی به راحتی در دسترس هستند و به طور گسترده ای در جراحی ها مورد استفاده قرار می گیرند. از طرف دیگر ، از آنجا که آنها از بدن انسان گرفته نشده اند ، خطر انتقال بیماری به آنها وجود ندارد.


با این حال ، با وجود مزایای آنها ، آنها به تنهایی پروتئین هایی ندارند که سلول های استخوانی را برای بازسازی تحریک می کنند و باید در کنار مواد طبیعی استفاده شوند. پیوندهای مصنوعی توانایی محدودی در بهبود جراحات بزرگ دارند و معمولاً تا سالها بخشی از بدن گیرنده پیوند باقی می مانند.


پیوندهای مصنوعی بر اساس مواد سازنده انواع مختلفی دارند


هیدروکسی آپاتیت

هیدروکسی آپاتیت ماده معدنی اصلی استخوان ساز است. این ماده از فسفات کلسیم تشکیل شده و باعث سفت شدن استخوان ها و دندان ها می شود. با استفاده از این مواد ، استخوان مصنوعی به صورت سه بعدی ، اسفنجی و با منافذ ساخته می شود.



سولفات کلسیم

سولفات کلسیم که با نام گچ پاریس یا گچ نیز شناخته می شود ، محصولی ارزان قیمت با ساختاری شبیه استخوان است. پزشکان معمولاً از آن برای حمایت از پیوندهای دیگر استفاده می کنند زیرا به سرعت جذب می شود.


سولفات کلسیم در جراحی دست و شکستگی هایی که به درستی پیوند نشده اند استفاده می شود.


فسفات سرامیک تری کلسیم (TCP)

این نوع پیوند استخوان انواع مختلفی دارد که در شکستگی هایی که به خوبی پیوند نخورده اند ، شکستگی استخوان بلند ، جراحی کرانیوپلاستی ، جراحی دست ، درمان آرتروز زانو و دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.


عینک های زیست فعال

این مواد پیوند قوی با بافت استخوان ایجاد می کنند و باعث التهاب نمی شوند. با این حال ، از آنجا که شکننده هستند ، کاربرد زیادی ندارند و بیشتر در دندانپزشکی استفاده می شوند

پیوند استخوان یک روش جراحی است که برای رفع مشکلات استخوان یا مفاصل استفاده می شود. پیوند بافت استخوانی برای تثبیت استخوان هایی که در اثر ضربه یا مفاصل دچار آسیب دیدگی شده اند مفید است. همچنین برای رشد استخوان در اطراف یک دستگاه کاشته شده، مانند جایگزینی کامل زانو در جایی که از دست دادن استخوان یا شکستگی وجود دارد، بکار می رود.


اگر خواستی انجام بدی فقط پیش دکتر مسعود میرکاظمی انجام بده... چون تخصصش استخوان، ترومای استخوانی و سارکومه

2738
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730