2733
2734

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان و همراهان همیشگی

در این مقاله به بررسی جراحی ستون فقرات کمری می پردازیم با این امید که مشکلی از مشکلات شما را چاره کند .

شایع ترین جراحی های ناحیه کمر شامل موارد زیر میباشد:

1.lumbar laminectomy

Lumbar fusion.2

Lumbar disk replacement.3

در این مقاله به بررسی lumbar laminectomy و اقدامات لازم پس از آن می پردازیم.

همانگونه که در مقالات قبلی توضیح داده شد یکی از علل شایع کمر درد و درد رادیکولار اندام تحتانی فتق دیسک کمری میباشد که در مقاله ای به آن پرداختیم اما اگر در نهایت بیمار از درمان کانسرواتیو نتیجه نگیرد چاره ای جز جراحی باقی نمیماند در این زمان جراح قسمتی از دیسک را برداشته و آن را تخلیه میکند اما سوال اینجاست که چه زمانی بیمار باید تن به تیغ جراحی بسپارد ؟

باید تاکید کنم که تا جای ممکن از جراحی بپرهیزید زیرا مشکلات خاص خود را دارد و گمان نکنید که با جراحی همه چیز تمام میشود بلکه این تازه آغاز ماجرا میباشد تنها در صورتی راهی اتاق عمل شوید که مجبور به این کار باشید .

تنها در صورت بروز شرایط زیر عمل جراحی اندیکاسیون دارد:

1.شکست درمان غیر جراحی پس از 3تا6 ماه

2.دردهای تیرکشنده در اندام تحتانی بصورت مکرر و غیرقابل تحمل

3.اختلال حسی و حرکتی پیشرونده

4.بی اختیاری ادرار و مدفوع

مهمترین علت انتخاب جراحی ,شکست درمان غیر جراحی میباشدکه در مقالات قبل بررسی گردید.تنها در صورتی بیمارکاندیدای جراحی میباشد که 3تا6ماه درمان غیر جراحی را بخوبی انجام داده و نتیجه نگرفته باشد.باید یاداوری کنم که این مطلب در صورتی صحیح است درمان غیر جراحی به بهترین نحو ممکن انجام گرفته باشد یعنی بیمار فعالیتهای خود را تصحیح کرده باشد بهترین فیزیوتراپی ممکن برای او انجام گرفته باشد و داروهای مناسب نیز استفاده کرده باشد.

اگر بیمار همچنان به شیوه غلط رندگی خود ادامه دهد ویا مرکز فیزیوتراپی درستی را انتخاب نکرده باشد نمیتواند ادعا کند درمان غیر جراحی را انجام داده است و بسیارند بیمارانی که بخاطر رعایت نکردن اصول ارگونومی و یا انتخاب غلط یک مرکز فیزیوتراپی(به علت نزدیکی به محل سکونت-قیمت پایین و...)به سادگی زیر تیغ جراحی رفته اند در حالیکه امکان داشت براحتی بهبود یابند .

تمام مراکز فیزیوتراپی مانند یکدیگر نیستند در انتخاب خود دقت کنید رفتن به  از مراکز فیزیوتراپی ضررش بیش از نرفتن به فیزیوتراپی میباشد.

ادامه مطلب را از دست ندهید...

سلام عزیزم. بعد از عمل دیسک یه سری تمریتا هست که تو کاهش درد و بهبود سری کمک می کنه . لینک تمرینات رو اینجا میزارم. خوده دکتر دقیق انجام داده خیلی کمکم کرد تو کاهش دردم. https://sayaaclinic.com/مقالات/physiotherapy-after-lumbar-disc-surgery/

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687