2737
2739

 A Beautiful Mind (یک ذهن زیبا)2001

کارگردان : Ron Howard
نویسنده : Akiva Goldsman
بازیگران: Russell Crowe, Ed Harris, Jennifer Connelly
جوایز :
برنده جایزه اسکار: بهترین فیلمنامه اقتباسی برای آکیوا گلدزمن، بهترین فیلم برای برایان گریزر و ران هوارد، بهترین کارگردانی برای ران هوارد، بهترین بازیگر نقش زن برای جنیفر کانلی
نامزد جایزه اسکار: بهترین بازیگر نقش اصلی مرد، بهترین تدوین، بهترین چهره آرایی، بهترین موسیقی فیلم، بهترین بازیگر مرد

فیلم a beautiful mind یک ذهن زیبا، درباره دانشمند و نابغه ای است به نام جان نش.
ریاضی دانی که با هوش و ذکاوت بالای خود در ریاضی خیلی ها را شگفت زده کرده است. این فیلم زندگی جان نش از دانشگاه تا پیری را روایت میکند.
ذهن زیبا فیلمی است با دو روایت مختلف. روایتی از ذهن زیبا و نبوغ سرشار یک ریاضی دان و دیگری درباره جنون و بیماری،که کارگردان این فیلم این دو موضوع را در کنار هم به زیبایی روایت کرده است. البته نباید از بازی زیبا و بی نظیر راسل کرو در نقش"جان نش" به راحتی گذشت که هم در نقش یک ریاضی دان و نابغه و هم در نقش یک بیمار از جوانی تا پیری ایفای نقش کرده است.
در ذهن زیبا به‌رغم حضور کرستوفر پلامر (در نقشِ دکتر رُزن)، و اد هریس (به نقشِ ویلیام پارچر) بهترین نقش‌آفرینی را راسل کرو دارد، که بین نقش قبلی‌اش در فیلمِ گلادیاتور (به نقشِ ماکسیموس) تا جان فوربس نش، تفاوت‌های نظرگیری وجود دارد. کرو با بازی متقاعدکننده خود هم نقشِ نابغه جوانِ متکبر را به‌خوبی ایفا کرده، و هم از عهده نقشِ پیرمردی درهم شکسته، که در دوره میان‌سالی زندگیِ وحشت‌آوری داشته، به‌خوبی برآمده است.
در یکی از سکانس‌های به یادماندنی فیلم یک ذهن زیبا ، جان نَش (با بازی راسل کرو) به‌همراه ۳ نفر دیگر از پسرهای هم‌دانشکده‌ای‌‌اش در یک بار نشسته‌اند که ناگهان ۵ دختر از در وارد می‌شوند. یکی از دخترها بلوند و به‌طور معنی‌داری نسبت به بقیه خوشگل‌تر است. طبیعتاً توجه هر یک از پسرها به او جلب می‌‌شود و همین مسأله جمله‌ای‌ معروف از آدام اسمیت را به یاد پسرها می‌اندازد: «در شرایط رقابتی، پی‌جویی منافع فردی خیر جمعی را در پی دارد.» اما نش جوان بعد از کمی فکر، چنان‌که گویی کشف عظیمی کرده باشد فاتحانه اعلام می‌کند که آدام اسمیت اشتباه کرده و تئوری وی احتیاج به بازبینی دارد. سپس وی به دوستانش می‌گوید که اگر همه‌مان به‌دنبال دختر بلوند برویم، مانع کار هم می‌شویم و آن‌وقت هیچ‌کداممان نمی‌تواند او را به‌دست بیاورد. لذا پس از آن مجبور می‌شویم که به رفقای او پیشنهاد بدهیم. اما چون هیچ‌کس دوست ندارد دومین انتخاب دیگران باشد، لذا آنها هم به ما بی‌اعتتایی می‌کنند. اما اگر از ابتدا هیچ‌کداممان به‌سراغ دختر بلوند نرویم، نه مزاحم کار هم می‌شویم و نه سایر دخترها را ناراحت کرده‌ایم. لذا این تنها راهی است که هر ۴ نفر ما برنده می‌شویم و اگر چه هیچ‌کدام به دختر بلوند نمی‌رسیم، اما حداقل به هر کداممان یکی از سایر دخترها خواهد رسید.

Fino Alle Fine#


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731
2738
خیلی خیلی خوبه اون ۲ساعتی که این فیلمو میبینی از عمرت کم نمیشه

باجه

شمام فیلم همسر راببینید

پروردگارم، به کدوم نامت بخونمت؟ به کدوم عزیزت قسمت بدم؟ از کدوم بنده ات بخوام دعا کنه؟ معجزه کن سرطان هیچوقت از هیچ راهی به تن خواهرم برنگرده🌷 
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز