2777
2789
عنوان

سونوگرافی

| مشاهده متن کامل بحث + 1320 بازدید | 30 پست

نی‌نی سایتی‌های عزیز

دنبال یه جای مطمئن برای یاد گرفتن نکات بارداری، نگهداری نوزاد، تربیت کودک و بهبود رابطه با همسر هستی؟

توی کانال "بله" ما هر روز:

✅ نکات کاربردی مادر و کودک

✅ آموزش‌های تربیتی

✅ توصیه‌های روانشناسی خانواده

✅ ایده‌های رشد و بازی با کودک

✅ مطالب سلامت زنان و بارداری

و کلی مطلب جذاب دیگه منتشر می‌شه...

به جمع ما بپیوند و از این محتوای  کاربردی استفاده کن.  🌷

یعنی قبل پریودی باردار شده بودین؟ یعنی ماه قبلش؟

نه گلم همه تخمک گذاریشون اکثرا 14 هست مال من بعد زودتر بود یکیم از نظر اندازه ساک حاملگی سونو بررسی میکنه میگه 

در دوران #بارداری موارد زیر را رعایت نمایید:


عدم مصرف جگر


محدودیت مصرف مواد کافئینه


محدودیت مصرف غذاهای چرب


عدم مصرف نوشابه رژیمی و آدامس بدون شکر


عدم مصرف بادام زمینی


مصرف موادغذایی پروبیوتیکی


عدم مصرف تن ماهی


عدم مصرف ماهی های دریایی

من تا حالا نشنیدم بگن بادام زمینی برای بارداری خوبه ولی خوب ممکن خوردنش مشکلی نداشته مطلب مال نطریه دکتر میترا زراتی دکتر تغذیه هست ولی میتونی از دکترت بپرسی

من خودم اینترنت این مطلی خوندم بیشتر به خاطر الرژی که بادام زمینی ایجاد کنه میگن بهتر نخوری ولی صدرد صد نیست چون تحقیقات پزشکی اماری انجام میشه

با این وجود، سال گذشته بررسی در این زمینه انجام گرفت و گزارش آن در مجله ی آلرژی و ایمنی شناسی بالینی به چاپ رسید. این بررسی مشخص ساخت، کودکانی که نسبت به مواد غذایی دیگر آلرژی دارند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلاء به آلرژی های مرتبط با بادام زمینی قرار داشته باشند؛ البتّه اگر مادران این کودکان، در طول دوران بارداری خود از بادام زمینی و مشتقات آن استفاده کرده باشند. 

مادرانی که در طول سه ماهه ی سوم بارداری خود، بیش از دیگر مادران باردار بادام زمینی مصرف کرده باشند، احتمال بیشتری دارد که کودکان شان از حساسیت بیشتری نسبت به بادام زمینی برخوردار باشند و گرفتار آلرژی این ماده ی غذایی شوند 

ت




این مطالب بازم نظر دکتر زراتی هست برای تغذیه دوران بارداری پیش ایشون میرم واینا مال سه ماه دوم هست

مقدار مصرف پروتئین در سه ماه دوم نسبت به سه ماه اول بیشتر باید بشه تو  مرغ گوشت حبوبات  و تخم مرغ و عدس وهمین طور دال عدس تو بارداری دال عدس خوبه در کل در روز سه میوه واحد داشته باشید میوه مثل سیب گلابی انار موز اگه یبوست ندارید خرمالو خوبن

کسایی رژیم دیابت دارن یا اصلا پیشگری دیابت در بارداری میوه فکر نکن خیلی خوبه زیادی بخورن چون قند داره

سه واحد لبنیات کم چرب ماست پروبیوتیک بخور

تو رژیم غذاییت سبزیجات باشه مثلا برای من خوراک سبزیجات گذاشته توش قارچ نخود فرنگی سیب زمینی پیاز هویج ذرت ی تیکه مرغ برای من گذاشته. از طرفی سبزی خام خوب نیست به خاطر الودگی ابیاری مخصوصا کسایی که تهران هستن

اسفناج با ماست خوب نیست خاصیتش کم میشه جذب کلسیم


چیزهایی که خوب نیست جگر کله پاچه و کافین زیاد و کندر بعضی ها برای هوش بچه میخورن ثابت شده از نظر علمی باعث پیش فعالی میشه


از نظر سبزی مثل جعفری یا گشنیز گفت مشکلی نداره تو غذا خوردن عصاره اش بد حتی زعفرونم گفت یکم تو غذا مشکلی نداره


ماهی قزل الا وسالمون خوردنش مشکلی نداره کنسرو خوب نیست


عذاهای که برای ادم عادی خوب نیست برای بارداریم خوب نیست مثل فست وفود نوشابه


برای جلوگیری دیابت و همین طور اضافه وزن همراه غذات سالاد بخور مواد کربوهیدرات بیش از اندازه مصرف نشه این باور غلط که بعضی ها میگن دو نفر شدیم به اندازه دو نفر غذا بخوریم


ویتامین A ای که میگن خوب نیست تو جگر و مولتی ویتامین توش ویتامین Aهست و گرنه تو مواد غذایی اونقدر نیست من خودم هویج نگران بودم که گفت هویچ تو غذا مشکلی نیست اگه تو یروز چند لیوان اب هویج بخوری خوب نیست کدو حلوایی گفت خیلی خوبه تو غذا بریزی

نان سبوس خوب نان لواش به خاطر جوش شیرین داره خوب نیست مخصوصا برای فشار خون


گلم ببخشید طولانی شد حالا هر چی یادم.اومد میگم اگه سوالیم خودت داشتی بپرس چون تعذیه رو جنین خیلی موثره واقعادکتر تغذیه دوران بارداری مهم


برای زردیم گفت چیزی الان اثبات شده خوردن ویتامین ث در ماه اخر بارداری

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2829

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

چیکار کنم

نگاریییم | 23 دقیقه پیش

امتحان نهایی

paoam | 13 دقیقه پیش
2791
2779
2792
داغ ترین های تاپیک های امروز