2733
2739
عنوان

آندومتریوز و کیست شکلاتی

| مشاهده متن کامل بحث + 596888 بازدید | 8873 پست

سلام دوستان؛من زندم   

هزار تا سوال دارم الان؛اولا اینکه توی شرح عمل گرید اندو رو تحت چه عنوانی نوشته؟من فقط یه stage 3 دیدم، این یعنی گریدم ۳ میشه؟

دوما که بعد اولین حمام چسباتون جدا شد؟مال من جدا نشد و با سشوار خشکش کردم؛

سوما چند روز بعد عمل بخیه ها کشیده میشن؟

 

سلام دوستان؛من زندم     هزار تا سوال دارم الان؛اولا اینکه توی شرح عمل گرید اندو رو تحت چ ...

خدا رو شکر سیمرغ جان،من اصلا شرح عنل نداشتم کدوم بر گه رو میگی؟راجب چسب ها و بخیه ها کارشناس مانا ها نیان توضیح میدن،چسب ها رو تا سه روز گذاشتم موند بعد کندم خودم باتد و چسب میزدم که به لباس گیر نکنه بعد یک هفته هم بخیه ها رو بکش،معمولا میرن دکتر بکشه ولی من زود کشیدم اون سوراخ که روی رحمم هیت بعد کشیدن دیدم انکار بازه  قشنگ بخیه که زیر میزنن معلوم بود ولی دیکه کشیدم دیگه

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!😥 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷



اون چسب ها ضد آبه تا سه چهار بارم بری حموم کنده نمیشه من خودم سه چهار روز بعد کندم

وای سیمرغ یاد عمل خودم افتادم اون روزا بره دیگه برنگرده خیلی سخت بود من خیلی درد کشیدم

2731
شماها بعد عمل میتونستید راحت به پهلو بخوابید؟من نمیتونم، و انقدر طاق باز خوابیدم کمر درد گرفتم 😢

بچه ها من یکماهه عمل کردم بعدش تا الان بی حسی ادرار دارم. یعنی نمیفهمم مثانه م پر شده. احساس ادرار ندارم درحالیکه میرم توالت میبینم کلیی ادرار داشتم. کسی اینجوری بوده؟ 

2738
من جمعه عمل کردم تا یک هفته هم درد داشتم حتی مطب رفته بودم بعد یک هفته خیلی درد داشتم رفتم اتاق دراز ...


باران جان سلام

ببخشید میپرسم

تعداد صفحه های تاپیکت خیلییییییییییییی زیاده در نتیجه نمیشه از اول تا آخرشو خوند ولی چیزی که متوجه شدم همین اخیرا عمل کردید در حالی اولین پست تاپیکتون واسه سال 91 هست

تو این مدت هیچ کاری نکردید؟

چون من خودمم الان تو سونوگرافی اندومتریوز نشون داده ممکنه احتیاج به عمل باشه واسه همین میپرسم

برای نی نی دار شدنم یه صلوات میفرستید؟؟
باران جان سلام ببخشید میپرسم تعداد صفحه های تاپیکت خیلییییییییییییی زیاده در نتیجه نمیشه از اول تا ...

من تو این مدت قرص یاز خوردم پشت سر هم سه ماهی میشه عمل کردم 

محصولات آشغال بازاریابی شبکه ای پنبه ریز😢😢و بلای صورت داغونمhttp://www.ninisite.com/discussion/topic/1344350/%d8%af%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%84%d9%86-%d8%ba%d9%85-%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%b2-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa%d9%85-%d9%88-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%be%d9%86%d8%a8%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2-%d8%aa%d9%88-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c

سلام دوستان

من مدت چهار سال هست که اقدام برای باروری کردم ولی نتیجه نگرفتم از سه سال پیش به دکتر مراجعه کردم ولی یه سال دلیل ناباروری من رو تشخیص نمیدادن تا اینکه با آزمایش ca125 که ۴۸۰ بود میزانش احتمال اندومتریوز دادن و تحت جراحی باز قرار گرفتم و یه تخمدانم رو کامل خارج کردن چون عملا چیزی ازش نمونده بود دکتر گفت چون جراحی باز کردی تا شش ماه باید جلوگیری کنم و بعدش اقدام کنم برای بارداری که همین کار هم کردم ولی وقتی اقدام کردم برای بارداری دوباره خبری نشد تا اینکه یه بار ای یو ای و دو بار میکرو ناموفق داشتم. دفعه اخر توی میکرو ۵ تا تخمک از یه تخمدان برداشتن که فقط یکیش جنین شد آن هم با کیفیت پایین. در اصل دلیل ناباروری من کیفیت پایین تخمک هاست ازمایش ذخیره تخمدان خیلی خوب بود ولی تخمک ها کیفیت نداشتن. این بود که من رو وا داشت تا حسابی تو نت سرچ کنم در مورد شناخت آندومتریوز و بهبود کیفیت تخمک. آنچه که توی سایت های خارجی بود و خیلی جالب که توی ایران دکتر ها اصلا بهش اهمیت نمیدن استفاده از آنتی اکسیدان ها برای بیماران مبتلا به آندومتریوز هست. البته فکر میکنم دکتر پاکروش و عارفی تا حدی استفاده از انتی اکسیدان ها و مکمل ها را چندین ماه قبل از ای وی اف برای بیمارانشون تجویز میکنن ولی مرکز ابن سینا و دکتر اشرف معینی که من برای میکرو پیش شون اقدام کردم عقیده ای به این موضوع ندارن.

چیزی که من توی این مدت در مورد تاثیر اندومتریوز بر ناباروری متوجه اش شدم این هست که اندومتریوز از دو طریق میتونه بر باروری تاثیر بگذاره. اول اینکه اندومتریوز یک بیماری تورمی هست و به همین علت میتونه لوله رو متورم کنه و به تخمک اجازه نده از لوله ها عبور و یا اینکه انقدر تخمدان ها رو متورم و ضخیم میکنه که تخمک اصلا نمیتونه از تخمدان خارج بشه به همین خاطر خیلی از زنانی که دچار آندومتریوز هستن فقط در برخی از ماه های پریودشون تخمک گذاری میکنن. در حالیکه در خونریزی اش فرقی نمیکنه و عین خونریزی های می مونه که تخمک آزاد میشه.بنابراین خودش متوجه نمیشه که تخمک گذاری نکرده.

ثانیا آندومتریوز موادی سمی از خودش ترشح می کنه که یا اسپرم رو زود میکشه و اجازه نمیده اسپرم چندی روزی زنده باشه و منتظر رسیدن تخمک به اون بمونه. این مواد سمی همچنین می توانند کیفیت تخمک رو تحت تاثیر قرار بدن و در مواقع وخیم حتی تخمک رو پوچ کنه.

یکی از موارد که برای موفقیت ivf خیلی مهم هست کیفیت و کمیت تخمک های برداشته شده است. زیرا کیفیت جنین های تشکیل شده به مقدار زیادی به کیفیت تخمک ها بستگی دارد.

تقریبا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ روز طول میکشد تا تخمکی بالغ و آزاد شود. برای باردار شدن ،تخمک باید از انرژی لازم برخوردار باشد تا در صورت برخورد با اسپرم بتواند به درستی تقسیم سلولی انجام دهد. هر چه تقسیم سلولی بهتر انجام شود بارداری سالم تر خواهد بود و امکان سقط هم کمتر خواهد شد. متاسفانه فشار اکسیدکننده آندومتریوز ( oxidative stress) انرژی تخمک رو در طی این دوران ۱۰۰ روزه تخلیه میکند و تخمک قادر به باروری نخواهد بود. آنطور که در نت نوشته آنتی اکسیدان ها میتونن تا حدی این تاثیرات منفی را خنثی کنند. یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها که انرژی لازم رو به تخمک میدهد آنزیم Q10 هست که استفاده از اون در مردان نیز باعث  افزایش چشم گیر اسپرم میشود. این آنتی اکسیدان برای زنانی که سنشون بالاتر از ۳۵ هست بسیار مفید هست. 

در بالا گفتیم که آندومتریوز یک بیماری تورمی است آنتی اکسیدانی که میتواند تا حدودی این تورم رو خاموش کند ملاتونین است. استفاده از ملاتونین می تواند خواب رو تا حد زیادی بهبود ببخشد و ترشح استروژن را کنترل کند. استروژن دقیقا چیزی است که باعث رشد آندومتریوز میشود. چندین مطالعه نشون داده زنانی که قبل از آی وی اف از ملاتونین تا روزی ۳ mg استفاده کردن بسیار موفق تر از زنانی بودن که استفاده نکردن. البته باید گفت استروژن برای تخمک گذاری لازم است و مهار بیش از حد اون و بدون کنترل پزشک خودش میتواند ضد بارداری باشد.

چای سبز هم یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که اثر ضد تورمی داره و میتواند تا حدی آندومتریوز را مهار کند. 

مصرف مولتی ویتامین و امگا ۳ هم برای بهبود آندومتریوز تاثیر گذار است. 

آنچه توی این چند وقت در مورد تغذیه برای آندومتریوز خوندم برام مشخص کرد که تغذیه تا حد زیادی بر رشد یا کنترل آندومتریوز تاثیر گذار است. باز هم میگم کنترلش نه درمانش. برخلاف ان چه بعضی از دوستان نوشته بودن خوردن سویا رو باید جایگزین گوشت قرمز کنیم باید بگم سویا خودش یکی از موادی است که باعث تولید استروژن میشه و بالطبع آندومتریوز رو تشدید میکنه. 

در مصرف داروها واقعا باید مراقب بود مثلا خیلی ها ویتاگنوس رو که قطره ای گیاهی است برای آندومتریوز تجویز کرده بودن و گفته بودن گیاه زنان است. به نظر میرسد( لطفا دوستان تصحیح کنن اگر اشتباه میگم) این قطره  هم مثل رازیانه در درمان بیماری هایی مثل pco کاربرد داره ولی چون باعث افزایش استروژن میشه در بیماران دچار آندومتریوز نباید استفاده بشه.

استفاده از نوشیدنی آلوئه ورا بسیار توصیه شده. همچنین مصرف نوشیدنی های کافیین دار همچون قهوه و نوشابه بسیار نهی شده. 

دوستان این چیزایی که اینجا نوشتم همه چیزهایی بوده که با مطالعه از نت بدست اوردم و هیچ ادعایی مبنی بر درستی یا نادرستی اون ندارم. امیدوارم مطالب گفته شده برای دوستان مفید باشد

چیزی که من توی این مدت در مورد تاثیر اندومتریوز بر ناباروری متوجه اش شدم این هست که اندومتریوز از دو ...

مطالب بسیار مفیدی بود مرسی عزیزم،امیدوارم شما هم هر چع زود تر باردار بشی.

چیزی که من توی این مدت در مورد تاثیر اندومتریوز بر ناباروری متوجه اش شدم این هست که اندومتریوز از دو ...

یاسمین جان اطلاعاتت خیلی خوب بود.منم اندو هستم و ۵ماه پیش عمل کردم.الانم ۲ماهه باردارم.من بعد عملم خیلی از چیزایی که گفتی رو رعایت کردم.و بنطر خودم همینا تو باردار شدنم موثر بود.دوباره میگمشون انشالله که به دردت بخوره.

من بعد عمل مصرف بکمپلکس خارجی رو شروع کردم تقریبا هرروز یه تکه کلم بروکلی بخار پز با سلاد میخوردم.هفته ای ۳بار ویتامین ایی مصرف میکردم مصرف گرمیجاتو زیاد کردم و کیوتن هم مصرف کردم همینطور همسرم.در ضمن من امگا۳۶۹ هم میخوردم که برای کیفیت فولیکول خوبه.ماهی هم که باردار شدم هم خودم هم همسر گرده نخل استفاده کردیم که تاثیرش بر کیفیت تخمک و اسپرم ثابت شدس.و بسیار گرمه.امیدوارم توام به زودی خبر بارداریتو بدی.

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687