2737
2739

در سالی که همه مردان ایران در راه  پاسداری از اب و خاک و ناموس و ایین نیاکانی به جلوی تازیان دیوانه، کشته می شدند تو گویی یگر مردی باقی نمیانده بود و زنان ناچار به نگهبانی از اب و خاک این مرز و بوم بودند. در این میان دژی(قلعه ای) بود که بعدها در زبان تازی به دژ امراه (قلعه زنان) معروف شد. در این دژ کودکان پیر مردان و پیرزنان و زنان مانده بودند و سرکرده انان دختر دلیر ایرانی به نام کسیا بود

در همین گیر و دار به دستور خلیفه تازی(عمر) خالدبن ولید گجسته به این دژ یورش برد. زمانی که خالد بدانجا رسید و اگاه شد همه ساکنان این دژ زنان و کودکان و سالخوردگان میباشند خرسند شد از اینکه این یورش به زودی و اسانی با غنائم و اسیران و کنیزان(زنان زیبا رو) پایان پذیرد و او به زودی نزد خلیفه باز خواهد گشت ولی جریان به گونه ای دیگر رخ داد.

زنان به سرپرستی بانو کیسیا شیر زن اریایی چنان پایداری در برابر تازیان نشان دادند که تازیان به ویژه خالدبن ولید گجسته شگفت زده شدند.

تازیان شش ماه از همه سوی دژ را محاصره کرده بودند و در این دوره زمانی شش ماه بانوی بزرگوار کیسیا و یارانش جنگهای خیابانی(پارتیزانی) انجام میدادند و در همین شش ماه بسیاری از تازیان زخمی شدند یا به هلاکت رسیدند. ولی پس از شش ماه آذوقه ایرانیان این بیگناهان درون دژ کم کم به پایان میرسید و همچنین کودکان و سالخوردگان بسیاری در این شش ماه درون دژ از بیماری در گذشتند . بانو کیسیا راه را در جنگ تن به تن میدید و از همین روی کیسیا و بانوان جوان دیگر دلاورانه با لشکر تازیان جنگیدند و بسیاری از ان بانوان ایرانی همچون بانو کیسیا در راه میهن شهید شدند.

یادش گرامی باد این زن جاویدنام وطن


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687