2753

اختلاف با برادرم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 371 بازدید

سلام من دختری 24 ساله ام ، دانشجو و مجرد. من یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر از خودم دارم. خواهرم 26 ساله است ما با همدیگر بسیار صمیمی هستیم. ولی این صمیمیت بین من و برادرم و حتی بین خواهرم و برادرم اصلا وجود ندارد. برادرم 19 ساله و پشت کنکوری است. اخیرا بسیار پرخاشگر شده است. احساس می کنم هیچ وقت برادرم را نشناخته ام. هر موقع هم سعی می کنم با او صحبت کنم او می گوید سرم در کار و زندگی خودم باشد. ما قصدمان کمک به برادرمان در کنکور است ولی برادرم هیچ گاه کمک ما را قبول نمی کند و سرگرم بازیگوشی است.چون من و خواهرم تقریبا به برنامه های خود رسیده ایم همه ی خانواده نگران آینده برادرم هستیم ولی برادرم اصلا با ما حرف نمی زند تا برای حل مشکلاتش کمکش کنیم. متوجه هستم که باید به برادرم فرصت بدهیم تا خود آینده اش را تعیین کند ولی بیشتر از همیشه احساس می کنم با برادرم غریبه ام و حتی او به نوعی مرا دشمن خود می داند و این مرا آزار می دهد. نمی دانم چگونه با او صمیمی تر بشوم و مکالمه ای بدون بحث و دعوا را با هم پیش ببریم. البته من و برادرم هیچ گاه چنین رابطه ی صمیمی نداشتیم ولی دوست دارم چنین ارتباطی را با برادرم ایجاد کنم تا خواهر بهتری برای او باشم. فکر می کنم در گذشته با او بد رفتاری کرده ام و نادیده اش گرفتم یا تلافی توجهی را که مادرم به او داشت، با بی توجهی یا دعوا کردن با او در آورده ام و رابطه مان را این شکلی خراب کرده ام. پدر و مادر هم کمکی در این رابطه نمی کنند. پدرم تقریبا بی توجه و مادرم پرخاشگری های برادرم را جواب نمی دهد و طرف او را می گیرد و از ما می خواهد همیشه مدارا کنیم. بارها من برای اشتباهاتم معذرت خواهی کردم ولی برادرم تقریبا هیچ وقت عذر خواهی نمی کند و مایل نیست رابطه مان بهتر شود. خواهرم هم چنین مشکلی با برادرم دارد اون با برادرم بهتر از من رفتار کرده ولی برادرم اصلا رفتار بهتری با او هم ندارد. کم کم به مادرم هم پرخاش می کند. واقعا نمی دانم چکار کنم ممنون می شوم راهنمایی کنید.

اطلاعات تکمیلی

سن 24 جنسیت زن شغل دانشجو وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

وقت بخیر دوست عزیز 
خوب است که دغدغه ی برادرتان را دارید اما تا جایی که خود را نادیده نگیرید.
شما مایل به کمک برای برادرتان هستید اما لازم است توجه داشته باشید که آیا ایشان نیاز به کمک شما دارد؟
آیا مایل است تا این کمک را از شما دریافت کند یا از یک دوست و یا یک روانشناس؟
آیا برادر شما مسئله و یا مشکلی را احساس میکند که نیاز به کمکی داشته باشد؟ 
دوست عزیز شرایط سنی برادر شما بسیار حساس است همینطور که استرس کنکور هم وجود دارد بنابرین همینکه او را درک کنید و حساسیت هایش را بدانید به نقاط ضعف و قوتش آگاه باشید با او همدلی کنید کفات می کند گاهی نیازی به انجام کار خاص و پیچیده ای نیست گاهی سکوت گاهی درک کردن بهترین راه است برای نزدیک شدن- 
از طرفی دیگر برادر شما نه تنها با شما بلکه با خواهر و مادرتان هم ارتباط خوبی برقرار نکرده شاید لازم باشد تا کمی زمان دهیم.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha