2109
تحریک حس حسادت کودکان با مقایسه کردن

تحریک حس حسادت کودکان با مقایسه کردن

1393/10/03 بازدید351

 حمیدرضا شهبازپور  یک روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با حس حسادت در کودکان افزود: حسادت معمولاً از 2 سالگی شروع شده و به مدت یک سال در بین کودکان وسیع‌تر می‌شود. 

 
وی ادامه داد: کودکان دوست دارند که وسائل مربوط به خودشان را داشته باشند، در نتیجه اگر خلاف خواسته آن‌ها عمل شود، حس می‌کنند کسی از آن‌ها حمایت نمی‌کند، به همین دلیل به شخصی که این حس را از آن‌ها گرفته، حسادت می‌کنند. 
 
این روان‌شناس اظهار کرد: رقابت میان فرزندان در یک خانواده و توجه به یکی از فرزندان، معمولاً زمینه‌های ایجاد حسادت را در خانه فراهم می‌کند و تبعیض بین کودکان، باعث ایجاد حس حسادت، در بین آن‌ها خواهد شد. 
 
شهبازپور با اشاره به این که همیشه، علت حسادت در کودکان ورود نوزاد جدید به خانواده نیست، ادامه داد: ممکن است حسادت در کودکان، بر اثر شرایط ایجاد شده توسط والدین یا شرایط احساس شده توسط کودک به وجود بیاید. 
 
وی تأکید کرد: برای جلوگیری از رشد حسادت در کودکان، والدین باید بدانند که چه موقع، حق سرزنش کردن، کودکان را دارند و چگونه با درایت می‌توانند حسادت را در کودکان خود کاهش دهند. 
 
شهبازپور اظهار داشت: والدین تا جایی که امکان دارد، خشونت و عصبانیت را در چهره و رفتار خود نشان ندهند و با مهر و محبت با فرزند خود برخورد کنند تا شخصیت کودک قوی شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: ایجاد یک رابطه مثبت بین افراد از بروز حسادت در بین آن‌ها تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16443 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11611 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4096 بازدید