2109
 تحریک حس حسادت فرزندان با مقایسه کردن

تحریک حس حسادت فرزندان با مقایسه کردن

1393/09/12 بازدید355

 مهرانگیز علیرضایی روان‌شناس با بیان این مطلب افزود: در یک خانواده فرزندان باید احساس کنند که والدین آنها را به یک اندازه دوست دارند، ولی گاهی برخورد والدین با فرزندان طوری است که باعث تحریک حس حسادت و ایجاد حس حسادت نسبت به فرد دیگر در کودک می‌شوند. 

علیرضایی با اشاره به اینکه کودکان از سنین یک تا پنج سالگی به دلیل نرسیدن به تکامل فکری تصور می‌کنند نوزاد تازه متولد شده رقیب آنها است، اظهار داشت: کودک فکر می‌کند والدین مهر و محبت خود را از کودک گرفته و دیگر چیزی برای او باقی نمی‌ماند به همین دلیل نسبت به نوزاد حسادت می‌کنند. 

وی ادامه داد: اگر والدین مراقب رفتار خود نباشند و احساس حسادت در فرزند اول باقی بماند در بزرگسالی به شکل‌های مختلف حسادت ظاهر می‌شود. 

علیرضایی عنوان کرد: سن کودک هر اندازه که باشد با آمدن کودک جدید دنیایش دگرگون می‌شود پس تا حد ممکن او را در پذیرفتن نوزاد جدید شرکت دهید و اجازه دهید فرزند صدای ضربان قلب کودک را بشنود و او را در خرید لباس نوزاد شریک کنید تا حس حسادت از بین برود. 


وی خاطرنشان کرد: کودک را با خواهر و برادرش مقایسه نکنید چون باعث تحریک حس حسادت می‌شود، یادمان باشد آنها دو فرد جدا و شخصیت‌ متفاوت هستند، به فرزندان یاد دهید چطور به حل و رفع اختلاف‌هایشان بپردازند و آنها را برای دوستی و همکاری با هم تحسین کنید تا حس حسادت را در آنها از بین ببرید. 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8290 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5979 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15065 بازدید