2752
2734
اره عزیزم رنگاش زیاده ولی موقتیه و باید مدت طولانی رو سر بمونه و چندین بارم باهاشون رنگ شه تا نتیجه دلخواه بگیری جوشانده پوست گردو حنا رنگ حنا قهوه بابونه چای غلیظ قهوه گل ریواس آقطی اسپرک جوشانده تنباکو و.....
کسی که خودش را اصلاح نمیکند چگونه دیگری را اصلاح میکند امام علی علیه السلام
بابونه و کالاندولا برای موهای بور شست وشوی هفتگی با این دو گیاه، کدر بودن موی بور را برطرف می کند و مانع از ایجاد تیرگی مو بر اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید می شود. برای تهیه مواد شست وشو، ۴ پیمانه آب را در قابلمه ای از جنس آلومینیوم بجوشانید، نصف پیمانه گل خشک بابونه و نصف پیمانه گل خشک کالاندولا را به آب اضافه کنید و زیر گاز را خاموش کنید، بگذارید به مدت ۳۰دقیقه دم بکشد. آب آن را از صافی رد کنید و بگذارید سرد شود. این آب به مدت یک هفته قابل نگهداری در یخچال است. برای استفاده، موها را بشویید، با حوله خشک کنید. سپس مایه تهیه شده را به موها بپاشید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. رزماری و مریم گلی برای داشتن موی قهوه ای استفاده ماهانه از این گل ها، به طور چشمگیری مو را تیره می کند. برای تهیه این محلول، ۲پیمانه مریم گلی تازه یا خشک، یک و نصف پیمانه رزماری تازه یا خشک و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در قابلمه ای بریزید و تا لب گل ها را با آب بپوشانید و پس از به جوش آمدن، حرارت را کم کنید و بگذارید به آرامی بجوشد. در صورت نیاز آب بیشتری به آن اضافه کنید. این آب باید به مدت ۶ ساعت روی حرارت کم بجوشد. پس از ۶ ساعت آن را از صافی رد کنید، سرکه سیب به آن اضافه و خوب مخلوط کنید. پس از شامپو کردن مو را با این ماده بشویید. چای سیاه برای تیره کردن رنگ مو چای سیاه مو را تیره می کند. ۳ قاشق غذاخوری چای را در ۳ پیمانه آب جوش به مدت ۳۰ دقیقه دم کنید. پس از شامپو کردن، مو را با این مواد بشویید و بگذارید این محلول به مدت ۱۰ دقیقه روی موها بماند سپس با آب تمیز موی خود را بشویید. حنا برای داشتن موی قرمز متمایل به طلایی با حنا می توان هایلایت کم رنگ یا پررنگ در موهای قرمز و قهوه ای ایجاد کرد. برای ایجاد رنگ قرمز متمایل به طلایی، ۲۰۰ گرم پودر حنا و ۲ پیمانه آب لیمو را در ظرف غیرفلزی مخلوط کنید. بگذارید مواد به مدت ۴تا۶ ساعت بماند تا کمی غلیظ شود. حنا را به مو بمالید و با پلاستیک ببندید. پس از ۲ تا ۳ساعت، موها را بشویید. پوست گردو برای تیره کردن مو پوست گردو برای تیره کردن مو بسیار موثر است. اما از آن جا که رنگ می دهد هنگام کار کردن با آن از دستکش استفاده کنید. برای تهیه مواد، ۲ قاشق غذاخوری پوست گردوی خرد شده را در پارچه ببندید و در ۳ پیمانه آب جوش به مدت ۲۴ ساعت قرار دهید. پس از شامپو کردن، مو را با آب پوست گردو بشویید.
کسی که خودش را اصلاح نمیکند چگونه دیگری را اصلاح میکند امام علی علیه السلام

بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید

2731
با موهای سفید چه کنیم؟ پیش از پیدایش رنگ‌های شیمیایی در جهان بسیاری از مردم از گیاهان دارویی مختلف برای رنگ آمیزی موهای خود استفاده می‌کردند. امروزه نیز بسیاری از درمانگران طب سنتی استفاده از این رنگ‌های طبیعی و گیاهی را در مقایسه با رنگ‌های شیمیایی که استعمال آن‌ها عوارض جانبی نیز به همراه دارد، توصیه می‌کنند. این درمانگران برای پوشاندن تار موهای سفید به مراجعان خود توصیه می‌کنند 2 قاشق غذاخوری تنباکو را با 2 لیوان آب به‌مدت نیم ساعت بجوشانند و سپس موهای خود را با محلول خنک شده تنباکو ماساژ دهند تا تارهای موی سفید شده به رنگ مشکی در آیند.
کسی که خودش را اصلاح نمیکند چگونه دیگری را اصلاح میکند امام علی علیه السلام
از گیاهان دیگری که در قدیم به عنوان رنگ مو از آن‌ها استفاده می‌شد می‌توان بابونه را نام برد. بابونه به موهای سفید رنگ طلائی زیبا و درخشانی می‌دهد و اگر آن را با مقدار برابری حنا مخلوط کنید به مو‌ها رنگ مسی خواهد داد. در شمال ایران و جنگلهای مازندران گیاهی به نام آقطی می‌روید که دو نوع است. آقطی شرند و آقطی سرخ. میوه‌های آقطی شرند مو‌ها را مشکی کرده و آقطی سرخ مو‌ها را سرخ می‌کند. پوست، برگ، ریشه و ترشحات درخت گردو باعث سیاه شدن رنگ مو می‌گردد و در عین حال مو‌ها را تقویت می‌کند. گل زعفران و زعفران نیز در قدیم برای رنگ مو استفاده می‌شده.
کسی که خودش را اصلاح نمیکند چگونه دیگری را اصلاح میکند امام علی علیه السلام
حتی می‌توانید های‌لایت کنید افرادی که چند تارموی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آنها به حدی است که موجب نارضایتی آنها می‌شود، می‌توانند از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهایشان استفاده کنند. برای این منظور کافی است گیاه آقطی را از نزدیک‌ترین عطاری به منزل خود تهیه کنید و آن را با نیم‌لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از 10‌دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره‌رنگ شدن موهای سفید می‌شود. البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به دلیل تن آبی که در خود دارد موجب آبی شدن تارهای سفید شده و جلوه‌ای خاص به موهای شما می‌بخشد.
کسی که خودش را اصلاح نمیکند چگونه دیگری را اصلاح میکند امام علی علیه السلام
قهوه ای روشن مواد لازم حنا 1 قاشق غذاخوری بابونه شیرازی 2 قاشق غذاخوری قهوه 3 قاشق غذاخوری روناس 1 قاشق چایخوری آب جوش 1 لیوان روش مصرف ابتدا تمام مواد یاد شده را با یکدیگر مخلوط و آسیاب کنید، مخلوط بدست آمده را به آب جوش اضافه کرده و کمی هم بزنید تا به مدت 1 تا 2 ساعت بماند سپس از تمیزی سر اطمینان حاصل کرده و مواد را بر روی تمام سر ماساژ دهید و پس از گذشت 1 ساعت سر را با آب ولرم شستشو کنید.
کسی که خودش را اصلاح نمیکند چگونه دیگری را اصلاح میکند امام علی علیه السلام
قهوه ای تیره مواد لازم حنا 1 قاشق غذاخوری قهوه 3 قاشق غذاخوری ریوند چینی 3 قاشق غذاخوری آب 1 لیوان طرز تهیه ابتدا قهوه و ریوند چینی را پس از آسیاب و مخلوط کردن به همراه یک لیوان آبجوش به مدت یک ساعت دم کنید. سپس حنا را اضافه کرده و کمی هم بزنید و به مدت 1 تا 2 ساعت بماند. سپس از تمیزی سر اطمینان حاصل کرده و مواد را بر روی تمام سر ماساژ دهید. پس از گذشت 1 ساعت سر را با آب ولرم شستشو کنید.
کسی که خودش را اصلاح نمیکند چگونه دیگری را اصلاح میکند امام علی علیه السلام
لیستی که رویای سبزجون گذاشتند عالیه حتما استفاده کنید و من دیدم تو اطرافیانم که استفاده کردند و نتیجه گرفتند
ما باید برای خوشبخت زیستن، موقعیت های مناسب ایجاد کنیم، نه اینکه در انتظار آن باشیم.
طلایی طبیعی افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی‌رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این دو عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که دارای موهای سفید هستند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن آنها می‌شود. برای تهیه این عصاره تنها باید 5 قاشق گل بابونه و 5 قاشق گل ریواس را درون 3 لیوان آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود. بعد از گذشت 20 دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده است. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را تکرار کنید تا رنگ طلایی مورد علاقه‌تان روی موها ظاهر شود.
کسی که خودش را اصلاح نمیکند چگونه دیگری را اصلاح میکند امام علی علیه السلام
من یه مدت طولانی درمورد رنگای گیاهی تحقیق کردم اره خودمم چندین بار استفاده کردم ازشون و خیلی راضیم هم تقویت میکنه هم رنگ
کسی که خودش را اصلاح نمیکند چگونه دیگری را اصلاح میکند امام علی علیه السلام
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز