2733
2734
عنوان

همه چیز درباره مو ...

| مشاهده متن کامل بحث + 159274 بازدید | 742 پست
صنم جون ممنونم از راهنمایات . فقط یه سوال هزینه کراتینه مو چنده؟موهام تا سر شونمه .بعدش اینکه خواهرم صاف کردن مو رو بلده به نظرت کراتینه کنم یا موهامو با مواد صافی صاف کنم؟
مارک مواد صافی چی پیشنهاد میدی؟ولاستریت مارک خوبیه؟
جایی رو پیشنهاد میدین تو تهران برای کراتینه کردن؟
درهای خوشبختی بسوی من گشوده اند
خدایا از تو معجزه ای میخواهم در حد خـــــــــــــــــــــــــــــــدا بودنت
پری جون شماره ها و مارک رو که به فروشگاه بدی رنگ مورد نظر رو بعت میدن . می تونی خودتم رنگها رو برای اطمینان توی کاتالوگشون چک کنی. مارکهای کراتینه رو هم همینطور بگی بهت میدن.
سرم احیا واسه موهایی که خیلی آسیب دیده هستند استفاده میشه که میتونی قبل و بعد از کراتینه روی موهات بزنی ولی شامپو خنثی خیلی خیلی مهمه مهمترین نکته در مورد شامپویی که بعد از کراتینه مو در شستشوی موها باید در نظر داشت اینه که از شامپوهای بدون نمک (کلرید سدیم) و خنثی استفاده کنی. چرا که سدیم موجود در ترکیب کلرید سدیم می تونه اثر کراتین را روی مو کم کنه. یک نمونه ساده از شامپوهای بدون نمک شامپو بچه هست. اگه بخوای از شامپوهای با کیفیت تر استفاده کنی ، من شامپوی Label.m Treatment Shampoo را به شما پیشنهاد می کنم. که یک مارک حرفه ای و مطمئنه.
2731
آندیا جونم اگر موهای شما خیلی پر نباشه و میزان آسیب دیدگی آن خیلی شدید نیس و طول موهات تا روی شانه باشه و از مواد کراتین برزیلی با کیفیت استفاده کنی قیمت معمول آن می تواند در حدود 170 هزار تومان باشه. ولی آرایشگاهها معمولن کلی هم روش می کشند اگه واد معمولی تری بخوای استفاده کنی از 80 تا 100 هزار تومان متغیره .
اگر که تصمیم داری موهاتو در صاف کنی کراتینه بهتره چون مواد دیگه صافی مثل گلات و ریباند واسه مو خیلی مضر هستند البته کراتینه هم عوارضی داره که خوبه قبل از انجامش بدونید ولی بهرحال خیلی بهتر از صافی به روشهای دیگه است. ولی لخت ژاپنی هم خوبه و تاثیرش دائمی تر از کراتینه است.

مهمترین عوارض آن عبارتند از:
- خطر سرطان:
فرمالدئید، یک ماده سرطانزاست که تقریبا در اغلب محصولات کراتینه مو یافت می شود. حتی نوع مشهور کراتین مو به نام نوع برزیلی حاوی فرمالدئید است. اگر چه بیشتر سالنهای زیبایی از ماسکهای مو برای پاک کردن فرمالدئید استفاده می کنند ولی هیچ روشی وجود ندارد که از جذب مقدار بسیار کم فرمالدئید از سطح پوست پیشگیری کند و فرمالدئید خاصیت بالقوه شدیدی برای بروز کانسر دارد. اگر چه تعداد کمی از محصولات کراتینه که فاقد فرمالدئید هستند وجود دارند ولی این مواد نتایج دلخواه را ندارند چرا که قدرت صاف کنندگی موها به دلیل وجود فرمالدئید است.

- ریزش مو:
مشکل بزرگ دیگر ریزش مو در تعدادی از مصرف کنندگان این روش است. دیده شده که موها پس از اولین شستشو از ریشه شروع به ریزش می کنند حتی اگر از محصولات مراقبت مو که در سالنها توصیه می شود، استفاده کنند.
بعلاوه غیر از ریزش مو، نازک شدن مو هم طی چند هفته پس از کراتینه مو دیده شده است.
در این شرایط مراجعه به پزشک متخصص برای بررسی علت ریزش مو ضروری است و ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضد ریزش مو باشد.

- تخریب ساختمان مو:
ممکن است موها بلافاصله پس از کراتینه کردن، براق و درخشنده شوند ولی این اتفاق دوام زیادی ندارد و 3-2 هفته پس از کراتینه کردن، قوام و بافت مو تغییر خواهد کرد. موها خشک و شکننده می شوند ولی فرم فر یا وز مو تغییر کرده و صاف شده است و بنابراین ممکن است توقعی که شما از صاف شدن مو در نظر داشتید پس از 2 یا 3 بار شستن تامین نشود.

- واکنشهای حساسیتی:
مثل سایر مواردیکه برای مو انجام می شود، کراتینه کردن مو نیز با بروز واکنشهای آلرژیک در تعدادی از افراد همراه بوده است. این علائم شامل خارش و دانه های قرمز رنگ است که علائم معمول آلرژی محسوب می شوند باید توجه داشته باشید اگر زمینه آلرژی دارید، در انتخاب این روش کمی تامل کنید.
عوارض جانبی ناشی از کراتینه کردن مو غالبا شدید است. شما ممکن است از فرم فریا وز موهای خود خسته شده باشید ولی باید دقت کنید که کراتینه کردن مو و به دنبال آن صاف شدن مو معمولا بیشتر از 2 ماه دوام نمی آورد.
اینهم یک توضیح تکمیلی در خصوص کراتینه که واسه دوستانی که می خوان کراتینه کنند مفیده :

مواد کراتینه در دو نوع تولید می شود
نوع اول : کراتین حاوی جوجوبا - آلوورا - آکوا - روغن زیتون -و فرمولاهید
نوع دوم : کراتین حاوی جوجوبا -آلوورا - روغن زیتون و نانو

تفاوت این دو مواد در این است که ماده اول برای کــسانی استفاده میشود که دارای موهای فر آسیب دیده هستند بتا مواد شیمیایی و می خواهند هم موهاشون صاف بشه و هم تقویت بشه
اما مواد دوم برای کــسانی است که موهای طبیعیشون صاف بوده اما در اثر ضعیف شدن یا استفاده زیاد از محصولات شیمیایی حالت وز یا دمج پیدا کرده

روش کار :

ابتدا با برس رنگ مو از نیم سانت مانده به ریشه تمام مو را کراتین میزنیم روی موی مرطوب
سپس مو را سشوار می کشیم به صورتی که 20 درصد مرطوب باشد
بعد تمام مو ها را لایه لایه های نازک هر لایه را 10 بار اتو میکشیم تا مو حالت ابریشمی پیدا کند
موی کراتینه شده تا پنج روز نباید شسته شود
تا پنج روز باید به شکل ثابت باشد و بسته نشود چون به هر حالتی باشد همان حالت را به خود می گیرد
بعد از ویتامینه و گذشتن 5 روز شما صاحب موهایی لخت و سالم میشود چون ویتامینه تمام فلس های مو را احیا می کند
ممنونم صنم جان.از کجا مواد کراتینه ی اصلا بخرم؟ ببخشید ها انقد سوال میپرسم.
درهای خوشبختی بسوی من گشوده اند
خدایا از تو معجزه ای میخواهم در حد خـــــــــــــــــــــــــــــــدا بودنت
شیوا جان عزیزم واسه شما بهترین گزینه همون نوع دوم کراتینه هست که نوشتم یعنی باید مواد کراتینه تون شامل : نوع دوم : کراتین حاوی جوجوبا -آلوورا - روغن زیتون و نانو باشه . این نوع ببیشتر به احیای موهای آسیب دیده می پردازه تا صاف کردن مو.
ساراناز جان چیزی که شما می خوای تقریبا تمام شرکتهای بهداشتی معتبر یک نمونه ازش زدن و همشون هم خوبه مثل قطره های تقویتی لیراک ، کودلی و... ولی قیمتهای بالایی دارند. اما تجربه نشون داده معمولا به پوست و موهای ایرونی محصولات ایرونی هم بیشتر میاد. من از خیلی از کسانیکه از قطره تقویت موی سینره استفاده کردن شنیدم که خیلی خیلی راضی هستند. با توجه به اینکه قیمت بالایی هم نداره توصیه می کنم از این محصول اول استفاده کنی اگه نتیجه نگرفتی بعدا بری سراغ مارکهای فرانسوی.
در ضمن خوردن کپسول زینک پلاس سه بار در هفته هم خیلی واسه تقویت مو عالیه. حتما انجامش بده . فقط قبلش اگر بارداری یا مشکل گوارشی و ... داری با پزشک مشورت کن عزیزم.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز