2733
2739

به عنوان بخشی از ارزیابی شنوایی، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی فرزند شما یک تاریخچه پزشکی کامل و معاینه فیزیکی انجام می دهد. علاوه بر این، انواع مختلفی از تست های شنوایی وجود دارد. برخی از آنها ممکن است در تمام سنین استفاده شوند، در حالی که برخی دیگر بر اساس سن و سطح درک کودک شما استفاده می شوند.

تست شنوایی برای نوزاد

2 روش اصلی غربالگری شنوایی برای نوزادان وجود دارد. اینها ممکن است به تنهایی یا با در بهترین مرکز شنوایی سنجی نوزادان هم استفاده شوند.

انتشارات صوتی برانگیخته: آزمایشی که از یک پلاگ کوچک و انعطاف پذیر استفاده می کند که در گوش نوزاد قرار می گیرد. صداها از طریق دوشاخه ارسال می شوند. یک میکروفون در دوشاخه انتشارات صوتی (پاسخ) گوش عادی در واکنش به صداها را ضبط می کند. در نوزادی که دچار کم شنوایی است هیچ گازهای گلخانه ای وجود ندارد. این آزمایش بدون درد است و معمولاً فقط چند دقیقه طول می کشد، در حالی که کودک خواب است.

پاسخ شنوایی ساقه مغز: آزمایشی که از الکترودها (سیم) استفاده می‌کند که با چسب به پوست سر نوزاد متصل شده‌اند. در حالی که کودک خواب است، صداهای کلیک از طریق گوشی های کوچک در گوش کودک پخش می شود. این تست فعالیت مغز را در پاسخ به صداها اندازه گیری می کند. مانند EOAE، این آزمایش بدون درد است و تنها چند دقیقه طول می کشد.

اگر آزمایش های غربالگری نشان داد که کودک شما کم شنوایی دارد، آزمایشات بیشتری لازم است. توصیه می شود که همه نوزادان مبتلا به کم شنوایی تا 3 ماهگی شناسایی شوند تا درمان قبل از 6 ماهگی کودک که زمان مهمی برای رشد گفتار و زبان است، آغاز شود.

تست شنوایی برای نوزاد

ارزیابی شنوایی در نوزاد ممکن است شامل استفاده از تست های EOAE و ABR باشد. همچنین ممکن است از موارد زیر استفاده شود:

شنوایی سنجی رفتاری. آزمایش غربالگری که در نوزادان برای مشاهده رفتار آنها در پاسخ به صداهای خاص استفاده می شود. ممکن است آزمایش اضافی لازم باشد.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز