2752
2734
عنوان

طرز درست کردن مرغ کامل بر روی نمک

39737 بازدید | 30 پست
سلام مامانهای عزیز آیا کسی تا حالا یک مرغ کامل را داخل ظرفی که فقط یک بسته نمک ریخته شده باشد درست کرده طرز درست کردنش را بهم یاد میدهید؟
رزگل جون من اینجوری سیب زمینی کباب کردم درسته. خیلی خوب شد اما مرغو امتحان نکردم. راست گفتی اونم باید خوب شه. امتحان می کنم.
کلاْ افرادی که ازدواج میکنند دو دسته اند . آنهایی که از جانشان سیر شدند و آنهایی که قصد جان دیگری را دارند

من برای جای ترک های پوستی بعد از زایمانم از روغن آنتی استرچ مارک برند آنانه استفاده کردم که یک برند سوییسی بود.

 برای من واقعا مثل معجزه عمل کرد. حتما تو دوران بارداری قبل از ایجادترک ها یا تا وقتی که ترک ها هنوز قدیمی نشدن و قرمز هستن استفاده کنید که زود برطرف بشه. برای ترک های ایجاد شده با چاقی یا لاغری هم عالیه. لینکشو میزارم چون میدونم دغدغه خیلی از ماماناس

رز گل جون اون که شما می گی خمیر نمکیه - 1 خمیر با ترکیب آرد . نمک که دور مرغ درسته می زنن به صورت 1 لفاف عمی می کنه و می ذارن تو فر بعد از زمان پخت با 1 چبزب مثل گوشت کوب خمبر رو. می شکنن و مرغ رو در می یارن مرغ با این روش هم کاملا مغزپخت میشه هم نمک لازمش رو از خمیر به دست می یاره
رزگل جون اول مرغ را درست می شویی و چربی های داخل و اطراف شکم را می گیری ولی پوست مرغ را نمی کنی و می گذاری مرغ کامل خشک شود . بعد داخل شکم مرغ جند حلقه پیاز و چند حبه سیرمی گذاری و با کارد داخل بدن مرغ چند شکاف کوچک ایجاد می کنی و داخل هر شکاف یک حبه سیر پوست کنده می گذاری( این کار به این علت است که بوی زمخت مرغ کاملا گرفته شود ) سپس یک بسته نمک را ته قبلمه کاملا" خشک خالی می کنی و مرغ را روی نمک می گذاری و در قابلمه دمکش گذاشته و مثل پلو دم می کنی . تقریبا 2 تا 2/5 ساعت زمان پختش است اما باید به قابلمه سر بزنی.اگر مرغ آب داشته باشد شور می شود . مرغ بر روی نمک خیلی خیلی خوشمزه و مغز پخت می شودامیدوارم درست کنید و لذت ببرید لازم هم نیست حتما در فر بگذارید من روی شعله درست می کنم و داخل فر این روش را امتحان نکردم داخل فر من به روش دیگری درست می کنم که مثل مرغهای بریان بیرون می شود اما کاملا مغز پخت و خیلی خوشمزه تر اگر خواستی بگو تا روش پختش را برایتان بگذارم.
سلام
ما مرغ و تمیز و با پوست میشوریم؛
بعد توی دیگ ، تهش رو نمکی میریزیم و مرغ و میزاریم روش؛
بعد اونقدر نمک میریزیم تا روی مرغ پوشیده بشه
یعنی تنها ادویه و طعم دهنده همون نمکه
بعد در دیگ و میبندی و میزاری خوب بپزه
نمک هم طعم خام مرغ و میگیره؛ هم ترد و خوشمره میپزش.
2ساعت بعد نمکها رو کنار میزنی و مرغی که اصلا هم شور نیست رو با اشتهای کامل میل میکنی.
تابستونه........ فصل میوه های آبدار و شیرین......به به عجب رنگ و آبی
آب میندازه ولی آبش که خشک شد هیچ شوری توش نفوذ نمیکنه
اگر تیکه کنی چون بافت گوشتیش باز میشه مزه نمک توش نفوذ میکنه و از شوری تلخ میشه
تابستونه........ فصل میوه های آبدار و شیرین......به به عجب رنگ و آبی
خیلی مدل هست
- با آبلیمو و زعفرون که مزش عالیه
- با ادویه مخصوص گرم مصاله که اونم عالی میشه
- با ماست
- بنیه مرغ
-ناگت مرغ
- فسنجون
- ...
خیلی مدلا هست که من اینا در یه آن از ذهنم عبور کرد
تابستونه........ فصل میوه های آبدار و شیرین......به به عجب رنگ و آبی
سلام مامانای کدبانو. روش درست کردن مرغ در فر: اول مرغ را تمیز کرده ولی پوست مرغ را نمی کنیم. سپس دو عدد پیاز بزرگ و چند حبه سیر رنده کرده و به آنها مقداری زعفران و زردچوبه اضافه می کنیم اگر زعفران نداشتیم مشکلی پیش نمی آید ولی اگر باشد بهتر است. سپس یک استکان آبلیمو و مقداری نمک به پیاز و سیر رنده شده اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم و مرغ را داخل مواد می گذاریم و همه سطح مرغ را به مواد آغشته می کنیم.و اجازه می دهیم چند ساعت بماند ( هر از گاهی یکبار مرغ را زیر و رو می کنیم تا مواد خوب به خورد مرغ برود ). سپس یک ظرف پیرکس چهار گوش برداشته و مرغ را که فقط مواد را از روی آن کاملا پاک کرده ایم (نباید مرغ را بشوریم )داخل ظرف می گذلریم و داخل شکم مرغ پیاز و سیر حلقه شده و باز مثل روش بالا ایجاد شکاف داخل بدن مرغ و قرار دادن حبه سیر داخل شکافها و در اطراف مرغ هم مقداری پیاز حلقه شدو چند حبه سیر می گذاریم. بعد نصف لیوان آب و به اندازه1/3 (یک سوم ) لیوان آبلیمو و یک قاشق چایخوری نمک اضافه کرده و آبلیمو -آب و نمک را خوب بهم زده و ته ظرف و اطراف مرغ می ریزیم. و سپس ظرف را داخل فری که از یک ساعت قبل روسن کرده ایم می گذاریم و بعد از تقریبا 1 ساعت ظرف را بیرون می آوریم و با قلمو مقداری زعفران آب شده و روغن مایع به مرغ می مالیم. و مجددا مرغ را داخل فر می گذاریم . مرغ کم کم طلایی شده و حالت مرغ کنتاکی بیرون می شود. ولی باید مواظب باشیم که مرغ ما خیلی برشته نشود و شعله را فقط باید از پایین روشن کنیم و لازم نیست شعله را از بالا روشن کنیم. این روش مرغ هم بسیار خوشمزه و مغز پخت است و با تزیین مناسب برای مهمانی ها . امیدوارم بپزید و لذت ببرید اگر سئوالی داشتید من در خدمتم.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687