2733
2734
عنوان

دختر بی گناه

103 بازدید | 0 پست

عکس‌های تکان‌دهنده" به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت به بررسی تصویر دختر چهار ساله اهل سوریه رفته که یک خبرنگار با دوربین به او نزدیک می‌شود تا عکسی از او بگیرد و این دختر با تصور اینکه سلاحی به سمت او نشانه رفته است دستان خود را به نشانه تسلیم بالا می‌برد.

این عکس با واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی همراه شد و دنیا را شوکه کرد. عکس مربوط به یک دختر آواره سوری در اردوگاه "اطمه" است که پس از کشته شدن پدر به همراه مادر و سه برادرش در این اردوگاه زندگی می کند.

عکاس این تصویر تأکید کرد که این دختربچه به حدی از دوربین ترسیده بود که دستان خود را بالا گرفت، دختر اهل سوریه نه به اسلحه بلکه نسبت به دوربین این واکنش را نشان داد زیرا او فقط در این جنگ اسلحه دیده بود.

 "عکس‎های تکان‎دهنده" کاری از واحد برنامه‌های شبکه اسپانیایی پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است.


ز آتش پنهان عشق هر که شد افروخته    *    دود نخیزد از او، چون نفس سوخته    *   دلبر بی خشم و کین، گلبن بی رنگ و بو ست    *   دلکش پروانه نیست، شمع نیفروخته     *   در وطن خود گهر، آبله ای بیش نیست  *   کی به عزیزی رسد، یوسف نفروخته
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز