2733
2734
عنوان

5 صبحانه‌ی کامل و مقوی

153 بازدید | 1 پست

صبحانه از مهم‌ترین وعده‌های غذایی در طول روز است، که خوردن آن به شدت توصیه می‌شود. می‌دانید چرا خوردن صبحانه آنقدر مهم است؟! در واقع شروع روز به انرژی نیاز دارد و بدن این انرژی را از خوردن صبحانه دریافت می‌کند. در واقع مواد معدنی مورد نیاز بدن نظیر آهن، ویتامین، پروتئین و فیبر و کلسیم و ... از وعده‌ی صبحانه تامین می‌شود. پس حتماً در دو ساعت اول بیداری صبحانه‌‌تان را میل کنید. خوردن صبحانه نه تنها انرژی روزتان را تامین می‌کند، بلکه سوخت مورد نیاز بدن و مغز را نیز در اختیارتان می‌گذارد و تا صبحانه نخورید بدن روزش را آغاز نخواهد کرد. خوردن صبحانه باعث می‌شود تا خلق و خو و حافظه و حتی عملکرد شناختی بهبود یابد. از دلایل عمده‌ی افرادی که صبحانه نمی‌خورند کمبود وقت است. در واقع اکثر افراد مشکل کمبود وقت دارند به همین دلیلدر اینجا طرز تهیه‌ی چند صبحانه‌ی متنوع و سریع را آورده‌ایم. در این مقاله از ناسا الکتریک می‌خواهیم 7 صبحانه‌ی مفید ومقوی را به شما آموزش دهیم، پس تا آخر با ما باشید.

از نظر متخصصین خوردن صبحانه می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد، در واقع کسانی که صبحانه می‌خورند نسبت به کسانی که صبحانه نمی‌خورند، کمتر دچار اضافه وزن می‌شوند و در وزن ایده‌آل خود می‌مانند. دلیل این امر به نیاز بدن به قند در وسط روز مربوط می‌شود، که شما را وادار به خوردن میان وعده‌ی پر قندتری خواهد کرد. پشنهاد می‌شود صبحانه 1 تا 2 ساعت بعد از بیداری خورده شود. توجه داشته باشید که یک صبحانه‌ی کامل باید ۲۰ تا ۳۵ درصد از کالری رژیم غذایی روزانه‌ی شما را تامین کند.

املت توپر یک املت محبوب ایتالیاییه که طعم و مزه‌ی خاصی دارد. در واقع ترکیب مزه‌ی شیرین و تند مواد داخل املت از آن یک صبحانه‌ی لذیذ و دلچسب ساخته است. یکی از صبحانه‌های گرمی که بسیار طعم ومزه‌ی خاصی دارد، املت توپر است. برای درست کردن این املت به موادی در دسترس و ساده‌ای نیاز دارید، پیاز، سیر، گوشت چرخ کرده، گشنیز، فلفل و ادویه‌ها و... تنها موادی هستند که برای درست کردن املت به آنها نیاز خواهید داشت. برای درست کردن املت توپر ابتدا پیاز وسیر را نگینی خرد کرده و داخل تابه به مدت 4 دقیقه تفت دهید، تفت دادن را تا زمانی که پیاز نرم می‌شود، ادامه دهید. سپس گوشت چرخ کرده را نیز اضافه نمایید و به مدت 10 دقیقه آن را تفت دهید تا رنگ گوشت کمی تغییر کند و به سمت قهوه‌ای تغییر رنگ دهد.

در این مرحله که گوشت کمی سرخ شده، نمک و فلفل و گوجه فرنگی و شکر را به آن اضافه کنید و آن را بر روی حرارت ملایم گاز بگذارید، تا گوشت و آبِ گوجه فرنگی به خوبی با هم پخته شوند. سپس گشنیز و فلفل قرمز را نیز اضافه کرده و خوب هم بزنید. برای اینکه گوشت گرم بماند آن را داخل ظرفی در بسته بگذارید.

سپس تخم مرغ‌ها را در ظرفی شکسته و کمی نمک به آنها اضافه کنید و نصف مخلوط تخم مرغ را داخل ماهیتابه‌ با روغن داغ شده بریزید و سعی کنید تخم مرغ بصورت لایه‌ی نازکی درآید. سپس تخم مرغ‌ را بر روی حرارت متوسط بگذارید و زمانی که زیر تخم مرغ به رنگ طلایی تغییر پیدا کرد، نیمی از مخلوط گوشت را داخل لایه‌ی نازک تخم مرغ بریزید و لبه‌های تخم مرغ را روی مخلوط گوشت تا کنید. سعی کنید شبیه دلمه درآید و مخلوط گوشت را داخل لایه‌ی تخم مرغ بریزید. در این حالت املت توپر آماده شده، کافی است آن را روی ظرفی مناسب سرو کنید.

https://www.nasa-electric.com/blog/lifestyle/breakfast-menu.html

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز