2733
2734
عنوان

رسوب چیست و چگونه کار می کند؟

36 بازدید | 1 پست


رسوب چیست و چگونه کار می کند؟

یک رسوب مواد جامد معلق را از منبع آب شما به دام می اندازد و حذف می کند. زباله های حاصل از روان آب طوفان و لکه های زنگ ناشی از پیری لوله ها می تواند آب شما را تغییر رنگ داده و اشتها آور نباشد. انباشته شدن رسوبات می تواند وسایل برقی را خراب کند، دریچه ها و وسایل را مسدود کند و بخاری های آب گرم را خراب کند. رسوب همچنین از عملکرد موثر سیستم های صافی اسیون مانند اسمز معکوس و تصفیه فرابنفش جلوگیری می کند. صافی های رسوبی آب شما را شفاف نگه می دارند و جزء جدایی ناپذیر فرآیند تصفیه آب هستند. یک سیستم تصفیه رسوب، نگهبان خانه و آب شماست.

رسوبی چیست؟

یک رسوبی ذرات معلق مانند خاک و زباله را از آب شما جذب و حذف می کند. رسوب یک اصطلاح عمومی برای تمام ذرات معلق موجود در آب شما است که مایع نیستند. تکه های زنگ می توانند از لوله کشی گالوانیزه خورده وارد منبع آب شما شوند. آب باران می تواند گل و لای، خاک رس، خاک و دانه های ماسه را به منبع آب زیرزمینی شما منتقل کند. تغییرات جریان در آب اصلی شما همچنین می تواند رسوب را به خانه شما منتقل کند. رسوب اولین خط دفاعی در برابر این کثیفی و زباله است. این همه ذرات جامد را از ورود به منبع آب شما و اختلال در عملکرد سیستم های تصفیه آب شما منع می کند.

صافی های رسوبی در کاربردهای متعددی وجود دارند. رستوران ها و کافی شاپ ها از پیش صافی های رسوبی برای اطمینان از کیفیت غذا و نوشیدنی خود استفاده می کنند. سیستم های صافی اسیون کل خانه از رسوب برای از بین بردن ذرات معلق از ورود به شیرها و دوش ها و محافظت از طول عمر صافی های دیگر استفاده می کنند. کارتریج های استخر شما نوعی رسوب هستند که از گل آلود شدن خاک و خاک رس از گل آلود شدن آب شنای بکر جلوگیری می کنند. هر نمونه ای که در آن آب تمیز ضروری باشد، احتمالاً نوعی رسوب پیدا خواهید کرد.

5 فواید حذف آهن از آب

رسوب چگونه کار می کند؟

صافی های رسوبی از طریق فرآیندی به نام صافی اسیون مکانیکی کار می کنند. صافی اسیون مکانیکی به طور فیزیکی از نفوذ ذرات ناخواسته به منبع آب شما جلوگیری می کند. به آن مانند یک درب صفحه ای روی خانه خود فکر کنید. شما می خواهید نسیم با طراوت در خانه شما جاری شود، اما نمی خواهید حشرات یا برگ ها با آن وارد شوند. درب صفحه نمایش به عنوان یک مکانیکی عمل می کند. به طور مشابه، صافی های رسوبی دارای تخلخل کافی هستند که به آب اجازه می دهند به خانه شما جریان یابد، اما می توانند کثیفی و شن و ماسه ای را که آب حمل می کند، جذب کند. صافی های رسوبی توری هستند که ذرات معلق در آب شما را می گیرند.

برخی از صافی های رسوبی از سطوح گسترده ای برای گرفتن مقادیر زیادی زباله استفاده می کنند. سایر صافی های رسوبی از گرادیان عمق برای کردن ذرات معلق استفاده می کنند. اینها آب را از طریق دیواره های ضخیم محیط که به طور فزاینده ای با نزدیک شدن آب به هسته سفت می شوند، وارد می کنند و ذرات کوچکتر و کوچکتر را در طول مسیر می کنند.

رسوب چه چیزی را حذف می کند؟

صافی های رسوبی ذرات ذرات مرئی و هرگونه ذرات خاک، شن، گرد و غبار و زباله را که می توان با ظرفیت میکرونی آن گرفتار کرد، حذف می کند. صافی های رسوبی نیز کدورت آب را از بین می برند. کدورت، کدری است که در آب به دلیل حضور زیاد مواد معلق در آب ایجاد می شود. این باعث می شود آب زرد، نارنجی یا قهوه ای شود.

صافی های رسوبی مواد شیمیایی، فلزات سنگین، باکتری ها یا ذرات معلق را حذف نمی کنند. آنها طعم یا بوی آب را بهبود نمی بخشند. آنها در درجه اول یک روش صافی اسیون دفاعی و نگهدارنده هستند. صافی های رسوبی زمانی مؤثر هستند که به عنوان پیش صافی  برای سایر سیستم های صافی اسیون استفاده می شوند. به همین دلیل است که صافی اسیون رسوب اغلب همراه با سایر روش های صافی اسیون مانند اسمز معکوس یا تصفیه ماوراء بنفش عمل می کند.

رسوب برای چه مواردی استفاده می شود؟

صافی های رسوبی اجزای مهم سیستم های تصفیه آب هستند. هر زمان که آب دارای کثیفی، زباله یا ذرات ریز باشد، یک صافی رسوب ضروری است. صافی های رسوبی نیز برای اطمینان از عملکرد مؤثر سایر تجهیزات تصفیه آب حیاتی هستند.

برای خرید  کلیک کنید

چرا زیر پستای‌ من تبلیغ میفرستی نفرست خوشم نمیاد تو پیج خودت تبلیغاتتو بکن من اونجا میام نظر سنجی می کنم  از بس تبلیغات گذاشتی نظرها رو نتونستم ببینم ممنون میشم دیگه تو تاپتیکم نیای

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687