2733
2734

نقض حقوق حیوانات، آزار و اذیت و کشتار آنها در دنیا همواره از دغدغه‌های حامیان محیط زیست و حیوانات بوده است. این اتفاقات ناگوار و غیر انسانی در کشورهایی مانند ایران بیش از کشورهای توسعه یافته اروپایی روی می‌دهد چرا که سطح آموزشی و فرهنگی در مواجه و پذیرش حیوانات به عنوان بخشی از چرخه زندگی در سطح بسیار پایینی قرار دارد. متاسفانه در کشور ما ایران، حیوانات حتی توسط شهرداریها و سازمانها به صورت سازمان یافته مورد آزار و اذیت و کشتار قرار می‌گیرند. این رفتارها و عملکرد نادرست به مرور موجب مکدر شدن روح انسانها و رواج خشونت در جامعه و نابودی اخلاق انسانی می گردد.


فعالان محیط زیست روز دهم دسامبر برابر با نوزدهم آذر ماه را به نام روز جهانی حقوق حیوانات  یا IARD (International Animal Rights Day) نامگذاری کرده‌اند تا در این روز از سراسر دنیا به یک صدا برای احقاق حقوق از دست رفته حیوانات حرکت کنند. این روز فرصت خوبی است تا حامیان حقوق حیوانات اعتراض خود را نسبت به رفتارهای غیرانسانی و غیر عقلانی با حیوانات اعلام کرده و در برابر کشتار حیوانات بی سرپرست و بی‌پناه بایستند. فعالان حقوق حیوانات در این روز با تجمع آرام و حمل پلاکارد و نمادهای مرتبط در اماکنی که در آنها حقوق حیوانات نقض می شود از قبیل اسارتگاه های حیوانات و … این روز را گرامی می‌دارند. این روز درنگی است برای یادآوری به مردم درباره اینکه اندوه و امید در زندگی وابسته به نژاد، جنس، موقعیت اجتماعی و... نیست، درنتیجه واژه های آزادی، صلح و بخشش در مورد همه عمومیت دارد.

در دهم دسامبر ۱۹۴۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد تا مانع بروز جنگ جهانی دوم و ایجاد اردوگاه‌های کار اجباری شود. طبق این اعلامیه سازمان ملل متحد اعلام کرد اساس آزادی، عدالت و صلح در جهان احترام و بخشش است و این امر باید عینا در مورد حیوانات و حقوق آنها نیز رعایت شود.


ادامه متن در پت شاپ باران پت

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

کسی هست

svvfdrhicdevk | 1 دقیقه پیش
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز