2737
2739
عنوان

پیرو تاپیک تجاوز به برادرزاده...

1215 بازدید | 0 پست

داشتم کامنت می‌نوشتم که تعطیل شد مبحث...... اینجا می‌نویسم. 


مسئول تجاوز در درجه ی اول خود متجاوز و همینطور ساختارهای مردسالارانه و گفتمان ضدزن که مسئولیت رو می‌ندازن گردن قربانی و این وضعیت رو بازتولید می کنن هستن.


قربانی هر جایی که رفته باشه، هر ساعتی که بوده باشه، هر پوششی که داشته باشه، مجوزی برای اینکه علی رغم میلش مجبور به رابطه ی جنسی بشه نیست.


افرادی که تقصیر رو می ندازین گردن کافه رفتن و... دقت کنید که تعداد خیلی زیادی از تجاوزها تو خونه و توسط اشنا حتی افراد خانواده انجام می شه نه تو خیابون و توسط غریبه. بنابرین بحث مکان و زمان و پوشش عوامل واقعی تجاوز نیستن. 


دزیده شدن و تجاوز حتی وقتی توسط غریبه باشه هم می تونه تو معمولی ترین مکان ها اتفاق بیافته، زمانی که من مدرسه میرفتم یکی از بچه های سال بالایی وقتی منتظر سرویس بود دزدیده شده بود. 


تحقیقات علمی در مورد تجاوز طی چند سال اخیر یک مساله ی خیلی مهم رو ثابت کرده:

اکثریت قریب به اتفاق متجاوزها اصلا به خاطر  لذت جنسی تجاوز نمی کنن. بلکه به خاطر اعمال قدرت تجاوز می کنن، (به همین دلیل تجاوز به کودکان و سالمندان با اینکه المان های ظاهری جنسی ندارن، هم امار بالایی داره) یعنی هدف متجاوزها از تجاوز لذت و ارضا نیست بلکه می خوان نسبت به یک ادمی که تو موقعیت بی دفاع قرار دادن احساس قدرت و برتری کنن. تعداد زیادی از متجاوزها حتی تو طول یا بعد تجاوز ارضا نمی شن. بنابرین کسایی که مدام رو بحث پوشش و... مانور می دن انگیزه ی اصلی متجاوز که اعمال قدرته رو درک نمی کنن. برای متجاوز پوشش قربانی و مسائلی از این دست معمولا اهمیت نداره. 


این نوع اعمال قدرت و برتری هم از سمپتوم های جامعه ی مردسالارانه با ساختارهای ضد زنه. به همین دلیل هم تو کشورهایی که مردسالاری قدرتمندتره علاوه بر تجاوز میزان تعرض و آزار جنسی بیشتره (اعم از متلک، دست زدن تو خیابون و مکان های عمومی و..) چون مرد نگاه ابزاری به زن رو حق خودش می دونه و می خواد اعمال قدرت کنه.


به جای تحقیر قربانی با ریشه ها مبارزه کنیم. 

دوستان اگر اطلاعات در زمینه‌ی مهاجرت و ادامه تحصیل و... می‌خواین لطفا یا پست بذارید تگم کنید یا توی یکی از تاپیک‌هام کامنت بذارین که بتونم بقیه رو که سوال مشابه دارن ارجاع بدم و یک سوال مشابه رو چندین بار در خصوصی جواب ندم.
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز