2733
2734

سلام دوستای عزیز

راستش من هیچ وقت فکر نمیکردم که خواستگار این مدلی داشته باشم . کسی که به ما معرفیش کرده بود خیلی ازش تعریف میکرد و تا قبل از این که به خواستگاری بیاند ، تصورم ازش این بود که یک جوون شیک و پیک و اتوکشیده باشه و به قول معروف مثل جوون های امروزی باشه .

اما وقتی که اومدند خواستگاری و برای اولین بار دیدمش خیلی تعجب کردم حالا از خصوصیات ظاهریش براتون بگم :

قدش حدود ۱۷۵ ،اندام و هیکلش هم خوش فرم بود، چهره ای با رنگ پوست سفید و نورانی و محاسنش هم که خیلی ساده و دقیقا مثل مدل بسیجی ها بود. لباس هاش هم پیراهن و شلوار پارچه ای ساده اما شکیل بودند.تنها عیبی که توی ظاهرش دیدم این بود که جلوی موهاش احساس کردم خلوت شده و ریخته اما خوب زیاد مشخص نبود.

وقتی که چای بهش تعارف کردم دستهاش لرزش داشت و بیچاره رنگش زرد شده بود .

وقتی که رفتیم داخل اتاق که با هم صحبت کنیم ، خوب اول من شروع کردم و کلی شرط و شروط براش گذاشتم و اون هم خیلی محترمانه و با دقت گوش میکرد .

در طول مدت زمانی که داخل اتاق بودیم حتی یک بار هم به صورتم نگاه نکرد و مدام سرش روی زمین بود و به زمین نگاه میکرد .

بعد که صحبت های من تمام شد گفت که با شروط شما هیچ مشکلی ندارم و همه رو برآورده میکنم .

بعدش بهم گفت که من میدونم که خانم های امروزی آنچه که معمولا ملاک خودشون برای انتخاب همسر قرار میدهند این هست که یا شرایط مالی اون آقا رو در نظر میگیرند و یا از لحاظ از ظاهری و تیپ و قیافه اون آقا رو میسنجند و اگر که هم سخت گیر تر باشند هر دو مورد را همزمان برای انتخابشان لحاظ میکنند . بعد گفت که من شرایط مادی آنچنانی که ندارم و یک کارمند ساده هستم و از لحاظ ظاهری هم خوب همون طور که میبینید طعفه ی قابل تعریفی نیستم البته شکسته نفسی میکرد . و گفت که از لحاظ این دو مورد واقعا در حد ضعیف هستم اما بابت زندگی قولی که به شما میدهم این هست که از تمام وجودم و هر چه دارم و ندارم بگذارم تا این که اگر که انشاالله قابل دونستید و جوابتون مثبت بود ، از انتخابتون پشیمون نشید .و بعد هم بهم گفت که من و خانواده ام از خدا اول خوشبختی شما رو میخواهیم بعدا خود شما رو و اگر که جوابتون مثبت بود خیلی خوشحال میشم و اگر که هم خوشبختی و آینده اتون را با من تسخیص ندادید و جوابتون منفی بود اصلا ناراحت نمیشم و اون موقع خوب من خواهر ندارم و مثل خواهر خودم تا آخر عمر خوشبختی و سعادت شما رو از خدا آرزو میکنم . 

با این که تا به الان از این مدل پسرها اصلا خوشم نمیومد ولی نمیدونم چرا این به دلم نشست . وقتی باهاش صحبت میکردم خیلی آرامش خاصی داشت و چهره اش هم که خوب چهره ای مومن و مذهبی و خیلی تو دل برو بود . 

نمیدونم که حالا چه جوابی بهش بدم ، میترسم که بعدا تو زندگی با این آدم خیلی مذهبی دچار مشکل بشم . 

سنش هم ۲۷ سالشه و فوق لیسانس مهندسی داره و الان هم توی یک شرکت خصوصی مشغول به کار هست و چون تازه استخدام شده فقط یک ماشین تونسته تهیه کنه و خونه یا چیزهای دیگه فعلا نداره .و با اینکه خیلی درسخون بوده و مهندسی خونده اما مذهبی ، مومن و اهل نماز بار اومده . جالبه بدونید که پدر و برادرش اصلا اخلاقشون مثل این آقا نیست یعنی مثل خودمونند معمولی و زیاد مذهبی نیستند اما توی خانوادشون این و مادرش خیلی مذهبی و مومنند . 

کلافه شدم نمیدونم چه کار کنم و تازه خانواده ام هم از این پسر خوششون اومده و برای انتخابش خیلی تحت فشارم قرار میدند نمیدونم چه کار کنم ؟

شرایط معقول و بجایی داره باید ببینی به دل خودت نشسته یا نه؟

چند جلسه رفت و امد کنید با خودش بیشتر صحبت کن ببین به تفاهم میرسید

وقتی فردی شما را می آزارد به این دلیل است که خودش در اعماق وجودش در رنج است…در واقع رنجی که او به شما می رساند زجرهای لبریز شده درونی خودش هستند ، چنین انسانی به تنبیه احتیاج ندارد بلکه فقط کمک میخواهد.

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731

ببین اصلا به مامانت اینا کاری نداشته باش، خودت باید باهاش کنار بیای و زندگی کنی

سعی کن برای آشنایی بیشتر، دو تایی خیلی برین بیرون با هماهنگی خانواده ها

مثلا برین رستوران، کافی شاپ، کوه 

سعی کن جاهای مختلف و موقعیت های مختلف بری تا رفتارش رو ببینی

نمیشه با یه صحبت رسمی به نتیجه برسی


2738

عزیزم بستگی به خودت داره. به نظرم اول ببین توقعش از همسرش در زمینه مذهب توی چه سطحیه. من یه خواستگار داشتم به چه خوشگلی. عین اروپایی‌ها بود. چشم آبی. مو و محاسن بور. خیلی خوش چهره و خوش تیپ. از لحاظ مالی هم مشکلی نداشت. خونه ماشین پس انداز. کلا شرایطش عالی بود ولی چون یه بخش از خونه شو تبدیل کرده بود به حسینیه و هر هفته مراسم داشتن و انتظار داشت که این شرایطو قبول کنم ردش کردم. نتونستم با شرایطش کنار بیام. با اینکه واقعا مورد خوبی بود. الانم پشیمون نیستم. مهم خودتی گلم. این آقا هرچقدر هم که خوب باشه اگه شما باهاش خوشبخت نشی ارزش نداره. 

من ازین بسیجی ها خوشم نمیاد ولی اینجوری نمیشه با قاطعیت بگم جواب رد بده

ب نظرم حالا ک ب دلت نشسته بیشتر باهاش اشنا شو حرف بزن ملاکاتون رو بگید ان شالله هرچی ب صلاحته

  خدای ارحم الراحمین اگر تو بخوای میشه  بخواه برای من انچه را که دلم میخواهد  
اگر از اخلاق و دین خواستگار مطمئنید، ردش نکنید کاشکی یکی از این فهمیده ها و معتقدا واسه من میومد😞 ...

همه چیزش خیلی خوبه فقط چون که جلوی موهاش خلوت شده که خوب الان زیاد مشخص نیست اما میترسم که بعدا کچل بشه از این خیلی میترسم .

سلام عزیزم

ان شاالله که با هر کسی ازدواج میکنی خوشبخت بشی گلم

من ملاکم برای ازدواج ایمان،صداقت،و به دلم بشینه

اینها بود 

و الحمدالله الان بسیاااار راضی هستم

چون شوهری که ایمان داسته باسه ته ته تهشم ادم مکاری نیست و دین سرش میشه و احترام به خانواده و همسرو ....



به نظرم مردی که دین و ایمان نداره باعث میشه ترسش از خدا و اون دنیا کم بشه در نتیجه بسیار بیشتر سمت گناه میرن

اما خداروشکر مردهایی که ایمان دارند چشم پاکترو محجوب ترن

و درقبال اینها یه زن هم همینطوره

این مورد با تعاریف شما به نظرم مورد بسیار خوبیه البته من ۲ جلسه با همسرم صحبت کردم 

و اگر جای شما بودم احتمالا یه بار دیگه هم صحبت میکردم

مسئله ایی که هست اینه که شما تا چه حد با ایشون هم عقیده هستید...؟

از لحاظ پوشش و عقاید و رفتار ها چقدر شبیه هستین؟

اینها مهمن


2706
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687