2733
2734

⁉️ متن شایعه 👇👇👇


" اگر شما در اسراییل بدنیا می آمدید احتمالا یهودی مى شدید، اگر در عربستان بدنیا می امدید به احتمال زیاد مسلمان مى شدید، اگر در اروپا بدنیا می امدید احتمالا مسیحی و اگر در ژاپن بدنیا می امدید شینتو میشدید، دین پدیده ایست که جغرافیا برای شما تعیین مى کند. پس تعصب برای چیست!؟

در حقیقت ما همه بشر بودیم!... تا اینکه نژاد!...ارتباطمان را برید!! مذهب!...از یکدیگر جدایمان ساخت!! سیاست!...بینمان دیوار کشید!! و ثروت!...از ما طبقه ساخت"!!


✅پاسخ شایعه:👇👇👇


1⃣ خداوند خود در قرآن پاسخ این شبهه را با یاد آوری عالم ذر و عهد انسان با خدا داده است !

" ...نفسشان را به خودشان نشان دادیم و آن‏ها به ربوبیت خدا و عبودیت خود🙏 اعتراف كردند. این كار را انجام دادیم تا در قیامت كه روز حساب است، كسى بهانه نیاورد و نگوید من در محیط غیر مذهبى تربیت شدم و سنت‏هاى قومى در من اثر گذاشت." (رک: آیات 172 و 173 سوره اعراف)

انسان در عالم ذر به #ربوبیت خداوند اعتراف کرده است تا بهانه هایی نظیر #محیط نامساعد برای کسی در قیامت باقی نماند.


2⃣ اینکه ما در کجا متولد شویم، حیطه ای است که در آن اختیاری نداریم و می تواند بر روی ما اثر داشته باشد، اما میان #اثر و #اجبار تفاوت است . 👌

کشش های مختلف ما را #مجبور نمی کنند، بلکه ما با دیدن کشش های مختلف به اختیار خود یکی را #انتخاب می کنیم. از همین رو همسر #لوط پیامبر، با #گناهکاران است و همسر #فرعون با #مومنان محشور می شود. پس موثرهای مختلف، نهایتا توسط خود ما، نهایی می شوند.


3⃣ همانطور که در کشورهای اسلامی افرادی نظیر داعشی ها و بی دین ها وجود دارند و در رژیم صهیونیستی، معترضین به صهیونیسم و در اروپا، هزاران #تازه_مسلمان 🍃را شاهد هستیم . پس موقعیت سرزمینی و جغرافیایی تعیین کننده باورهای فرد نیست.


🔶 ممکن است در ایران بدنیا بیایید و بی دین باشید، ممکن است عربستانی باشید ولی وهابی نباشید، ممکن است اروپایی باشید و مسلمان شوید. 👉 #جغرافیا، مثل #خانواده شما، مثل #معلمان شما، مثل رسانه ها و آموزش و پرورش، مثل #دوستان شما، بر شما #تاثیرگذارند، اما شما #مجبور و بی اراده آفریده نشده اید. همه ما ذاتا و فطرتا #خداپرست به دنیا می آییم. 👶 تا اینکه با #نژاد بین خود و دیگران دیوار میکشیم... با #ثروت خود را طبقه بالاتری می بینیم... با #سیاست، ظلم بر ضعیفان را قانونی میکنیم، با بی دینی و گناه، زنا و دروغ و کلاهبرداری و دزدی و ظلم به دیگر انسانها و.. روا می داریم و با دوری از دین الهی که آمده تا ما در کنار هم، با #آرامش و #اخلاق و عبادت خالقمان، زندگی کنیم، 👨‍👩‍👧‍👦 دنیای خود و دیگران را هم خراب میکنیم.


پ.ن

خداروشکر من نه خانواده‌م به چیزی اجبارم کردند نه جغرافیا.

سوالهایی برام پیش اومد که دنبال جوابش رفتم و الحمدالله به حقیقت رسیدم، به آرامش واقعی و ابدی...😊


تو این سایت زیاد دیدم که میگن هرجا بودید به اون مسلک و دین می رسیدید، نه عزیزم این برای اون گروهیِ که عادت دارن هرکی هرچی گفت بگن چشم 

درمورد همه صادق نیست.😇


شاد باشید و پایدار.



صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ   سوره بقره آیه ۱۸                       ((لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَک إِنِّی کنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ)) 
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز