2733
2734
عنوان

خلاصه کتاب کلیدهای پرورش فرزند شاد

1848 بازدید | 48 پست
سلام دوستان
هر روز پدر و مادرهایی که دغدغه تربیت علمی و درست فرزندشون رو دارن با حجم زیادی از اطلاعات و مقالات و کتابها مواجه می شن که گاها با هم در تعارض هستند! ین کتاب که نوشته لیزا مک کرت از انتشارات صابرین هست رو دو تا روانشناس کودک بهم معرفی کردن یکی از همین سایت یکی از بیرون ! من هم تصمیم گرفتم که بخونمش و خلاصه اش رو براتون اینجا بذارم که هم خودم بتونم به مرور استفاده کنم و هم شما !
دانسته های من در حدی نیست که بتونم سئوالی رو پاسخ بدم ولی اگه جواب سئوالی مستقیما توی کتاب ذکر شده باشه حتما براتون جستجو می کنم
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
فصل اول - ایجاد دلبستگی
نوزادی شاد خوانده می شود که با والدین خود پیوند محکمی برقرار ساخته باشه ! دلبستگی میان مادر و فرزند به معنای عاشق شدن هست و مانند عشق میان بزرگسالان با برخورد محبت آمیز ، ابراز کلمات دلنشین و نگاه عاشقانه فزونی می یابد.
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
فصل دوم و سوم - نوزاد خود را چگونه تغذیه خواهید کرد؟ در این باره تحقیق کنید !
از لحاظ زیست شناختی تنها یک در صد مادران توانایی تولید شیر کافی ندارند و مشکلات و دلایلی که مادران درباره ناتوانی در شیر دهی ابراز می کنند شبیه به هم هست مثل درد و زخم سینه و یا عدم تحول وزن نوزاد ، که با اعتماد به نفس کافی و حمایت شدن از سوی همسر موفق به انجام این امر خواهند شد اگه بخواهید که فرزندتان را با شیر خودتان تغذیه کنید با کمک مشاوران انجمن تغذیه با شیر مادر قطعا موفق خواهید شد .
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

فصل چهارم - روح و جسم نوزادتان را تغذیه کنید
نوزاد با توانایی کلامی محدودی متولد می شود و شما نیز برای برقراری ارتباط واقعای از کلمات محدودی می توانید استفاده کنید و در این دوره موثرترین ابزار ارتباطی میان شما ، شیر دادن است ! هنگامی که نوزاد را در آغوش خود می گیرید و زیر سینه خود می گذارید در واقع این پیام را به او منتقل می کنید که "من مادر تو هستم اینجا حضور دارم و می خواهم نیازهایت را برآورده سازم".
به یاد داشته باشید که اولین تجربه شیردهی ممکن است بدترین خاطره هم باشد اما هرچه این عمل تکرار شود اشتیاقتان افزایش می یابد و این کار برایتان دوست داشتنی تر خواهد شد .
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
2731
فصل پنجم -هنگام شیر دادن با شیشه ارتباط صمیمانه و گرمی با نوزاد برقرار سازید.
اگر به حد کافی تحقیق و مطالعه کردید و پذیرفتید که تنها شیوه قابل اجرا برایتان شیر خشک است ، مابقی بخشهای مزیت های شیر مادر را رد کنید و خودتان را به هیچ وجه مقصر ندانید ، نوزادتان نیاز به شادی و اعتماد به نفس کافی شما دارد . پزوهشها ثابت کرده اند که هرجه ارتباط میان مادر و نوزاد بیشتر باشد ، سلامت روانی او نیز بیشتر تضمین می شود . در واقع ایجاد ارتباط طنسبت به عمل شیردهی صرف بیشتر است.
هرگز از برخورد مادران از خود راضی که شیوه شیردهی شما را زیر سئوال می برند ترسی به خود راه ندهید ! شما مسئول نیستید که به کسی توضیح دیهید .
در هنگام شیر دادن با شیشه اگر در منزل هستید سعی کنید قسمتهایی از بدن خود و نوزاد را برهنه کنید تا نهایت تماس پوستی بین شما برقرار شود ! هنگامی که سرشیشه را می مکد صمیمانه به چشمانش نگاه کنید . تمام مدت به خواسته هایش توجه کنید تا اگر نیاز به برقراری ارتباط خاصی داشت پاسخ بدهید .
به فرزندتان وقتی شیر بدهید که نیاز دارد ! نه براساس برنامه ریزی قبلی ! اگر فرزندتان سیر است مجبورش نکنید یک شیشه شیر کامل را بخورد
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
فصل ششم - نوزاد را در آغوش بگیرید !
در دهه اخیر در فرهنگ غرب عقیده ای عجیب شکل گرفته که باور دارد رها کردن نوزاد به حال گریه عملی درست و پسندیده است . اما نه تنها در در جوامع سنتی بلکه در بیشتر فرهنگهای امروزی نیز چنین عقیده ای مورد قبول نیست . نوزاد به دنبال 9 ماه زندگی در رحم مادر نیازمند 9 ماه زمان بعد از تولد برای آمادگی برای تنها زندگی کردن است .
بخشهای ضروری این نه ماه عبارتند از ارتباط نزدیک مادر و نوزاد و پاسخگویی سریع به گریه های او و تغذیه با شیر مادر حد اقل تا 2 سالگی می باشد.
در حال حاضر بیشتر کارشناسان به ما مادران توصیه می کنند که همیشه به ندای قلب خود توجه کنیم و هیچ گاه نوزادان را تنها به حال گریه رها نکنیم !
گریه برای نوزاد ضرری ندارد و آنچه در این میان خطر آفرین هست پاسخ ندادن به نیازهای کودکان است .
در طبیعت تمام پستانداران فورا به گریه های نوزادشان پاسخ می دهند . آنها به طور خودکار جوابگوی نیازهای نوزادشان هستند ، به فرزندشان شیر می دهند و او را می لیسند و لمس می کنند. حتی کودکان هم به طور غریزی با شنیدن گریه های نوزاد به سوی او می شتاباند تا به او کمک کننند .
توصیه من (نویسنده) به تمام مادران این یاست که هرگز به نصایح مضحک بعضی از کارشناسان امروزی توجه نکنند و قدم در راه وضایف زیست شناختی خود بردارند و نوزاد را در آغوش بگیرندو به درستی پرورش دهند.
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
2738
فصل هفتم - برنامه زمان بندی شده در نظر نگیرید!
جدول زمان بندی برای مراقبت از نوزاد هیچ ارزشی ندارد. نیاز نوزادان به غذا و استراحت با هم متفاوت است . تنها راهی که می توانید مطمئن شوید نیاز به غذا و استراحت فرزندتان برطرف شده است ، آشنا شدن با علائمی است که از سوی او فرستاده می شود. به او اعتماد کنید تا نیازهایش را برایتان بیان کند.
اگر مادر به جای توجه به گریه های ناشی از گرسنگی نوزاد طبق برنامه زمان بندی شده به او غذا بدهد ، این پیام را در ذهن او شکل می گیرد که علائم گرسنگی اشت نادرست است و در این باره دچار سردرگمی می شود. همین مورد در مورد خوابیدن هم صدق می کند . اگر والدین نوزاد را مجبور کنند که طبق جدول زمانبندی در ساعت خاصی بخوابد او یاد می گیرد که به حس طبیعی خود در هنگام خستگی بی اعتنا شود. چنین رفتاری سبب می شد که نوزاد اطمینانش را به نشانه های دورنی خود از دست بدهد!
در ژآپن مانند دیگر فرهنگهای سنتی ساعت خواب مشخصی برای نوزاد وجود ندارد و نوزاد در کنار والدین می ماند تا زمانی که خواب به سراغشان بیاید . در این زمان هرکجا باشد می خوانبد و ترس از رها شدن و مقاومتی در مقابل خوابیدن ندارند.
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
فصل هشتم - از دوره بارداری سعی کنید نوزادتان را شاد سازید:
تحقیقات نشان می دهد که میزان استرس مادر در دوره بارداری ممکن است بر روی میزان استرس نوزاد تاثیر بگذارد.
دان کمبل محقق در زمینه موسیقی در کتاب تاثیر موزارت می نویسد" احساسات قوی مادر- از عصبانیت و دلخوری گرفته تا خونسردی عمیق حس قدر شناسی یا نظر موافق در باره مسئله ای ی، سبب ایجاد تغییرات هورمنونی و اثار ویژه ای در دستگاه عصبی جنین می شود."
امروزه محققان در یافته اند که جنین انسان نه تنها به موسیقی و صدا حساس است بلکه به احساسی که در صدای مادر وجود دارد و حتی معنای کلمات او واقف است . از این قدرت جنین می توان به عنوان فرصتی طلایی برای برقراری ارتباط با او استفاده کرد. باید توجه داشت که جنین در این دوران چه چیزهایی می شنود ، در این زمان مادر باید ترانه های کودکانه برای دلبندش بسازد و آنها راعاشقانه و در تنهایی برای جنینش بخواند و هرگز تصور نکند که کار بیهوده ایت است . در ضمن این امکان باید برای پدر و دوستان و سایر نزدیکان هم برقرار شود.
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
فصل نهم - تکان دادن نوزاد:
تکان دادنهای ارام در هر دقیقه بین 60-70 دقیقه نوزادان را آرام می کند و حرکات داخل رحم را برایشان تداعی می کند . در مجله مادر بودن توصیف زیبایی شده :"وقتی نوزاد می خوابد ، بر روی شانه هایتان پناهگاه گرم و راحتی پیدا می کند . رایحه دل انگیز شیر ، بینی تان را نوازش می دنهد و فضای بی نهایت مطبوعی برایتان ایجاد می کند و قعطا این حالت به طور بیعی تنش و استرس را از بدنتان بیرو می برد ، استفاده از صندلی متحرک و تکان خورد بر روی آن ، راه حل ساده ای برای از بین بردن تمام مشکلات روزانه است ! در حقیقت تماس نوزاد با مادر ، داروی آرام بخشی است که سبب کاهش ضربان قلب مادر می شود و تاب دادن آرام نوزاد باعث آرامش و از بین رفتن مشکلات سوء هاضمه اش می شود.
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
Klik hier voor meer gratis plaatjes
دست همیشه به معنای آغوش نیست! گاهی فقط امنیت است.......... مثل «دست پـــــــــــدر»!!!! هیچ جای دنیا امنیت دستهای پدر و مادر رو نداره ! پدر و مادر تنها کسانی هستن که وقتی دیگه نداریمشون قدرشون رو میدونیم… برای شادی روح تموم پدر و مادرای آسمونی "اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم"****** اگه تونستین برای پدرم یه فاتحه مرحمت کنید.
مرسی بهاره جون. عالی بود.
اگر چیزی را با گوشهایت نشنیدی ؛ یا آنرا با چشمانت ندیدی ؛ آنرا با ذهن کوچکت ابداع نکن ، و آنرا با دهانِ بزرگت به اشتراک نگذار ... الهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
فصل دهم - شیر دهی را عملی شرم آور نشمارید و اشکارا این کار را انجام دهید !
وقتی آموختید که چگونه در منزل به فرزندتان شیر بدهید ، روبروی آینه بنشینید و شیر دادن در حضور دیگران را تمرین کنید ، برای راحتتر شدن این کار از لباسهای شیر دهی استفاده کنید .
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
فصل یازدهم : برای ایجاد پیوند با نوزاد ، همه هوش و حواس خود را به کار بگیرید !
نوزاد تازه متولد شده با استفاده از حس بویایی خود می تواند مادر خود را شناساسیی کند.
در مورد حس لامسه ، این حس بسیار سریع سبب برقراری ارتباط ما با نوزادمان می شود .
در مورد حس شنوایی ، نوززادان صدای مادر خود را می شناسند و آن را به دیگران ترجیج می دهند ، مادران هم معمولا صدای گریه نوزاد خود را از سایر نوزادان تمیز می دهند.
در مورد حس بینایی : نوزادان نگاه کردن به صورت انسان را به نگاه کردن به سایر تصاویر ترجیح می دهند، اگر چه در روزهای اول بینایی کامل نیست ، اما بر روی تصاویری که 20 تا 30 سانتی او قرار دارد متمرکز می شود ! این فاصله دقیقا فاصله میان مادر و شیرخوار می باشد.
بنابراین با حواس پنج گانه خود بر هدیه سحر آمیزتان تمرکز کنید
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز