2752
2734

سلام من 13 آبان توسط خانم دکتر مهدوی تو بیمارستان عرفان جراحی لاپاروسکوپی  شدم.

از سه روز قبلش چندین آزمایش خون که شامل هپاتیت و ایدز و تبروئید و هموگولوبین و غیره بود دادم. آزمای پی سی آر کرونا هم دادم. ( سال 99 تو پیک کرونا بودیم) عکس ریه و سی تی ریه هم دادم . همه که حاضر شد 5 صبح رفتیم بیمارستان. حدود 7 پرستارا مشخصات گرفتن. بیماری های زمینه ای و داروهای مصرفی و  وضعیت دندون ها سوال کردن. خودشون نوار قلب و ضربان قلب رو سنجیدن. نمی دونم چرا خون هم گرفتن . بعدا 600 هزار تومنم ازمایشاه فاکتور شده بود. نمی دونم چیا رفته ازمایشگاه. شایدم پاتولوژیم اینقدر شده.

8:30 منو رو تخت قان قان بردن اتاق عمل . به شکل عجیبی تو بیمارستان عرفان همه خوش اخلاق و مهربونن. (چون خصوصیه) بعد خود دکترمو دیدم و دکتر بی هوشی و تزریق و فیرت خواب عمیق . بعد که صدام کردن و بیدار شدن ساعت 2 بعد از ظهر بود. 

درد خاصی حس نمی کردم. آوردنم پایین تو بخش. 

از جزییات می گذرم نمی خوام خاطره نویسی شه.


از 2 بعد از ظهر تا 8 شب فقط دو قطره آب تو دهنم ریختن. یادم رفت بگم روز قبل جراحی فقط اب قلم خورده بودم. که تا قطره آخر با 3 تا قرص بیزاکودیل دفع شده بود. روز جراحی 8 شب بهم چایی عسل دادن و اجازه دادن مایعات بخورم.

یک سوند برا ادرار  وصل بود و یک وسیله به اسم درن از تو پهلوم رفته بود که خون لا و لوی جراحی رو به بیرون شکم هدایت می کرد و برای تشخیص پزشک بسیار مهم بود. از خونریزی رحم مطلع می شد.همون 8 شب یعنی 6 ساعت بعد از ریکاوری گفتن باید پاشی راه بری و در عین ناباوری از تخت پیاده ام کردن. با 5 تا سوراخ و یک کیسه خون. ولی سوندمو در اوردن. منم هی اب چایی خوردم هی با مکافات پیاده شدم و رفتم دستشویی. 

گفتن تا پی پی نکنی مرخص نمی شی . 

منم استرس پی پی گرفتم. 

هیچی تا فرداش هی گفتیم ملین بدین و فلان. اخر دادن ولی بعدش چنان نفخی معده و روده ی منو گرفت که از درد رحم هیچیم نبود از درد معده گریه ام گرفت. چون روز دوم بود که مطلقا جامدات نخورده بودم. بعد این که یه مایع شبیه کرم دست اما کرمی رنگ به اسم پی پی اومد همه سوت و کف و هورا زدن و بهم یه کاسه سوپ دادن . برای معده ام هم مسکن دادن. کلی هم سرم و انتی بیوتیک تزریق کردن. خیلی کلی گفتم. روز فردای جراحی هم باید پیاده روی می کردیم که بادمون در بره. 

بعدش که اومدم خونه شب خیلی راحت خوابیدم. ساعت به ساعتم حرکت هام راحت تر شد. برای دراز کشیدن روی تخت توصیه می کنم به پهلو بشید. پای چپتونو بیارید روی تخت بعد پای راستتونو بیارید روی تخت ارنج رو حایل کنید زیرتون. بعد یه نفر پشتتونو بگیره با شونه راست برید روی بالش بعد خیلی نرم از پهلو رو به کمر بشید. این جهاتی که گفتم برای اینه که سوراخ درن من سمت چپمه. راستی درن رو هم روز دوم ازم بیرون کشیدن. لامصب تا کجا درون من بود.  ابان 97 بیست و هفت میلیون هزینه این جراحی شد. اتاق یک نفره  یک میلیون و دویست بود.  بیمه هم قبول نمی کردن. ولی رفتارها بسیار محترمانه بود. در روزهای بعد شاید ادامه تجربیاتمو گفتم. کلن 36 ساعت پروژه جراحی میومکتومی یعنی در اوردن میوم. درمان هیدروسالپنکس. یعنی مشکل لوله. اندومترویز تخمدان. چسبندگی رحم و لوله و هیستروسکوپی یعنی دید زدن توی رحم ،طول کشید. 

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!😥 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷



2731
عزیزم حالا لازم نبود قوام پی پی تم برا ما تعریف کنی و مو ب مو باز کنی

چرا اتفاقا لازمه. چون همه ی اینا تو پروسه ی درمان معنی داره.  خدای نکرده اگر کار کسی به این جراحی برسه... و قبلا این متن خونده باشه ... یه مرحله جلو می افته. چون من خودم مجبور شدم همه ی اینا رو بپرسم. پرستارا گفتن همینم به عنوان دفع قبوله. 

منم میوم دارم خیلی ناراحتم میترسم بچه دارنشم

عزیز دلم با میوم ادم بچه دار می شه ولی اگر میومتون بزرگ باشه بعدا احتمال سقط زیاد می شه. ولی با میوم کوچیک به راحتی بچه دار می شید.

می دونید اگر میوم اینقدری بزرگ باشه که یا به دیواره داخلی رحم فشار بیاره یا اصلا میوم از داخل رحم باشه  اینا برای بچه دار شدن مشکل ایجاد می کنه. 

بخاطر باردار شدن این کاروکردید؟؟؟حالا باردار شدید گلم ؟؟؟مشکلتون چی بوده 

عزیزم من دو ساله که برای بارداری اقدام کردم و یک بار ای وی اف ناموفق داشتم . مشکلات رحمم زیاد بود. این نکته رو فراموش کردم بنویسم.


دکترای رویان و رویش و چند تا دکتر حصوصی دیگه هی گفتن اول جنین تشکیل بده بگذار فریز بعد برو جراحی بعد 6 ماه که خوب شدی بیا بکار. 

اخرش ما خسته شدیم. یه دکترم گفت خب برو جراحی بعد بیا برای عمل پانکچر یا همون تخمک کشی و تشکیل جنینه. گفتیم ا خدا خیرت بده. بدو تو پیک کرونا رفتیم کندیم خلاص شدیم. 

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز
توسط   مائده6525221  |  2 ساعت پیش
توسط   mehrsathename  |  10 ساعت پیش