2737
2734
https://hamedan.farsnews.com/news/13970601000775

قسمتی از متن این لینک

درمان ناباروری در زنان با تخمدان ضعیف

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: از PRP تزریق زیر هدایت سونوگرافی در تخمدان برای این افراد استفاده کردیم که خوشبختانه نتیجه داد و منجر به بارداری خودبخودی و تولد نوزاد سالم شد.

وی بیان کرد: از طریق‌ آزمایش‌ها شاخص ذخیره تخمدان قبل و بعد از دو ماه استفاده از PRP نشان دادیم که در حداقل 30 درصد این بیماران بهبود قابل توجهی در کارکرد تخمدان اتفاق می افتد.


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

مراجعه زنانی با وجود سن پایین اما تخمدان ضعیف به مرکز ناباروری

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه با زنانی آشنا می‌شویم که با وجود سن پایین اما تخمدان ضعیف دارند، افزود: در تخمدان هر زن حتی در زمان یائسگی هنوز یک‌هزار تخمک نابالغ از دوران جنینی باقی مانده که مشخص نیست چرا به تحریکات هورمونی پاسخ نمی‌دهند.

فریمانی با اشاره به اینکه کاربرد PRP در بیمارانی با تخمدان ضعیف ممکن است در فعال‌سازی این تخمک‌ها موثر باشد، خاطرنشان کرد: بیماری با چندین بار انجام میکرو انجکشن به علت تخمک ضعیف باردار نشده بود و حتی در دو نوبت آخر با وجود تحریک شدید هورمونی دیگر هیچ تخمکی نداشت که با تزریق داخل تخمدانی PRP و فعال‌سازی تخمدان پس از طی دو‌ ماه موفق به اخذ پنج تخمک از او شدیم.

وی با بیان اینکه در این فرد دو جنین خوب هم تشکیل و بارداری موفقیت‌آمیز شد، افزود: این روش در دو بیمار دیگر با سن حدود 37 سال که با تحریک دارویی در سیکل IVF تنها یک تخمک داشتند ولی منجر به بارداری نشده بود، امتحان شد.

نوع جدید درمان ناباروری در همدان برای نخستین بار در جهان

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های صوت گرفته چندین طرح نو از جمله نیوتکنیک به ثمر نشسته است، افزود: دو سال پیش نخستین نوزاد به روش PRP در بیمارستان فاطمیه همدان متولد شد.

این متخصص زنان و زایمان در همدان با بیان اینکه PRP مخفف پلاسمای غنی از پلاکت است، گفت: پلاکت نقش مهمی در انعقاد خون دارد و آنچه باعث ترمیم بافت شده تعدادی از فاکتورهای رشد موجود در پلاکت است.

وی با اشاره به اینکه قبلاً از فاکتورهای رشد موجود در پلاکت برای جوانسازی پوست، ارتوپدی و قسمت‌های مختلف بدن استفاده شده بود، افزود: آشنایی روزانه با بیمارانی که چندین بار با شکست IVF مواجه شده بودند، باعث شد به تزریق PRP در رحم به خاطر خاصیت پلاکت فکر کنم.

فریمانی بیان کرد: پس از کسب مجوزهای لازم آن را عملیاتی کرده و خوشبختانه در نخستین تلاش اثربخش توانستیم در سال 95 نخستین نوزاد را به این روش به دنیا آوریم.

وی با اشاره به اینکه سال 95 این اقدام به عنوان گزارش نخستین بارداری موفقیت‌آمیز حاصل از کاربرد PRP در رحم بیماران با شکست مکرر جایگزینی در جهان، در کنگره بین‌المللی تهران ارائه شد، تاکید کرد: این گزارش ۲۰ سپتامبر در مجله JHRS به عنوان فعالیتی برای نخستین بار در جهان چاپ شد.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه پس از آن نیز به تحقیق در مورد کاربردهای دیگری از این فاکتور در علم ناباروری پرداختم، گفت: سال گذشته طی یک طرح تحقیقاتی مصوب دانشگاه علوم پزشکی همدان موفق به استفاده آن در تخمدان بیمارانی شدیم که به علت افزایش سن و یا علل سرشتی فعالیت تخمدانشان کاهش یافته بود.

وی با بیان اینکه نخستین تولد زنده حاصل از کاربرد PRP در تخمدان جهان را تیرماه امسال گزارش کردیم، تصریح کرد: والدین این نوزاد بعد 13 سال نازایی و 10 بار IVF ناموفق به علت تخمدان ضعیف، با استفاده از تزریق داخل تخمدانی PRP و نیز انجام همزمان روش میکروتسهصاحب فرزند شدند.

فریمانی بیان کرد: معمولاً تخمدان زنان از سن 12 یا 13 سالگی شروع به فعالیت کرده که تا 45 سالگی ادامه دارد و تقریباً سن یائسگی در ایران 47.5 سال است که 10 سال قبل از یائسگی قابلیت بارداری افراد کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سن بیولوژیکی افراد با سن تقویمی آنها متفاوت بوده و ممکن است فرد در عین جوانی از نظر سن تقویمی در بافت‌های مختلف بدن دچار پیری زودرس شود مانند سفیدی زودرس موها در فردی جوان، افزود: این مسئله ممکن است در تخمدان نیز رخ دهد که در فردی با سن کمتر از 30 سال نشانه‌های کاهش کارکردی تخمدان مشاهده شود.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه دلایل این امر متفاوت و گاه ناشناخته است گفت: تاکنون علل مختلف نظیر ژنتیک، کمبود آنزیمی و مصرف داروهای شیمی‌درمانی و‌ رادیوتراپی عامل کاهش کارکرد و فعالیت تخمدان شناخته شده است.

2731
من به تازگی انجام دادم ماه دیگه نتیجه اش مشخص میشه و خانم دکتر مرضیه فریمانی اولین نفری بودن که در ج ...

خود خانم دکار واستون انجام دادن؟

انشالله هرچه زودتر نتیجشو ببینید

 منتظر معجزه ام😍
مراجعه زنانی با وجود سن پایین اما تخمدان ضعیف به مرکز ناباروری وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه ب ...

کاش شیرازم داشت میرفتم،همدان خیلی ب ما دوره

 منتظر معجزه ام😍
2738
من به تازگی انجام دادم ماه دیگه نتیجه اش مشخص میشه و خانم دکتر مرضیه فریمانی اولین نفری بودن که در ج ...

سلام گلم چه خوب ، بالاخره یکی پیدا شد راهنماییم کنه، چطوری نوبت بگیرم؟ مراحلش چیه؟ هزینه اش؟ میشه لطفا به سوالاتم ج بدی خانمی؟

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

2687