2737
2734
عنوان

افسردگی در کودکان

55 بازدید | 4 پست

منبع: مركز مشاوره آنلاين گپچه 

افسردگی در کودکان با نشانه‌های افسردگی که در بزرگسالان می‌شناسیم تفاوت‌هایی دارد. معمولا فرد افسرده دستخوش تغییراتی در خلق می‌شود، نشانه‌ی اصلی این اختلال خلق غمگین بسیار شدید است. از دیگر علائم، کاهش لذت در تمام یا بیشتر فعالیت‌ها، خستگی مفرط، کاهش تمرکز، کاهش یا افزایش وزن می‌توان اشاره کرد. کودکان نیز هیجانات را تجربه می‌کنند، ولی دقیقا نمی‌توانند احساساتشان را بیان کنند، در نتیجه باعث منزوی و درون گرا شدن آن‌ها شده و می‌تواند مقدمه‌ای برای ایجاد اختلالات روانی در نوجوانی و بزرگسالی شوند. این عوامل باعث می‌شود تا تشخیص اختلال افسردگی برای بچه‌ها دشوار گردد.

افسردگی در کودکان

افسردگی بچه‌ها با نشانه‌هایی همچون گوشه گیری، کم وزنی یا چاقی، بدخلقی کودک شناخته می‌شود. تشخیص افسردگی در سنین پایین مشکل‌تر است. کودکان افسردگی را با دردهای جسمی مثل دل درد، سردرد بروز داده و با بالا رفتن سن کودک علائم افسردگی در کودک متفاوت می‌شود.

ادامه مطلب: http://www.gapche.ir/value.aspx?id=100

سلام

بنظرم با یه متخصص روانشناسی کودک و نوجوان باید مشورت کنید 

من تعریف خانم دکتر مهسا ساداتی رو در این زمینه خیلی شنیدم اسم ایشون رو تو گوگل سرچ کنید متوجه محبوبیت ایشون در بین والدین می شوید و اگه نیاز به رزرو وقت مشاوره حضوری یا تلفنی،  دارید شماره منشی ایشون هست.

کلینیکشون مختص کودک و نوجوان هست و در درمان و تشخیص صحیح انواع اختلالات کودک و نوجوان بینظیرند

بیس کاریشون هم تا اونجایی که امکان داره بر عدم  دارو درمانی هست.

دختر من 6 سالشه

ی مدت به شدت گوشه گیر شده بود

اشتها نداشت اصلا

هرچی براش کدو میگرفتم ذوق کنه اصن انگار نه انگار

دیگه نگران شدمو بردمش دکتر روانشناس

اسم دکتر هم علیرضا جباری بود

هنوزم که هنوزه برام سواله چجوری تونست دخترمو به حرف بیاره و بکنه همون دختر شاد و شیطون قبل واقعا که خیلی راضی بودم

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731

بعد از دوران کرونا بچه من به خاطر زیاد تو خونه موندن به شدت احساس افسردگی داشت بعد از رفتن پیش دکتر آمنه ذاکری متخصص افسردگی در کودکان ایشون تونستن با جلسات مشاوره پشت سر هم اعتماد به نفس فرزندم بهش برگردونه.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز
توسط   mahsa_ch_82  |  10 ساعت پیش